Visa era bröllopstårtor! :)
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Tårtan som jag gjorde själv :). Till min hjälp hade jag youtube, http://sockerrus.se/ samt ebay :). Blev väldgt nöjd med den :)). Har aldrig gjort en sån tårta innan, bara testat envånings. Stabiliserade varje våning med rundstavar.
Den består av 4 bottnar på varje våning av almondcake (utan mandelessens) - recept från sockerrus.se, varannan botten lila, varannan grön :). Sen fyllning av mousse, understa och översta våningen med mango/passions, skogsbär, vit choklad. Mellersta lagret med hallon, choklad, citron mousse. Sen är tårtan täckt med smörkräm. Blommorna är sockerblommor från ebay, fjärilarna av ätbart rispapper också från ebay. Motorcyklarna från Ö&B, den orange ommålad för att bli rätt märke ;). Samt paret på toppen från ebay.
Här är en bild av våra tårtor som jag gjorde själv. Det är vanliga vita sockerkaksbottnar med lemoncurd och vit chokladmousse i nedersta lagret och hallonmousse i det översta. Täckta med vit och grön sugarpaste och rosorna är av extravit marsipan.