• Anonym (ledsen)

Svensexan var en JÄVLA egofest!

I lördags kom de och hämtade min blivande man för hans svensexa. Jag visste att de skulle komma men jag fick inget veta vad de skulle göra.

Just innan han åker så lovar han att ringa till mig en gång under dagen/kvällen. Men de som hämtar honom tar hans telefon från honom och stänger av den framför mig.

Sedan är de enbart otrevliga mot mig och sen far de. Jag provade ringa hans vänner oxå under dagen/kvällen men de svarade inte på mina samtal.

Jag börjar allt eftersom dagen går mer och mer orolig att nått inte är som det riktigt ska.

Efter mycket om och men så får jag reda på att hans vänner har inte bjudit nån annan som ska på bröllopet än just detta gäng.
    Jag vet att detta är ett gäng som ibland på fester röker lite hasch. Det stör inte mig. Men denna gång gjorde det det.
    I slutändan for jag och hämtade min blivande man kl 01 på natten, även om han egentligen skulle sova över.
    i festlokalen är bara hans idiotiska vänner som inte har bjudit nån annan. Jag kan garantera att det är bara för att de skulle kunna röka på.

Jag tycker detta var jävligt själviskt och egoistiskt av hans vänner. De bjöd ingen annan för att själva kunna röka på.

Min sambo tycker inte att hans vänner gjort nått fel. Inte heller att de varit egoistiska.

Vad säger ni? Vad fan ska jag göra? Det här känns jättefel

• Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!
  • baby freeze

Ta det lugn är vad du ska görat! Det var ju hans svensexa, och om han är nöjd så är väl allt bara frid och fröjd?

• Anonym (kluven)

Väldigt svårt att skriva något till detta inlägg. Även om vännerna var otrevliga mot dig och kanske inte är det bästa gänget i världen så var det ju inte din dag utan din blivande mans. Och att jaga efter honom hela dagen och sedan även åka och hämta honom (mot hans vilja?) känns ju faktiskt inget vidare... svensexa är ju bara något som händer en gång och det är inte du som blivande fru som ska tycka och tänka kring aktiviteterna (om det inte blir extremt vill säga...)

• MrsT2011

Som sagt, det finns två sidor av allt. Svårt att säga om du har rätt i detta fall.

- Ja det är sjukt barnsligt och fruktansvärt onödigt att röka på. Taskigt att inte bjuda alla på svensexan såklart, men kanske lika bra om nu detta gäng är så knäppa som du säger? Är du helt säker på att de gjorde detta bara för att kunna röka på? Luktade det gräs i lokalen när du kom dit? Den lukten går inte att ta miste på.

- Det viktigaste är att din blivande var nöjd med svensexan, och han anser ju inte heller att grabbarna gjort något fel. Risken är större att han bara skäms för DITT beteende. DU har inget med svensexans upplägg att göra och att hämta honom på natten mot hans vilja skickar bara signaler om dig som rabiat sambo med för stort kontrollbehov.

• Mirjami

Tråkig situation. Hade MINA vänner gjort något sådant hade jag blivit sjukt besviken. Jag är extremt emot droger, utom alkohol och att jag tyvärr är rökare. Och hade inte alla mina närmaste bjudits in hadejag också blivit ledsen då jag hade velat dela min hippa med alla mina vänner.

Jag har bett att alla mina vänner skall bjudas till min evetuella hippa, även de som ej är bjudna på bröllopet. Så alla får dela denna stora händelse i mitt liv. Jag vet ej om alla bjudits, om hippan blir (har hört hintar ATT det iaf blir en) eller så, men hoppas som sagt.

Dock är det som baby freeze och anonym (kluven) skrivit: Är din blivande nöjd, verkligen nöjd och inget han bara säger för att han inte vågar annat. Då är det nog ok och bara för dig att försöka stryka ett streck över det som skett och inte lägga dyrbar energi på det. Dock bör de inte varit otrevliga mot dig, för även om det är svensexa är det ju ändå en del av en stor gemensam händelse i ERT liv! Och det finns ingen anledning att behandla partnern som mindre värd.

• Anonym (Vet inte...)

Om din man är nöjd så tycker jag du får bita dig i tungan. Det låter inte som några höjdarpolare, men det är din BM:s fest, inte din. Du kan inte påverka eller hållas ansvarig för vad de hittat på. Jag tycker kanske snarare det är din man som har dåligt omdöme som väljer vänner som röker på i sådana här sammanhang (eftersom det är något jag personligen aldrig skulle acceptera att mina vänner gjorde i min närvaro).

Kanske tycker hans vänner att du lägger dig i din mans förehavanden för mycket, eftersom de demonstrativt stängde av telefonen och sedan vägrar svara när du ringde. Uppenbarligen fick du iaf veta var de skulle vara under kvällen eftersom du kunde hämta honom. Jag säger inte att det är ditt fel, men förmodligen vet de att du inte är okej med vad de håller på med (röker på i detta fall). Jag hade personligen tagit ett ordentligt snack med min sambo om jag visste att han var okej med att hans vänner pysslade med olagligheter med hans goda minne i hans närvaro. Vad de gör när de är själva struntar jag i...

• Anonym (Öppna ögonen)

Stör det inte dig att hans vänner röker på?! Antar (jag kan ha fel) att din blivande också röker på.

Wow vilket kap!

• Anonym

jag skulle aldrig ringa min m2b eller hans vänner på hans svensexa!Så tråkigt att du hämtade honom trots att han skulle sova över, whar are u his mom? Låt honom va...

• Vi2alltid

Om du blir förbannad på att din blivande röker på så förstår jag, jag skulle inte ens gifta mig med en man som tar droger. Men om du tycker det är ok annars, varför är det inte okej nu? Hans kompisar kan du ju inte göra så mycket åt vad de gör.

Jag ringde min man på hans svensexa, han var borta en hel helg och jag låg hemma sjuk. Hans kompis ringde dessutom och rapporterade om allt roligt de gjorde och att allt var bra! Det finns en trygghet i det som jag uppskattar och mogna människor kan förstå det. Men jag skulle aldrig hämta honom om han inte själv bad om det. Hade jag en pojkvän som jag inte kunde lita på och därför behövde ha koll på honom, då är det inte en man att gifta sig med.

• Anonym
    Vi2alltid skrev 2011-07-11 12:12:55 följande:

Om du blir förbannad på att din blivande röker på så förstår jag, jag skulle inte ens gifta mig med en man som tar droger. Men om du tycker det är ok annars, varför är det inte okej nu? Hans kompisar kan du ju inte göra så mycket åt vad de gör.

Jag ringde min man på hans svensexa, han var borta en hel helg och jag låg hemma sjuk. Hans kompis ringde dessutom och rapporterade om allt roligt de gjorde och att allt var bra! Det finns en trygghet i det som jag uppskattar och mogna människor kan förstå det. Men jag skulle aldrig hämta honom om han inte själv bad om det. Hade jag en pojkvän som jag inte kunde lita på och därför behövde ha koll på honom, då är det inte en man att gifta sig med.

Jag håller med. Det är en annan sak att man är sjuk och att hans vänner ringer upp en men jag själv skulle aldrig ringa honom eller hans kompisar flera gånger under dagen..
  • Anonym

Många konstigheter i detta tycker jag. Varför hämtar du honom? Varför ska han ringa dig på sin svensexa? det är hans kväll och han som ska ha kul!! Därmot hade jag ALDRIG gift mig med en kille som knarkar. Aldrig.

Svar på tråden Svensexan var en JÄVLA egofest!