Barn på vigsel/fest?!
Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?
Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?
När vi gifter oss nästa sommar kommer våra barn vara 5 respektive 3 år gamla och det är en självklarthet för oss att de ska vara med både under ceremoni och fest. Beroende på vart vi håller till, och vilka förutsättningar lokalen har, leker jag med tanken på att hyra en barnvakt som kan ansvara för att hjälpa barnen med toalettbesök, sätta på film, hämta godis och sådana saker, och ha ett separat rum avsett för barnen där de kan leka och mysa under kvällen. Optimalt vore att ha ett till rum brevid "lekrummet" med madrasser och filtar där de kan gå och lägga sig när de blir trötta, jag kommer själv ihåg hur jobbigt det var att vara borta och vilja gå och lägga sig när jag var liten. Om lokalen inte har plats för ett sådant "barnrum" kanske vi fixar så att någon åker hem med alla barn så att de får sova i lugn och ro när de vill det.
Jag -hoppas- att det kommer mycket barn till bröllopet, mina barn har många kusiner och de har SÅ roligt när de leker ihop och min önskan är verkligen att min son och dotter får en lika underbar dag som jag och mannen får, det är en stor dag i deras liv också och vi som familj bör ju dela den med varandra känner jag.
Vi har med barn på hela kalaset! Hade känts väldigt fel om vi inte haft det med tanke på att jag har en lillebror som är tre år och jag skulle aldrig vilja vara utan det hjärtat på den viktigaste dagen i mitt liv!
Kan förstå att man har barnfritt om man har värsta röjarfest med mycket alkohol, men vi ska ha alkoholfritt och en lugn och stillsam -superromantisk- dag, så då blir det bara mysigt med lite barn. Vi kommer att ha ett rum för barnen med lite ritblock och saker att göra om de blir för trötta för att sitta med, kanske till och med en madrass så de yngsta kan nana lite :)
Jag blir glad när jag ser uttrycket familjefest, precis så är jag uppfostrad. Däremot så verkar det,tycker jag, som att de som inte vill ha barn med förutsätter att barnen springer runt o vrålar, endast äter korv i bröd och uppför sig illa. De här barnen finns men det stora flertalet barn gillar god mat, uppskattar att få läsk i fina glas ( man kan ju alltid blanda olika färger! ) få "dansa" på pappas arm osv. Såna här fester är en introduktion in i verkligheten, so what om nån för för många under västen, ungarna kommer att ha helskoj åt personen som inte kunde stå och personen har så många fler anledningar til att ta det lugnt nästa gång.
Bjud som ni vill!
Jag tycker att det är en självklarhet att barn får vara med. Varför ska dom inte få vara det? Man delar ju sin stora dag med alla som betyder mycket för en, och där ingår förhoppningsvis även barn! Vi kommer att ha massor av barn med på vårt bröllop OCH på vår fest (fast vi ska visserligen inte ha någon röjfest direkt). Barnen kommer att vara i de flesta åldrar, allt ifrån 1-2 år till tonåringar och jag skulle inte kunna tänka mig att ha det på något annat vis Klart ni ska ha med barn!!