Barn på vigsel/fest?!
Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?
Det känns som om jag och min m2b är själva om att ha med barn på både vigsel och fest?! Hur gör ni? Bjuder ni med barnen på vigseln, festen eller både och? Eller får dom stanna hemma?
Vi kommer att bjuda också barn till både vigsel och fest.
Oroar mig mer över våra 2 vildar till barn. och hur de skall orka vara still under vigseln.
Som tur finns i den kyrkan liten vrå där barn kan pyssla. Kan vara en bra livboja
vi tänker ha med barn på vårat bröllop, men mina syskon kommer att vara 8 och 10 år och hans yngsta syster kommer att vara 11, så ett barnfritt bröllop kändes konstigt. Dock blir nog min syster och hans ena kusin yngst på bröllopet. Totalt blir det 6 barn som det ser ut nu och 3 "nästan vuxna"-barn mellan 15 och 17 år. Vi tänkte nog köra på lite underhållning för barnen efter middagen med typ film eller liknande, men det beror helt på vad det blir för lokal. Annars hade vi tänkt att ha en rätt barnvänlig fest då det ev. blir lite tv-spels tema på det med rock band och lite bilspel (Ja, det är sånt vi gillar, så varför inte?).
Vi kommer inte att ha barn på vårt bröllop. Vigsel är väl valfritt, men till festen kommer vi inte bjuda barn. Självklart är ammande barn välkomna eller om det absolut inte går att fixa barnvakt. Vi tror att föräldrar gärna vill roa sig lite på egen hand :)
Vi gifter oss i samband med sonens dop och det blir en hel del barn som kommer (ca 20 barn och 50 vuxna). Tidigare har jag alltid tänkt mig en stor bröllopsfest utan barn och fest halva natten. Men där vi är i livet just nu känns det rätt att ha med barn. Vi kommer att ha med vår son på 6 månader och mina barn sen ett tidigare förhållande. Dom är 5 och 7 år. Vi vill ha en familjefest inte en fest med mycket alkohol och fest hela natten. Dom flesta som kommer vet inte ens om att det kommer bli en vigsel. Vi har pratat lite löst om att ha en stor fest utan barn på vår 5 eller 10 åriga bröllopsdag i stället.
Man kan ha många barn på fester utan att det blir barnkalas, det finns faktiskt något som heter familjefest och det verkar vara många som glömmer det.
Det är antingen vuxenfest eller barnkalas när det beskriv vad folk vill eller inte vill ha.
Jag ser bröllopet som en familjehögtid , så då är det en familjefest och självklart ska barnen vara med.
Vi har själva tre barn och vi ville ha en familjefest! Det blir 24 barn på festen (80 vuxna) och jag är helt övertygad om att barnen kommer ha superkul tillsammans. Det har de alltid när dte är släktkalas/fest.
Vi bjuder oxå barn, något annat har aldrig varit ett alternativ. Barnen i våra släkter skulle bli hemskt besvikna. Ingen av de bröllop som varit i släkterna har varit utan barn, så kan inte ens föreställa mig hur folk skulle reagera. Men så har vi heller inga "vuxenfester" (som jag antar kvalificeras så pga av stora mängder alkohol eller vad är det som är vuxet med en vuxenfest? ), utan familjehögtider som Kattpoet skriver. Sen dricks det naturligtvis alkohol men måttligt och barnen är stora nog att roa sig själva, äta samma mat osv. Vi blir 16 barn och 75 vuxna och alla de barnen är våra syskon- och kusinbarn.
Våra barn kommer vara med på den borgeliga vigseln och vi kommer gå ut och äta efter.
På en fest hör inte barn hemma tycker jag/vi.. vi har planerat det så att våra stora barn (sen tidigare förhållanden) är hos sin andre förälder då.. våran lilla gemensamma kommer i princip bara hinna med att äta och sen är det läggdags för henne :) min mamma kommer lägga henne och sen kolla till henne ibland så hon sover. (vi är hemma på gården)
Tycker inte att barn ska vara med där det dricks alkohol oavsett mängd. Och då de är ändå så pass stora (mellan 7-10) så är de ju uppe rätt länge.
Yngst på festen kommer vara en 16-årig kusin till min blivande.
Glömde: Vi har bjudit in till en Barnfri fest också så ingen tar med sig barnen till festen.. förutom att det kommer komma en 3-mån baby som ammas.. det är tillåtet :)
Jag var verkligen i valet och kvalet när vi skulle bestämma oss och ibland kan jag fortfarande tänka att jag kanske skulle valt annorlunda. Det är svårt det där.
Det blev vigsel där alla är välkomna och fest där bara vuxna är bjudna.
Jag tycker verkligen om barn och har inte ont av att de låter eller beter sig som barn gör. Jag är däremot av personliga skäl väldigt känslig för att servera alkohol på tillställningar där barn är med.
Så jag valde mellan antingen en fest lite tidigare på dagen som var anpassad både efter barn och vuxnas behov och som var helt alkoholfri eller en fest på kvällen med lång sittning,måttliga mängder alkohol lite högre musik med dans och sånt. Då den första typen av fest är den jag och de flesta andra i min släkt alltid anordnar kändes det som att vi ville ha den andra typen en gång.
Men som sagt, verkligen svårt. Man får liksom känna efter ordentligt. Lycka till med ditt val!