• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll

Red: Helt fantastiskt ställe ni ska vara på, ni kommer få en finfin dag!!

1700: Såg i galleriet att de möblerat som E-bord med tungorna emellan valven! Det var också min tanke hur de löser möbleringen.  

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-21 08:45:36 följande:
    RED - åååååh, vilket ställe! Japp, me like! Vilka valv!! Men hur gör ni med borden där? Går det att anpassa till en bröllopssittning?

Du beskrev det precis som jag vad gäller det där med risken att delegera i planeringsstadiet. Så känner vi oxå, våra föräldrar gifte sig i hemlighet på annan ort i byxor typ. Need I say more. Och svärmor är mkt förtjust i att ordna bjudningar och fester för hela släkten. Hon är helt fantastisk på att laga mat men risken finns att om vi "släpper loss" henne i planeringen av själva festen så slutar vårt bröllop som en av hennes sammankomster. Utan ett spår av sånt vi gillar, och vi prioriterar helt andra saker. Som lokalen och mkt smarrigt vin. De 2 grejorna fattar de inte alls, näsan lite onödigt tror jag... Drömmer
    Men hon är väl stenbock? (din svärmor alltså) Tungan uteCool
  • Skumboll

Eller var det din mamma kanske? Nä, nu känner jag att jag inte har riktig kol.... haha

• 120530
    1700tal skrev 2011-07-21 08:45:36 följande:
    RED - åååååh, vilket ställe! Japp, me like! Vilka valv!! Men hur gör ni med borden där? Går det att anpassa till en bröllopssittning?

Du beskrev det precis som jag vad gäller det där med risken att delegera i planeringsstadiet. Så känner vi oxå, våra föräldrar gifte sig i hemlighet på annan ort i byxor typ. Need I say more. Och svärmor är mkt förtjust i att ordna bjudningar och fester för hela släkten. Hon är helt fantastisk på att laga mat men risken finns att om vi "släpper loss" henne i planeringen av själva festen så slutar vårt bröllop som en av hennes sammankomster. Utan ett spår av sånt vi gillar, och vi prioriterar helt andra saker. Som lokalen och mkt smarrigt vin. De 2 grejorna fattar de inte alls, näsan lite onödigt tror jag... Drömmer
    Visst är det mysigt, längtar lite ecxtra när jag tittar på deras hemsida! Det går att anpassa , men vi skall inte ha det klassiska "honnörsbord med tre tungor" för vi tycker inte att lokalen gör sig rikigt för det. Det kommer bli bord med 8-6 platser lite huller om buller. Och så sitter vi där vi syns bäst.  Sedan har de lite myshörnor här och var med soffor och fotöljer som vi kan låta vara eftersom v inte är fullt 50 st, och det tycker vi är viktigt. Lite konjakshörna sådärGlad

Hahaha, är du min hemliga syster som skall gifta sig med min mb2s bror?! Det låter nämligen som att vi har samma föräldrar och svärföräldrar Tungan ute 

Mina föräldrar gifte sig i hemlighet i rådhuset, och tycker inte det är så himla noga med någonting.  Mamma hade dock kjol! Svärmor annordnar väldigt mycket bjudningar, en mysig familjemiddag innebär minst 20 gäster. Och henner sätt är det enda rätta Skrikandes Vin är vi dock överrens om, det gillar vi alla haha!
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-21 09:28:27 följande:
    Mina föräldrar gifte sig i hemlighet i rådhuset, och tycker inte det är så himla noga med någonting.  Mamma hade dock kjol! Svärmor annordnar väldigt mycket bjudningar, en mysig familjemiddag innebär minst 20 gäster. Och henner sätt är det enda rätta Skrikandes Vin är vi dock överrens om, det gillar vi alla haha!
    Haha, alla vi pratat med frågar oss "varför ska ni göra det så komplicerat?". De tycker alltså att vi kan gifta oss borgerligt för det går ju snabbt och är billigt.
    Mina föräldrar gifte sig också borgerligt i hemlighet och fattar nog inte alls grejen, även om mamma verkligen försöker förstå. 
  • Nuu

Min klänning är på väg! Den har kommit till arlanda och är ute för leverans med kurir! Det sura är att vi reser bort idag i 1,5 vecka... antar att sannolikheten att den ska hinna komma hem till mig innan kl 16 är rätt liten men än lever hoppet Skrattande

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-21 09:22:44 följande:
    Men hon är väl stenbock? (din svärmor alltså) Tungan uteCool
    Nej, svärmor är faktiskt... ehum.. fisk! Drömmer Det är min mamma som är stenbock...

Visst är det mysigt, längtar lite ecxtra när jag tittar på deras hemsida! Det går att anpassa , men vi skall inte ha det klassiska "honnörsbord med tre tungor" för vi tycker inte att lokalen gör sig rikigt för det. Det kommer bli bord med 8-6 platser lite huller om buller. Och så sitter vi där vi syns bäst.  Sedan har de lite myshörnor här och var med soffor och fotöljer som vi kan låta vara eftersom v inte är fullt 50 st, och det tycker vi är viktigt. Lite konjakshörna sådärGlad

Hahaha, är du min hemliga syster som skall gifta sig med min mb2s bror?! Det låter nämligen som att vi har samma föräldrar och svärföräldrar Tungan ute 

Ska kolla på deras hemsida. Glömde det, försöker mig på lite multi tasking samtidigt. Går lagom bra, resulterar i att jag inte får så mkt gjort. Skriver här, dividerar med kineser om min klänning samtidigt och liite jobb oxå...

Haha, precis vad jag tänkte oxå! Ska du gifta dig med min m2bs bror eller ??? Han brukar vara diskret med sina flickvänner, så nu blir jag riktigt misstänksam... Flört Vad har han nu ställt till med?

Men gud, våra föräldrar låter verkligen likadana. Svärisarna tog inte ens kort efter deras hemliga vigsel, har inte ens vågat nämna att vi vill ha en heldagsfotograf än. Då trillar de väl av stolen!
    Skumboll skrev 2011-07-21 09:39:32 följande:
    Haha, alla vi pratat med frågar oss "varför ska ni göra det så komplicerat?". De tycker alltså att vi kan gifta oss borgerligt för det går ju snabbt och är billigt.
    Mina föräldrar gifte sig också borgerligt i hemlighet och fattar nog inte alls grejen, även om mamma verkligen försöker förstå. 
    Haha, eller hur! Och bara det faktum att vi så gärna ville va på ett slott. Den biten gick vi överhuvudtaget inte in på förrän det redan var klart. Taadaam!
    Nuu skrev 2011-07-21 09:55:43 följande:
    Min klänning är på väg! Den har kommit till arlanda och är ute för leverans med kurir! Det sura är att vi reser bort idag i 1,5 vecka... antar att sannolikheten att den ska hinna komma hem till mig innan kl 16 är rätt liten men än lever hoppet Skrattande
    Kul!! Men hur gör ni då om ni är borta 1,5 vecka, ska nån annan ta emot paketet åt er?
  • Nuu
    1700tal skrev 2011-07-21 10:01:35 följande:
    Nuu skrev 2011-07-21 09:55:43 följande:
    Kul!! Men hur gör ni då om ni är borta 1,5 vecka, ska nån annan ta emot paketet åt er?
    Nej, det är det vi inte har någon som kan göra... Jag har aldrig beställt med dhl förut så jag vet inte riktigt hur det funkar... ? Förstått att de lämnar en fullmakt när man inte är hemma och sen inte lämnar paketet förrän man satt upp fullmakten.... Men kommer de in i huset utan portkod? Jag sätter mitt hopp till att de ringer mig :) Om man visste exakt när de ska komma skulle någon såklart kunna ta emot....
  • bruden
    Nuu skrev 2011-07-21 10:07:57 följande:
    Nej, det är det vi inte har någon som kan göra... Jag har aldrig beställt med dhl förut så jag vet inte riktigt hur det funkar... ? Förstått att de lämnar en fullmakt när man inte är hemma och sen inte lämnar paketet förrän man satt upp fullmakten.... Men kommer de in i huset utan portkod? Jag sätter mitt hopp till att de ringer mig :) Om man visste exakt när de ska komma skulle någon såklart kunna ta emot....
    På DHL har man 7-14 dagar på sig att hämta leveransen. Blir det senare får man betala för att de har paketet hos sig. De brukar ringa före i alla fall hos oss. De ringer dagen innan och stämmer av så man är hemma.
    Ring ditt lokala DHL-kontor och kolla med dem. De planerar sina körningar dagen innan så har du inte hört av dem finns risken att de planerar att leverera imorrn. 
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-21 09:39:32 följande:
    Vi gifter oss också borgligt, och tycker inte att "nivån" på bröllopet har något att göra med om man tror på någon gud. Vårt bröllop blir varken snabbt eller billigt Flört, det är bara vigseln som blir annorlunda.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!