• Viktminskning genom träning och nyttig kost.

    Mån 6 jun 2011 08:30 Läst 4151 gånger Totalt 37 svar
    studen­t75
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 08:30

    Hej!


    NU har jag bestämt mig för att börja träna och äta nyttigare. Jag har försökt att gå på renkur i flera år/månader men ej lyckats och har därför bestämt att gå vidare till någon annan metod som jag förhoppningsvis kommer att lyckats bättre med. Nu ska jag bli av med övervikten en gång för alla, finns det någon annan som vill göra mig sällskap under resan?


    Jag har tänkt att träna styrketräning 3 ggr/v, pilates 3 ggr/v och konditionsträning 5-7 ggr/v. Jag kommer inte att följa någon speciell diet men jag kommer att följa talriksmodellen men minska lite på mängden kolhydrater och öka mängden proteiner och grönsaker.


    Dag 1.


    Min start vikt är 100,5kg L (denna vikt kommer snart vara ett minne blott)


    Dagens träning består av jogging 2,5 km samt pilates 20 minuter.


  • Tärna 2011
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 09:16 #1

    Vad duktig du är! Solig Har inga egna viktminskningsplaner, skickar dig massa styrkekramar istället! Stort lycka till!Glad

  • helsin­gebrud
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 09:27 #2

    skulle själv behöva börja mitt nya liv
    Börjar med att ta bort feta såser och lägga till mer grönsaker
    Minskar ner stort på kolhydraterna
    Dock orkar jag ninte med ditt hårda träningsprogram

    kommer köra promenader och yoga till en början, sedan blir det afro och kanske zumba när
    min stukade fot läkt lite bättre

  • MrsT20­11
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 09:54 #3

    Läs gärna mina tips i tråden jag startade när jag hade nått mitt mål!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m3976896-1.html

  • helsin­gebrud
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 10:07 #4

    vet att om jag sätter för höga mål med träning så kommer jag lessna
    Svårt också att hinna blandat med jobb , barn osv
    Men jag har 10 månader på mig och vill gå ner 10-20kg
    borde funka om jag lägger manken till

  • Mån 6 jun 2011 10:08 #5

    Hej!

    Vi kan kanske följas åt på vägen - jag ska ner från 85 till 64 kg, snarast möjligt. Räknar dock med ca 1 kg/vecka, hoppas det är realistiskt.

    Jag ska äta och träna ungefär likadant som du, ser jag:
    * Maten kommer att bestå av en låg andel kolhdrater + högre andel protein, fett och grönsaker.
    * Träningen kommer troligen att se ut så här:
    - Styrketräning i ca 1-1½ timme, 3 gånger/vecka
    - Kondition 3-4 pass/vecka (zumba, indoorwalking, yoga och liknande)

    Jag har för avsikt att köra igång imorgon, tisdag, eftersom jag först måste handla hem rätt mat, och tömma alla "gömmor" här hemma innan jag börjar..

    Har du tränat mycket tidigare och har bra grundfysik? Du har planerat in rätt många pass. Själv skulle jag också vilja göra det, men känner en viss oro och tveksamhet inför hur mycket jag kommer att orka och hinna med? Känner mig rätt stor och tung, otränad, vet inte hur ska jag orka med krävande konditionspass och tunga kroppsövningar. Lär också få en helvetisk träningsvärk, som kommer att försvåra träningen de första veckorna. Men det ska gå ändå!

    Ska bli väldigt spännande att se hur det går för oss båda! Extra intressant eftersom vi ju ska köra ungefär samma "metod". Men du lär träna lite mer än jag, så kanske går du då ner mer och fortare än jag? Vi får se!

    Lycka till!

  • Sofia7­86
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 10:17 #6
    student75 skrev 2011-06-06 08:30:06 följande:

    Hej!


    NU har jag bestämt mig för att börja träna och äta nyttigare. Jag har försökt att gå på renkur i flera år/månader men ej lyckats och har därför bestämt att gå vidare till någon annan metod som jag förhoppningsvis kommer att lyckats bättre med. Nu ska jag bli av med övervikten en gång för alla, finns det någon annan som vill göra mig sällskap under resan?


    Jag har tänkt att träna styrketräning 3 ggr/v, pilates 3 ggr/v och konditionsträning 5-7 ggr/v. Jag kommer inte att följa någon speciell diet men jag kommer att följa talriksmodellen men minska lite på mängden kolhydrater och öka mängden proteiner och grönsaker.


    Dag 1.


    Min start vikt är 100,5kg L (denna vikt kommer snart vara ett minne blott)


    Dagens träning består av jogging 2,5 km samt pilates 20 minuter.


     


    Wow vad duktig du är, jag är en riktig konditionsnörd så jag kan verkligen rekommendera joggning! Det bränner otroligt bra, se till att börja lätt om du inte är van vid att springa. .En annan sak som kan vara bra att tänka på är att öka din vardagsmotion, gå i stället för att ta bilen, ta trapporna i stället för hissen etc. Det ger mer än man tror. 
    Det bästa med att träna för min del, jag springer 3-4 gånger i veckan samt cyklar är att man faktiskt kan äta gott utan att få jättedåligt samvete. Dessutom ökar din förbränning när du tränar. Lycka till! 
  • helsin­gebrud
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 10:17 #7

    hej tjejer
    Jag har försökt med sk  GI metoden- passar min sambo perfekt men funkar inte på mig
    Tränade i höstas och vintras ca 4 pass i veckan men gick inte ner i vikt

    Nu ska jag skippa fettet och satsa mer på grillat och goda sallader med lätta vinegrettedressingar

    Måste verkligen gör något åt min vikt eftersom klänning är beställd med flit i för liten storlek

    Kommer mer rikta in mig på cm än kilo
    vi kan väl föröska peppa varandra ungefär som i viktväktarna
    skriva till varandra och kanske 1 gång i veckan mäta eller väga oss och kolla resultaten

    skulle vara skönt att få support från någon/några
    Jag ska gifta mig i april så jag har ju lite tid på mig ännu
    när gifter ni er?

  • studen­t75
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 10:36 #8

    Tärna 2011


    Tack.


    MrsT2011


    Tack för tipsen.


    Lady32


    Jag kämpar gärna tillsammans med dig och er andra som vill/försöker att gå ner i vikt. Det är ju roligare att kämpa tillsammans med andra än kämpa själv. Jag har tränat en del tidigare och har hyfsat kondition och styrka men jag har mycket svårt med kosten. Jag försöker att äta nyttigt under dagen men brukar överäta på kvällarna. Men nu ska jag ta nya tag. Jag längtar efter att bli smal. Jag är också stor och tung men jag tycker att träning är jättekul. När jag började träna för några månader sedan klarade jag endast 5 armhävningar (tjej varianten) nu klarar jag 25 st. Lycka till med att inhandla nyttigt mat imorgon.

  • helsin­gebrud
    Visa endast
    Mån 6 jun 2011 11:27 #9

    Har nu börjat dagen med några solhälsningar
    ätit lite fullkornsflingor med bär och mjölk
    ska klä på ungarna och dra mig iväg gåendes till nationaldagsfirande

    får bli början på mitt nya liv

  • Mån 6 jun 2011 12:01 #10

    Jag har också bestämmt att det äntligen ska bli ändring på mitt liv!
    Har tidigare försökt gå ner i vikt, men har tröttnat efter ett tag.
    Jag hoppas att mitt kommande bröllop ska motivera mig mer. Har alltid sagt att jag ska ner i vikt innan jag gifter mig, så nu är det upp till bevis..

    Jag kommer precis som helsingebrud inte titta så mycket på vågen utan istället mäta mig. Det blir ofta större resultat på måttbandet än på vågen.
    Jag kommer också att försöka låta bli att mäta så ofta. Har tidigare vägt/mätt mig en gång/vecka och har då blivit väldigt besviken om det inte har gett resultat. Så en gång/månad är mitt mål.
    Min träning i nuläget består i att jag går en timmas promenad/dag samt att jag försöker äta lite mindre av det onyttigaste. Med tanke på hur jag har levt tidigare så borde detta vara en bra start. Sen kanske jag börjar med lite styrketräning när jag har blivit lite "piggare"

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll