• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smileycat

Jaha, igår fick jag veta om när min möhippa är :-S
    Min svåger råkade försäga sig.. Vi pratade om svensexan och helt plötsligt så vräker han ur sig, tydligen så är det här dagen innan NI ska iväg..
    Var inte så kul.. menmen vad gör man..

Nu kan jag inte göra så mkt innan vi får pengar (csn strular och jag har väntat två månader!!) och det är 5,5vecka kvar!
    Maten är inte klar (men jag vet vad som måste köpas osv) ingen ring än (men vet vilken/ vilka jag vill ha på ett ungefär) blommor (kanske kan få fixat på "billigt håll") MANNENS kläder (men han har inte så stora krav, så det är "bara" att mäta sen hoppas det passar) skor till tjejerna och mig!!
    Tidspanik!! Blääh..
    Och det värsta är att det verkligen iNTE går att fixa det fören man har cashen.. Bajs.. 
    Sen behövs det vattenkaraffer och underkjol till mig..  

• Amejuli
    Smileycat skrev 2011-07-20 13:59:59 följande:
    Jaha, igår fick jag veta om när min möhippa är :-S
    Min svåger råkade försäga sig.. Vi pratade om svensexan och helt plötsligt så vräker han ur sig, tydligen så är det här dagen innan NI ska iväg..
    Var inte så kul.. menmen vad gör man..

Nu kan jag inte göra så mkt innan vi får pengar (csn strular och jag har väntat två månader!!) och det är 5,5vecka kvar!
    Maten är inte klar (men jag vet vad som måste köpas osv) ingen ring än (men vet vilken/ vilka jag vill ha på ett ungefär) blommor (kanske kan få fixat på "billigt håll") MANNENS kläder (men han har inte så stora krav, så det är "bara" att mäta sen hoppas det passar) skor till tjejerna och mig!!
    Tidspanik!! Blääh..
    Och det värsta är att det verkligen iNTE går att fixa det fören man har cashen.. Bajs.. 
    Sen behövs det vattenkaraffer och underkjol till mig..  
    Jag fick också veta mitt i förväg. Men det blev bra ändå för man har ju noll koll på vad de ska hitta på.

Förstår att det är jobbigt med csn. De kan verkligen ställa till det ibland. Men ta det lugnt. Vet att det inte är roligt att stressa på slutet men jag kan trösta dig med att vi har förmodligen minst lika mycket kvar att göra som er och vi har bara en och en halv vecka kvar... :-P
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 13:07:42 följande:
    Bruden - men nej!!!

Red - hur gör ni med baren då? Är det alltså en redan befintlig bar på stället ni är på eller "ställer de upp" en särskild bar i er festlokal? Har ni inte betalbar alltså utan betalar deras drinkar i baren? Hur ska ni isf kunna reglera till typ en drink, drinkbiljetter eller så?
    Där finns en befintlig bar i restaurangen som kommer vara bemannad, det ingår i lokalhyran. Vi har ju hyrt hela stället så det är bara vi där och det är fri bar efter middagen (fri betyder att vi betalar haha).
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 13:07:42 följande:
    Bruden - men nej!!!

Red - hur gör ni med baren då? Är det alltså en redan befintlig bar på stället ni är på eller "ställer de upp" en särskild bar i er festlokal? Har ni inte betalbar alltså utan betalar deras drinkar i baren? Hur ska ni isf kunna reglera till typ en drink, drinkbiljetter eller så?
    Aha, nu fattar jag vad du menar! Jag menar mer att vi skall begänsa det till att bara servera en typ av drink, en typ av öl samt husets röda och husets vita. De har en jättestor och tjusig vinkällare så skulle gästerna få beställa hej vilt hade notan kunnat bli hur hög som helst. Men de får gärna dricka många drinkar och mycket öl och vin!
  • 120530
    bruden skrev 2011-07-20 13:01:54 följande:
    Verkar inte bli nån klänning till mej... Spårnumret funkar inte och säljaren sa att han snackat med leverantören att drt ska fixas inom en dag men ff inget sökbart paket
    Vilket företag var det du köpt ifrån? Hoppas den dyker upp snart!
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-20 14:22:07 följande:
    Aha, nu fattar jag vad du menar! Jag menar mer att vi skall begänsa det till att bara servera en typ av drink, en typ av öl samt husets röda och husets vita. De har en jättestor och tjusig vinkällare så skulle gästerna få beställa hej vilt hade notan kunnat bli hur hög som helst. Men de får gärna dricka många drinkar och mycket öl och vin!
    Ah, just det. Det var så jag tänkte. För när vi tittade på en annan lokal hade vi de funderingarna. De hade en mkt fin vinkällare och vi funderade i hur man begränsar notan liksom. Men när ställde de upp en egen bar i festsalen och man kunde begränsa utbudet där. Ville sen nån gå och köpa 25-årig whisky i restaurangens bar så kunde de göra det och betala själva.

Hur mkt beräknar ni att barnotan kommer gå på förresten? Och hur många är ni?
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-20 15:13:36 följande:
    Fick besked nu att min leverans strulat (såklart, det är ju jag) så om en vecka kan jag ha den här. HOPPAS!
    Hur kom det sig att den strulat då? Hade de inte fått iväg den? Är klänningen färdig då?
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 14:51:18 följande:
    Ah, just det. Det var så jag tänkte. För när vi tittade på en annan lokal hade vi de funderingarna. De hade en mkt fin vinkällare och vi funderade i hur man begränsar notan liksom. Men när ställde de upp en egen bar i festsalen och man kunde begränsa utbudet där. Ville sen nån gå och köpa 25-årig whisky i restaurangens bar så kunde de göra det och betala själva.

Hur mkt beräknar ni att barnotan kommer gå på förresten? Och hur många är ni?
    Då är precis så vi tänker! Vi tänker göra en lista på vad vi bjuder på (en typ av drink, en typ av öl, husets röda, husets vita och någon avec) men vill de betala själva kan de ju köpa vad de vill. Vi är väldigt intresserade av både mat och vin så vinpaketet till maten är ganska påkostat, därför tror jag att gästerna kommer ha fått fullt tillräkligt med "finvin" då Glad 2 glas champange, 5 gals vin och en avec räcker nog ganska långt i vårt sällskap.

Vi har försökt gissa vad barnotan kommer gå på men det är ju jättesvårt! Vi har bjudit 38 gäster och hoppas och tror att ca. 36 kommer. Det finns 3 gäster som aldrig dricker, och minst 3 chafförer. Så absolut max 30 st som dricker.  Så vi har gissat lite:

Alla tar ett glas vin a 60kr efter middagen: 30x60=1800 Sedan är nog många nöjda, och jag tror inte ens alla tar det
    15 st tar sedan en drink a 70kr: 15x70=1050
    10 st tar ytterligare en drink a 70r: 10x70=700
    Summa= 3550 kr

Hanar vi inte över 5000 känns det helt ok!
  • 1700tal

Red - ja, 5000 är ju ingen katastrof. Men då har ni inte räknat vinet till själva maten då förstås? Ska ni ha sittande middag med servering av vin då?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!