Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu var det bestämt! Blir den 1/6 i år istället så nu måste jag beställa klänning. Måste ta mig iväg och prova modell först så jag vet om jag ska lägga ner planerna på en axelbandslös nu när jag inte kommer hinna gå ner så mkt i vikt. Eller så chansar jag.... Eller...

1/6 2013
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-01-13 10:51:24 följande:
    Grattis! Skönt att höra att ni kom fram till en kompromiss:)

Ja verkligen. Och det bästa är att jag känner mig nöjd med beslutet. Trots att det är jag som velat ha allt. Nu kommer jag få allt fast i mindre skala. Mailade en vigselförättare i går (pappa till en gammal klasskompis) och han hade så mkt ideer för hur det ska bli bra. Så nu ska jag maila tillbaka vilken tid vi vill ha. Känns helt overkligt. Efter att ha längtat i så många år så ska det verkligen bli av.... Helt sprallig !

1/6 2013
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-01-13 11:01:58 följande:
    Vad roligt att höra, grattis! :D Hoppas er dag blir toppen!

Och hoppas att du ska hitta en riktigt fin klänning :)
    Problemet är väll att det finns för många fina klänningar .-)
    1/6 2013
  • bridetobe2013

heter det så? om jag skickar en beställning ska jag maila separat då? Känner mig som ett blåbär....

1/6 2013
  • bridetobe2013

Visade m2b klänningen jag funderar på att beställa igår. Kommentaren : Va? Ska du ha en sån? Men vi ska ju bara gifta oss i rådhuset.

Jag vet sa jag. Men det är den klänningen jag gillar. Jag ska bara gifta mig en gång och vill inte ångra mig på klänningen. Har redan kompromissat hela bröllopet. Även om jag oxå tycker att det skulle passa bättre med en enklare klänning. Har hittat 2 som känns ok. Men vill ha "the one". Tror han tyckte det kändes som att om jag har en sådan fin så måste han också vara jätte fin....

Ngn som vet ngn kina sida där man kan beställa ngt snyggt till sambon?

1/6 2013
  • bridetobe2013

1:a klänningen som är enkel... http://www.dailymoda.com/Wedding-Shop-aline-strapless-asymmetrical-satin-organza-informal-wedding-dress-p-17811.html

2:a enkel http://www.dailymoda.com/Wedding-Shop-column-strapless-ankle-length-elastic-satin-chiffon-informal-wedding-dress-p-24129.html

En enklare som egentligen är typiskt mig i modell.... (hittade nyss) http://www.dailymoda.com/Wedding-Shop-column-vneck-court-train-satin-chiffon-destination-wedding-dress-p-21836.html

Ev "the one" http://www.dailymoda.com/Wedding-Shop-aline-sweetheart-court-train-satin-chiffon-plus-size-wedding-dress-p-25536.html

1/6 2013
  • bridetobe2013
    Darling Daisy skrev 2012-01-22 16:31:08 följande:
    Bridetobe 2013: jag håller på the one-klänningen! Den är överlägset vackrast. Även den du hittade nyss var väldigt fin. Ingen är så extravagant att din blivande behöver få ångest över att han måste klä upp sig till tänderna! En kostym skulle ju passa perfekt till samtliga modeller du visade.

O så håller jag med 1700tal om att borgeligt inte behöver betyda enkelt!

Det blir ett litet bröllop med närmast "sörjande". Grejjen är att jag har kompromissat med ALLT. Har sagt att klänningen kompromissar jag inte med. Vill inte ångra mig efteråt att jag valde en simpel klänning. Men om sambon har en svart kostym. Vad ska han ha mer? Skorta slips? Färg? Tips tack

1/6 2013
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-01-22 17:15:19 följande:
    Den sista du visade, dvs "the one", var SÅÅÅ mkt finare än de andra! Och inte alls extrem eller extravagant på nåt vis! Din blivande kan väl ha vilken enkel kavaj som helst till den utan att vara underklädd. Särskilt som du säger att du kompromissat på allt annat, kompromissa INTE med klänningen för den var enkel, stilren och väldigt vacker! Perfekt och alldeles lagom för borglig vigsel (säger hon som gillar fluff och mkt tyg i alla sammanhang). Du ska absolut inte känna dig överklädd i den, den var bara vacker helt enkelt...
    Har älskat den sen jag såg den. Funderar på att beställa utan släp men är osäker på det. Är snart bara 4 månader kvar och det är dags att klicka hem en klänning... Hur funkar paypal? Skapar man ett konto där först?
    1/6 2013
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!