• studen­t75
    Äldre 6 Jun 08:30
    6695 visningar
    37 svar
    37
    6695

    Viktminskning genom träning och nyttig kost.

    Hej!


    NU har jag bestämt mig för att börja träna och äta nyttigare. Jag har försökt att gå på renkur i flera år/månader men ej lyckats och har därför bestämt att gå vidare till någon annan metod som jag förhoppningsvis kommer att lyckats bättre med. Nu ska jag bli av med övervikten en gång för alla, finns det någon annan som vill göra mig sällskap under resan?


    Jag har tänkt att träna styrketräning 3 ggr/v, pilates 3 ggr/v och konditionsträning 5-7 ggr/v. Jag kommer inte att följa någon speciell diet men jag kommer att följa talriksmodellen men minska lite på mängden kolhydrater och öka mängden proteiner och grönsaker.


    Dag 1.


    Min start vikt är 100,5kg L (denna vikt kommer snart vara ett minne blott)


    Dagens träning består av jogging 2,5 km samt pilates 20 minuter.


  • Svar på tråden Viktminskning genom träning och nyttig kost.
  • studen­t75
    Äldre 6 Jun 10:36
    #8

    Tärna 2011


    Tack.


    MrsT2011


    Tack för tipsen.


    Lady32


    Jag kämpar gärna tillsammans med dig och er andra som vill/försöker att gå ner i vikt. Det är ju roligare att kämpa tillsammans med andra än kämpa själv. Jag har tränat en del tidigare och har hyfsat kondition och styrka men jag har mycket svårt med kosten. Jag försöker att äta nyttigt under dagen men brukar överäta på kvällarna. Men nu ska jag ta nya tag. Jag längtar efter att bli smal. Jag är också stor och tung men jag tycker att träning är jättekul. När jag började träna för några månader sedan klarade jag endast 5 armhävningar (tjej varianten) nu klarar jag 25 st. Lycka till med att inhandla nyttigt mat imorgon.

  • studen­t75
    Äldre 10 Jun 10:05
    #24

    Jag är så GLAD idag, väger 99,9. Nu väger jag under 100kg :) Jag hoppas att det bra för er andra.


     

  • studen­t75
    Äldre 10 Jun 10:11
    #25

    SloveP


    30 kg på 1 år är helt rimligt. Mitt mål är mitt mål att gå ner 40kg.

Svar på tråden Viktminskning genom träning och nyttig kost.