• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Imke1977
    teddy skrev 2012-07-03 14:53:59 följande:
    Vadå inte den vackraste kanske?!? Tycker den e jättefin! :)
    Tack Va kul å höra
  • Pyssligheter
    teddy skrev 2012-07-03 14:53:59 följande:
    Vadå inte den vackraste kanske?!? Tycker den e jättefin! :)
    Håller med! Ser hur härlig och vacker ut som helst. :)
  • lepaus
    EDE skrev 2012-07-03 19:12:31 följande:
    Fast jag har köpt den via Willow Trees hemsida där den är lite billigare:
    willow-tree.se/figurer/promise-cake-topper/

Tycker den är riktigt fin =)  
    Vi har också köpt den där tårttoppen för jag tycker den är jättefin + ett minne att ha sen, men vår konditor tror att den kan vara för tung, hon trodde att det kanske kunde gå om man bara hade den för ett kort tag (för fotograferingen) och sen ta bort den. Hade ni några problem med det? Vad hade ni för fyllning i tårtan? 
  • Chicita
    lepaus skrev 2012-07-05 08:40:48 följande:
    Vi har också köpt den där tårttoppen för jag tycker den är jättefin + ett minne att ha sen, men vår konditor tror att den kan vara för tung, hon trodde att det kanske kunde gå om man bara hade den för ett kort tag (för fotograferingen) och sen ta bort den. Hade ni några problem med det? Vad hade ni för fyllning i tårtan? 
    Be henne klippa av en blompinne (oanvänd alltså) och stoppa ner i tårtan rakt under där caketoppern ska stå så får den stöd. pinnen ska vara några millimeter kortare än vad tårtan är hög så den hamnar under ytan. Det tillåter toppern att sjunka ner lite och på så sätt få lite stöd och balans, men att ha något som lyfter den underifrån
  • moa2012
    Imke1977 skrev 2012-07-03 08:03:48 följande:

Här är vår tårta från City Gross. Inte den vackraste kanske men suuuuuupergod! Och till ett jättebra pris.
    Det är sockerkaksbotten med vaniljcreme. Sen är det chokladmousse och grädde med färska hallon. Vit marsepantäcke. Och lila och vita marsepanrosor uppepå, Och så lite sugerpastedetaljer i silver
    vad fick ni betala för dessa ...pris bit? eller hel tårta? hur mycket är dessa på bilden beräknade till..?jag tyckte dem var jättefina..
  • Gwennie
    lepaus skrev 2012-07-05 08:40:48 följande:
    Vi hade också den fina toppern, men hade inga problem med att den sjönk ner. Den är visserligen tyngre än de som är i plast, men den har en bred bas, så det är nog inget större problem. Det hände inget med vår tårta och då bestod den huvudsakligen av mousse.
  • Imke1977
    moa2012 skrev 2012-07-09 23:56:39 följande:
    vad fick ni betala för dessa ...pris bit? eller hel tårta? hur mycket är dessa på bilden beräknade till..?jag tyckte dem var jättefina..
    Vi köpter på city gross och betalade 30 kr per bit. Det är tårta för 65 personer. Men det blev MASSOR över. mer än en hel tårta.
  • moonias

Tårtan som jag gjorde själv :). Till min hjälp hade jag youtube, http://sockerrus.se/ samt ebay :). Blev väldgt nöjd med den :)). Har aldrig gjort en sån tårta innan, bara testat envånings. Stabiliserade varje våning med rundstavar.

Den består av 4 bottnar på varje våning av almondcake (utan mandelessens) - recept från sockerrus.se, varannan botten lila, varannan grön :). Sen fyllning av mousse, understa och översta våningen med mango/passions, skogsbär, vit choklad. Mellersta lagret med hallon, choklad, citron mousse. Sen är tårtan täckt med smörkräm. Blommorna är sockerblommor från ebay, fjärilarna av ätbart rispapper också från ebay. Motorcyklarna från Ö&B, den orange ommålad för att bli rätt märke ;). Samt paret på toppen från ebay.

• Solstice
    moonias skrev 2012-07-15 16:38:44 följande:

Superfin tårta och verkar häftigt med olika färger på bottnarna!
  • Solstice

Här är en bild av våra tårtor som jag gjorde själv. Det är vanliga vita sockerkaksbottnar med lemoncurd och vit chokladmousse i nedersta lagret och hallonmousse i det översta. Täckta med vit och grön sugarpaste och rosorna är av extravit marsipan.

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)