Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Lomilla:

Eftersom jag fullkomligt älskar din klänning i spets och tycker du blir jätte vacker i den så måste jag rösta på den. En sån som jag hade kunnat tänka mig att ha när jag gifter mig i rådhuset...

Men som sagt. Din dag, ditt val

1/6 2012
  • bridetobe2013
    viqueur skrev 2012-04-29 21:43:00 följande:
    brudar! betalar man direkt när man lägger beställningen?? jag trodde man gjorde det när de skulle skicka typ.. jag tänkte beställa från landy
    Ja man betalar när man beställer..
    1/6 2012
  • bridetobe2013

Slog mig precis att jag gifter mig om 3 veckor... Och klänningen är fortfarande inte klar på butiken... Även om dom lovat att den snart är klar så blir man lite nervös......

Känns lite overkligt att ngt man drömt om så länge (varit tillsammans i 12½år) snart är över..... Eller egentligen så är det ju då det börjar... men men.'

Har verkligen kommit massor med fina klänningar nu på slutet.

Och TINZI... Jätte fin frisyr och smink....

Och lycka till på den stora dagen

1/6 2012
  • bridetobe2013

TINZI:

Jag gråter. (bröllopshormoner?) Så vackra ni var hela familjen. Och som sagt! Du strålar verkligen på bilderna. Underbar är du i din klänning! Vilken tur att du sparade den trots att du var missnöjd för den/du är underbart vacker! Min son ska ha silvrig väst men nu ångrar jag mig och vill att han ska ha svart... Vet inte hur jag tänkte känner jag så här i efterhand. Men men.... Han får ha den..

1/6 2012
  • bridetobe2013

Nerverna befinner sig numera på utsidan av min kropp... Klänningen hämtades i fredags. 1 vecka kvar! Helt galet... Svårt att ta in att det här sker på riktigt....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-05-25 19:39:43 följande:
    ja nu har vi bara 1 v. kvar!! Jag är helt upp o ner jag med.. men mina nerver är ju kanske inte dom bästa:D har ni allt under kontroll?

Vi hade.... tills den frilansande fotografen avbokade då han blev skickad till Rom. Så just nu har vi ingen fotograf....

Men annars så är det ganska lugnt...... hoppas jag.

Ni då? Bestämde du dig för vilken klänning du skulle ha? Blev det din fina i spets (min favvo) eller blev det den andra fina?

Ska vara gäst på bröllop i morgon... Ska bli så mysigt!

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-05-27 18:56:19 följande:
    Nej men vad trist:( Har ni hittat nån annan fotograf? Här är allt på de torra, borde boka in en annons till lokalblaskan men de va väl typ allt:D Jag har den kinabeställda spetsklänningen, den andra är såld och kommer förhoppningsvis att glädja nån annan brud i sommar..
    Just nu är jag hispig över vädret:S vi skall ju fotas utomhus och utsikterna är ju inte de bästa

Har ingen ny som kan vara med under vigseln utan bara efter... Så det känns som det skitit sig. Hon är dyrare än den andra och helt plötsligt ser det ut som om semesterkassan ryker. Vilket vi nog inte är berädda att offra.. Så just nu ser det inte bra ut. Ska korten tas efteråt så kan vi lika gärna klä upp oss en dag när den andra fotografen kommit hem och ta kort då istället. Så får pappa ta lite på fredag. Kanske vi tom kan få sol på korten. För det blir det ju tydligen inte på fredag.....

Älskar din spetsklänning så tycker ju att det var det rätta valet...... Var hos vigselförättaren i går och planerade vigseln.... galet...

1/6 2012
  • bridetobe2013

Gratti Lommila... Vackra ni! Tok älskar din klänning. Hoppas ni hade en bra dag och ett bra vädert. Här var det kyligt men regnet höll sig borta och solen kikade fram från och till... (även om jag är säker på att jag kände några droppar regn för tur... )

Jag är härmed också gift.... Men har inga kort än... Pappa kommer med nägra om ett par timmar..... Bild kommer...

1/6 2012
  • bridetobe2013

Har inget på hela mig än... men det kommer
    1/6 2012
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-06-05 09:57:11 följande:
    Jättefin! Och grattis :) Det ser ju ut att ha blivit väldigt bra med den där klänningen. Tur att du köpte den och sålde den andra klänningen tror jag :)
    Åååå vad skönt att du säger så. För jag har funderat på om det var rätt val. Och om det inte hade gått bra med kina klänningen istället. Känns bra att få det bekräftat att jag gjorde rätt val!
    1/6 2012
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-06-05 07:32:23 följande:
    Åh, wow så vacker du är och vad klänningen passar dig! Det var tur du hittade och köpte den. Du såg förresten inte alls ut som jag föreställde mig heller, du har ju bara visat bilder utan ansikte men ändå...

Hahahaha. Hoppas det var till det bättre i så fall

1/6 2012
  • bridetobe2013

www.mindrom.blogg.se

Lyckas inte lägga upp några kort... Blev min (inte så aktiva) blogg istället....

Så här i efterhand hade jag nog velat ha en annan klänning. Finns ju miljoner fina...... Frågan är om man någonsin blir helt nöjd. Kände mig fin iaf...

1/6 2012
  • bridetobe2013

Hej! Och tack alla snälla...

Jag vet ju att det finns klänningar som är så mkt finare... och dyrare... (blev sugen på en klänning i chiffong eller tyll)

Var inte villig att lägga hur mkt som helst på en klänning. Vilket nog var tur då jag gjorde en rejäl vurpa in genom altandörren och det blev ett hål i klänningen.

Eftersom jag inte har tänkt sälja den så gör det inget. Men om den varit superdyr så.....

Nu var det mest huvudet som fick ta smällen på köksbordsbenet.......Men men.... Bara att gilla läget antar jag.

Japp det är min dotter på korten. Klänningen är från Lindex faktiskt! Var på väg att köpa den i julas men tänkte att för

350:- så kunde jag köpa en fin kina klänning till henne. Och sen en dag hängde den där för 179:- . Kunde inte låta bli då jag gillar den.

Sonen har bestämt att han ska dom där kläderna på skolavslutningen på fredag. Vi tyckte att han kanske blir lite "overdressed" men ochdra sidan är det väll kul om han vill använda dom.....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Just ja. Våran fotograf avboka med kort varsel då han blev skickad till Rom på ett jobb. Så min pappa ryckte in...

3 dagar senare fick jag veta att min nuinflyttade granne har gjort en fotostudio i källaren och är rätt bra på att fota. Har div kameror och alla tänkbara saker man behöver. Så funderar på att kolla hur mkt han tar för en fotografering i efterhand så man kanske kan få några proffsiga bilder också,....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-06-17 18:10:11 följande:
    Okej, nu kommer lite OT-gaffel här.

I augusti ska vi på namngivningskalas för ett par vänner fick en jättesöt liten son i mars :) Mamman var tostmadame på vårt bröllop och vi anser väl att vi är rätt goda vänner, även om vi inte umgås jätteofta. Vi har ju som sagt ganska värdelös ekonomi, men tänkte att vi skulle väl kunna spendera kring 200kr (för snålt?) på en present till pojken. Frågan är ju bara vad man ska köpa?

Vi brukar beställa en personlig sagobok. Där sagan handlar om barnet själv. Sen får man lägga till andra karaktärer (ev mamman pappan, syskon, nära vänner) staden man bor i mm.

Längst fram i boken står det sen en personlig hälsning... Roligt och uppskattat!

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Anny skrev 2012-06-18 14:28:28 följande:
    nu har jag varit och hämtat mina klänningar från skräddaren. Nu är det liksom gjort!

Nedan följer en liten bildkavalkad modell mindre.

Svart band ditsytt på min volangklänning. (ser bättre ut än mina leggins som jag hade på tidigare bilder. )
    Översta volangerna är "nedsydda" så de inte står rätt ut. Väldigt diskret tycker jag.

Hela volangen står inte rätt ut längre. Hurra! Jag har bara smugit i klänningen än så länge, det verkar bra. Men jag vet inte förrns jag fått prova ordentligt.

Och nu till Lillyn!

Jag har lite problem med underkjolen då klänningen blev lite kortare än planerat. Kanske får fästa den med några stygn inunder i klänningen så den håller sig på plats eller något.

Men vad tycks??
    Den korta är ju för middagen med vännerna senare på kvällen. Volangen för själva vigseln och mottagningslunchen.

Åååå vad fina. Nu vill jag ha likadana....lillyn blev ju jättefin som kort med bandet och underkjolen. (jag som älskade den som lång gillar den ännu mer nu)

Och volang kjolen...

Måste sluta hänga här nu annars kommer jag ångra ihäl mig över min klänning...

1/6 2012
  • bridetobe2013

skulle ju ta bort fotona innan jag postade.... förlåt

1/6 2012
  • bridetobe2013

Har inte varit här inne på ett tag då jag ångrar mitt klänningsval. Får ångest när jag ser alla fina klänningar. Trodde jag kunde kika bara lite men blir bara ledsen så jag får nog göra ett längre uppehåll,,,, Jätte fina klänningar ni fått hem... Och GRATTIS TILL BEBBEN !

1/6 2012
  • bridetobe2013

1700-tal

Underbart vackra du! Helt rätt val av klänning.

Vilken lycka att dagen blev bra.

Jag ska försöka gå ner mina kilon nu. efter bröllopet. tar det i bakvänd ordning. funderar på om jag kan övertala gubben till att ha en fest på våran 1:a bröllopsdag nästa år. Och iså fall beställa en enkel kort vit klänning..... får se..

GRATTIS ALLA NYGIFTA BRUDAR

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!