• jenniejummie

Barn på vigsel/fest?!

Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?

• Svar på tråden Barn på vigsel/fest?!
  • Emblas Mamma

Flottan: jag känner inte alls att du pekar ut mitt bröllop - var står det? När du skrev att" det verkar som om alla" så tänkte bara jag tala om att t.ex jag och flera andra inte verkar tycker så. Det är bara svar på din mening som var intressant att diskutera vidare. Nu kanske det inte verkar som att alla tycker så längre.

• passionsblomman
    2 0 1 2 skrev 2011-07-15 11:48:44 följande:
    Om man nu får lov att göra som man vill... vi hade, som sagt var, bestämt barnfritt på både vigsel och fest, men min blivandes syster har gråtit, skrikit och gnällt på min blivande med tårarna sprutande tills vi blev rädda att de på pin kiv skulle låta bli att komma på bröllopet om vi inte gav med oss... Så nu är hennes barn undantagna och får delta vid vigseln. Jättetrist när andra inte respekterar ens val (barnvakt var inte problemet utan för hennes del en principsak), det här är ganska vilda och stökiga barn, grabben ägnade påsken åt att ideligen spola vatten på oss vuxna med vattenslang utan konsekvens. =0(
    OH! Här ser jag nu något jag bara skummade förbi förut.

Låt mig upplysa om följade: det barn som skulle få infallet att spruta vatten på mig medelst vattenslang, skulle bli oerhört medveten om det olämpliga i den handlingen. Alldeles oavsett vad föräldrarna till barnet ifråga skulle säga om saken. INGEN gör sådana saker mot mig utan att jag personligen talar om vad jag anser om saken och jag lovar att inga missförstånd skulle råda efteråt om vad som gäller.

Jag säger till andras barn. Även när de har föräldrar med. Jag står för det, även när det inte är populärt hos föräldrarna. Jag låter inte andras barn styra min värld. Hemma hos mig bestämmer jag och man får veta mina regler. Därmed punkt och basta.
    Och borta hos andra har jag fortfarande kvar min vuxenauktoritet över barn. De bestämmer fortfarande inte över mig eller gör som de vill. 

Det brukar faktiskt dessutom bli lugnast så och ge väsentligt snabbare resultat än när föräldern ska ta en kamp med en unge som väljer att testa gränser just när de vet att chansen är stor att de kan stressa mamma.

Vattenslang! *muttrar oskrivbara saker om ungarna*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • 2 0 1 2
    passionsblomman skrev 2011-07-15 16:26:27 följande:
    OH! Här ser jag nu något jag bara skummade förbi förut.

Låt mig upplysa om följade: det barn som skulle få infallet att spruta vatten på mig medelst vattenslang, skulle bli oerhört medveten om det olämpliga i den handlingen. Alldeles oavsett vad föräldrarna till barnet ifråga skulle säga om saken. INGEN gör sådana saker mot mig utan att jag personligen talar om vad jag anser om saken och jag lovar att inga missförstånd skulle råda efteråt om vad som gäller.

Jag säger till andras barn. Även när de har föräldrar med. Jag står för det, även när det inte är populärt hos föräldrarna. Jag låter inte andras barn styra min värld. Hemma hos mig bestämmer jag och man får veta mina regler. Därmed punkt och basta.
    Och borta hos andra har jag fortfarande kvar min vuxenauktoritet över barn. De bestämmer fortfarande inte över mig eller gör som de vill. 

Det brukar faktiskt dessutom bli lugnast så och ge väsentligt snabbare resultat än när föräldern ska ta en kamp med en unge som väljer att testa gränser just när de vet att chansen är stor att de kan stressa mamma.

Vattenslang! *muttrar oskrivbara saker om ungarna*
    I den här familjen styr barnen. Den som säger till på skarpen till dessa barn får veta att han eller hon lever, och sedan är det kalla handen. En konflikt som verkligen inte finns rum för just nu... Till mina egna syskonbarn och andras barn där det finns rum för en konflikt kan jag ryta ifrån, men inte till min blivandes för smällen blir för hård - mot honom...
  • passionsblomman
    2 0 1 2 skrev 2011-07-15 16:29:59 följande:
    I den här familjen styr barnen. Den som säger till på skarpen till dessa barn får veta att han eller hon lever, och sedan är det kalla handen. En konflikt som verkligen inte finns rum för just nu... Till mina egna syskonbarn och andras barn där det finns rum för en konflikt kan jag ryta ifrån, men inte till min blivandes för smällen blir för hård - mot honom...
    Fy fan vad skitjobbigt! Död Jag får prickar och utslag...Jämt när jag hör om just de typen av fostran tänker jag "skicka ungarna till mig en vecka Demon"
    Usch! Det där kommer ni ju vara tvungna att ta i, antagligen, men jag förstår att det inte känns värt det just nu.
    Här verkar det ju dessutom handla om en inställning tillbarnen och deras ställning, som inte har mycket att göra med just er, utan kommer att prägla de här barnens uppträdande, inställning till sig själva och andra på ett sätt som lär sätta dem i en del problem i framtiden. Ganska kortsynt av föräldrarna, om någon frågar mig.
  • 2 0 1 2
    passionsblomman skrev 2011-07-15 16:43:30 följande:
    Fy fan vad skitjobbigt! Död Jag får prickar och utslag...Jämt när jag hör om just de typen av fostran tänker jag "skicka ungarna till mig en vecka Demon"
    Usch! Det där kommer ni ju vara tvungna att ta i, antagligen, men jag förstår att det inte känns värt det just nu.
    Här verkar det ju dessutom handla om en inställning tillbarnen och deras ställning, som inte har mycket att göra med just er, utan kommer att prägla de här barnens uppträdande, inställning till sig själva och andra på ett sätt som lär sätta dem i en del problem i framtiden. Ganska kortsynt av föräldrarna, om någon frågar mig.
    *fniss*

Jag är normalt sett inte konflikträdd, men i det här fallet orkar jag bara inte med ett öppet krig för jag får tampas med denna familj ganska intensivt i omgångar. Barnen är det absolut centrala och nu har hon gråtit sig till en inbjudan till vigseln åt sina barn...
  • Kattpoet

Om barnen sprutar vatten på er eller häller dricka på er , gör det samma mot barnet.
    Låter elakt men  om   föräldrarna  bråkar så säger du bara  men jag gjorde precis som de  gjorde och det var ju okej enligt dig.

Vi gjorde så mot ett barn  vars slapphänta föräldrar vägrade säga åt det,  barnet gillade INTE att bli blöt och insåg efter 4 gånger att de gillar inte vi också och slutade.   

Samma sak med en hel del andra saker. 

• passionsblomman
    Kattpoet skrev 2011-07-15 17:58:39 följande:
    Om barnen sprutar vatten på er eller häller dricka på er , gör det samma mot barnet.
    Låter elakt men  om   föräldrarna  bråkar så säger du bara  men jag gjorde precis som de  gjorde och det var ju okej enligt dig.

Vi gjorde så mot ett barn  vars slapphänta föräldrar vägrade säga åt det,  barnet gillade INTE att bli blöt och insåg efter 4 gånger att de gillar inte vi också och slutade.   

Hahahha! Jag såg just framför mig hur en unge drämmer till en vuxen med en leksak i huvudet-den vuxne rycker leksaken och drämmer tillbaka, precis lika hårt som ungen gjorde...

...oiiiiio-oiiii-o oiiiii-o!!!*sirener* och där kom visst farbror polisen, som barnets far ringt efter...

-"Hur var det här då?"

-"Jotack, familjefest".

*drar förgäves i de olika mödrar som vid det laget är i full strid*

• 2 0 1 2
    Kattpoet skrev 2011-07-15 17:58:39 följande:

Visst kan man utöva maktkamper.. men det vill jag slippa på mitt bröllop =0).

På senaste bröllopet jag var på fanns ETT barn, han hällde ris rakt ner i brudens behå och sprang runt och kastade vattenballonger på folk (jag såg ingen spricka). Hujedamej.
  • Kattpoet

Nja inte leksaker kanske, men  vatten och mjukare saker går bra.

Min syster la sig ner och skrek och banka med nävarna precis som   systersonen gjorde i butiken,  systersonen gjorde aldrig igen.  Syrran kände alla i butiken   och de skrattade bara och tyckte hon gjorde rätt. 

• Dazzle
    jenniejummie skrev 2011-07-13 20:52:33 följande:

Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?

Hej
    Jag kastar mig in i diskussionen utan att ha läst vilka smarta tips och råd du fått innan. Vi kommer bjuda med barnen (jag vill ha mitt bröllop som en familjefest), sen är det upp till föräldrarna om de vill ha en kväll själva lr med barn. VI har hittat en fantastisk lokal där vi får använda både ett filmrum och en gympasal för barnen och ska hyra in två ungdomar att arrangera aktiviteter för dem. Hoppas att det ska bli underbart bra =).

L
  • BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-07-15 20:11:35 följande:
    Nja inte leksaker kanske, men  vatten och mjukare saker går bra.

Min syster la sig ner och skrek och banka med nävarna precis som   systersonen gjorde i butiken,  systersonen gjorde aldrig igen.  Syrran kände alla i butiken   och de skrattade bara och tyckte hon gjorde rätt. 
    Det var inte i Göteborgs/Bohuslänsområdet det hände? Min syrra var i affären när en mamma gjorde så nämligen. Tungan ute
Svar på tråden Barn på vigsel/fest?!