Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tycker axelbandslöst är jätte fint... Men på mig? Vet inte.. önskar det var det men jag vet inte. Kanske jag skulle ha ngn med axelband... Måste ge mig ut i djungeln och prova vad som sitter bra på mig. Men känns inte så kul med tok mkt extra kilon.

1/6 2013
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-01-03 22:32:44 följande:
    Svårt att säga, vad har du för kroppsform och mått/propotioner? Axelbandslöst med veckat diagonalt tyg över magen/överdelen och mjuk A-linje brukar ju va en sån där klockren modell om man har lite för mkt kilon. Är du lång/kort?
    Är 170 cm och väger (oh fy f-n) Har kollat på A-linjeformade med diagonalt tyg över magen. Det är utgångs modellen. Men gillar inte mina axlar och armar.. Men med lite träning nu framöver så kan det ju ändras..... Ska försöka länka till klänningar som har ett frågetecken på sig...
    1/6 2013
  • bridetobe2013

Kanske den här....

eller.....
    1/6 2013
  • bridetobe2013

den här om det inte blir axelbandlöst.... (fast tycker det är finare)

eller...
    1/6 2013
  • bridetobe2013

den här lågt högt upp ett tag men tycker nog den är för enkel nu.. Ju mer man söker desto mer man finner....

En så gillar jag det översta mest. eller..... (färdig spammat)

1/6 2013
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-01-04 12:03:49 följande:

Tyckte den här var sanslöst snygg! Vilken smickrande modell. Och som daniiel skrev, du kan ju ha en liten bolero istället för axlar, finns ju riktigt små nätta boleros som bara täcker lite. Då kan du dessutom välja täckta/bara axlar under kvällen.

Gillar den också massor. Och just det att den verkar "slankande". Enkel men jätte snygg.Kommer nog sluta med att att det blir en utan axlar. Det är trots allt dom modellerna jag verkligen fastnar för.

Har en vän i Sthlm som är utbildad till att skräddarsy brudklänningar. Är verkligen superduktig. Tror jag skulle få betala henne för att sy en klänning då hon numera livnär sig på att göra mönster m.m

Sen har jag en moster som är jätte duktig på att sy. Har sytt alla brud- och balklänningar i släkten. Tänkte först om jag skulle be henne sy en klänning. Men jag får ju inte ens tyget för pengarna som klänningen kostar färdigsydd. Så jag beställer nog a lá kina och ber min moster hjälp mig med ändringar om det behövs. Tror därimot att hon får hjälpa mig att mäta så att det blir riktigt. Vill nog hellre att hon ser mina mått än en vän faktiskt...

1/6 2013
  • bridetobe2013

nej... hela mitt inlägg försvann när jag postade det. 2:a ggn nu

1/6 2013
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!