• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • malli716
    Silent Ninja skrev 2012-03-27 08:56:54 följande:
    Här är lite grön inspiration för er som ville ha det!

Haha, de gröna "bollarna" på översta tårtan kallas för farfars pung på svenska. Kanske inte så aptitligt på en tårta =)=)=)
  • Jonkne
    malin martin skrev 2012-04-19 20:52:32 följande:
    Tack 
    jag blev tipsad här inne om att titta på kakburken.se och där hittade jag hjärtana på toppen. Banden är riktiga sidenband som är ditsatta efter tårtan va helt klar. Men självklart går det att göra något med sockerpasta också.  
    Jag kan inte hitta dom på kakburken :o(
  • sollan
    Jättefin =)
    finallyithpn skrev 2012-05-08 22:49:52 följande:
    Ungefär så här såg vår ut

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • lordoz
    070831 skrev 2012-05-06 22:25:50 följande:
    Åh nu längtar vi tills lördag så vi får se denna skapelse som cake me happy gör åt oss :D
    Verkligen älskar denna tårta!!! Hade verkligen velat ha en sån, men det är lite långt till 'Cake Me Happy', så får väl gilla läget istället... Synd!!
  • snäckan87

Måste bara visa upp vår fantastiskt fina bröllopstårta från vårt bröllop 5/5 2012.

Blev precis som vi ville både utseendemässigt och smakmässigt.

Ljust gröna nyanser möter vita skimmrande toner. All dekor är gjort i socker.

Innehåller vit choklad, hallonmousse med krispiga chokladpärlor och fläderblomspannacotta.

Denna vackra skapelse gjordes av Maria från Tårtrummet i Åkarp.

Besök hennes hemsida www.tartrummet.se

Fantastisk tårta gjord av fantastiska Maria! :)

• durrasflikka

Snäckan87: Skoj att den blev som ni ville. :) Maria ska göra vår också. :) Även vi ska ha fläderblomspannacottan. :D

• Cosy
    yorkstacy skrev 2012-04-23 22:07:18 följande:
    jag tror jag DÖR!!!!! Var i hela världen hittar jad DEN Cake-toppern? I LOVE IT!!! Snälla, snälla, snaälla tell me! 
    Såg en sådan krona på kvantum is kövde
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • ElinFalk85

Här är vi när vi skär vår tårta på valborg! =). (alla bilder har inte kommit ännu). Det är en chokladmousse med bitar av hallonmousse i och så vit sockerpasta och ätbara rosor i vit sockerpasta på. det var restaurangen som beställde den, det ingick i deras paket. å gudars va god den var!!!! rättelse: Mörk chocklad och hallonousse var det. Det blev massor över som vi gottade oss i, men nu har fryst ned resten =).

• Bagaren

Här är min tårta.

Hallonmoussetårta fylld med browinebotten, vaniljpannacotta, mjölkchokladpannacotta och björnbär & hallonkompott.

Garnerad med black baccara rosor och färska björnbär.

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)