Kinaklänningar och gaffel däremellan!
FelizLane: underbar klänning ju..... Den måste ju gå och sy in..
FelizLane: underbar klänning ju..... Den måste ju gå och sy in..
Statusen på min klänning igår :
"Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren."
Tinzi : 12 maj
bridetobe2013: 1 juni
Fyll på......(om ni vill)
Sitter med nerverna på utsidan och tycker minuterna går sååååå långsamt...... min klänning kommer om några dagar bara... den är i Sthlm och gottar sig... Vill ha den NUUUUUUU,,,,,
nedrans att jag jobbar långpass ti-ons..... kommer få krupp innan sambon har kommit hem med bilen så jag kan hämta den... för jag känner mig ganska säker på att den kommer att ha kommit då....
Plötsligt händer det!!!!!!
kl 09:15 plingade herr Brevbärare på min dörr och meddelade att jag skulle få utlandspaket
DEN ÄR HÄR!!!!!!!
Kort kommer sen måste hitta min gamla kamera och ta kort på den. Och ngn som kan hjälpa mig snöra så jah kan prova......
Men den är UNDERBAR!!!!!
http://www.morilee.com/bridals/julietta/3055
Min är ju också en morilee...... Fast beställd från kina då....
Har inte hittat min gamla kamera än. Vete f-n vart jag lagt den. Har en digital systemkamera också men då blir korten för stora för att ladda upp... och sen får jag inte till ngn bild som gör klänningen rättvisa när den hänger på en galje......
Får nog be ngn ta när jag har den på mig.... blir i kväll eller på torsdag,,, (denna oändliga väntan)...
Efter 30 timmars jobb är jag äntligen hemma och kan klämma och känna på min klänning igen . Tänkte ringa min mamma och kolla om hon kan komma och hjälpa mig med klänningen i kväll. OM hon kan så kommer kort i kväll. i annat fall så ska en kompis hjälpa mig i morgon..... Men hoppas hoppas... spännande att se om jag kan ha den.... tanken 'är att några kg till ska bort innan .....
den är för lång och ska follas upp. men det visste jag ju....
Den är lite för stor upptill när jag testade utan bh (mätte med) I morgon ska jag testa med.
Skulle ha rättat till den nedvändigt på kortet men sambon sa inte att den låg knäppt.... (konstiga ljusa randen på klänningen är bara lampljus.)
Funderar på att köpa en rejälare underkjol... Är en insydd men vill nog ha lite mer vidd på ....
Ska kolla om min moster kan sy in den uppe också. Man kan dra ihop klänningen på tok för mkt bak så att den är nästan helt ihop snörad. Dom har inte sytt fel. Jag har gått ner i vikt. Och planerar att gå ner mer så hoppas hon kan fixa det snyggt.....
Funderar på att sy på axelband i sidentyg då mina behag har drabbats av tyngdlagen och vill ha en rejäl bh. Om jag håller upp klänningen fram så sitter den mkt bättre. tänkte axelbanden kunde hjälpa mig med det....
Just ja. Mamma snörde inte åt tillräckligt så den bör snöras hårdare....
Och sen sys in upptill så snörningen blir bredare.... Skulle kanske haft en stl mindre men hoppas kunna fixa den här så det blir bättre...