• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Willow
    Jalle skrev 2012-08-12 14:37:00 följande:
    Här är vår tårta. Den är gjord efter detta receptet; bakochdessert.se/recept/visa-recept/lime-och-... men bytte ut jordgubbarna mot färska hallon i limemoussen. Gjorde den en vecka innan bröllopet och frös ned, funkade jättebra. Kanske inte den vackraste bröllopstårtan, men den var väldigt god. Gick åt som smör i solsken. Och eftersom jag gjorde den själv så blev den ju billig också.

Superfint med bjorkstubbarna
  • Jalle
    Willow skrev 2012-08-12 19:48:02 följande:
    Superfint med bjorkstubbarna
    Tack!
  • Solstice
    Jalle skrev 2012-08-12 14:37:00 följande:
    Här är vår tårta. Den är gjord efter detta receptet; bakochdessert.se/recept/visa-recept/lime-och-... men bytte ut jordgubbarna mot färska hallon i limemoussen. Gjorde den en vecka innan bröllopet och frös ned, funkade jättebra. Kanske inte den vackraste bröllopstårtan, men den var väldigt god. Gick åt som smör i solsken. Och eftersom jag gjorde den själv så blev den ju billig också.
    Verkligen superfint med stubbarna! Och tårtorna såg riktigt smarriga ut också!
  • Jalle
    Solstice skrev 2012-08-12 21:00:43 följande:
    Verkligen superfint med stubbarna! Och tårtorna såg riktigt smarriga ut också!
  • FruStendahl

Våran bröllopstårta från Ica Maxi Karlskoga, passionsmousse med persika och noisettkräm med vit chokladchippets, vit marsipan.. såååå god!! den lilla är en gräddtårta för dom som hade nötallergi :)

• Smulan

Vår mumsiga tårta med chokladbotten, jordgubbsmousse och smörkräms spacklad och vit marsipan på plus marsipan rosor, blad och hjärtan=) SÅÅÅÅÅÅ GOD! Det bästa är att vi nu har topptårtan i frysen plus några bitar till från den näst minsta tårtan. Så vi kan få njuta av den länge Skrattande. Den kostade oss bara 1200kr! Caketoppern köpte vi från: willow-tree.se/

Så här såg nedersta tårtan ut....

Mitten tårtorna såg ut så här...

och topptårtan såg ut så här....

• frida o björn

Vilka fina tårtor!
    Smulan: hur kunde tårtan bli så billig som 1200 kr??

fruStendahl: Vad tar Ica för bröllopstårtor?

De vi har hört än så länge tar mellan 2500-3000 kr för 100 bitar. Hade gärna hittat billigare, men

vill inte ha hemmagjorda.

• Chicita
    frida o björn skrev 2012-08-13 12:29:38 följande:

Vilka fina tårtor!
    Smulan: hur kunde tårtan bli så billig som 1200 kr??

fruStendahl: Vad tar Ica för bröllopstårtor?

De vi har hört än så länge tar mellan 2500-3000 kr för 100 bitar. Hade gärna hittat billigare, men

vill inte ha hemmagjorda.

25-30:- per bit är jättebilligt. Ska du komma undan billigare så får du nog baka själv.
    Om jag bakar åt andra än mig själv så tar jag 20:- / bit och det täcker omkostnaderna precis. Ett bageri som kan köpa in i storpack får ju en lägre kostnad per bit, men dom behöver ju också en vinstmarginal för att överleva som företag... 
  • LyckligaBruden

Å gud vilka fina tårtor! Och vad stora!

Hur räknar man portioner? Ska man räkna dubbla portioner?

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)