• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bruden

Den jag redan har som jag köpt innan har ett större släp så den här blir en kontrast till den. Hoppas bara att den är lika vacker som på bilden. Fast jag förväntar mig ju inget stort bara den är vacker vilket jag också hoppas att den är

• Amejuli

Hjälp vad ni är bra på att skriva! Såg att ni pratade om att få folk som hjälper till och att det lätt drar iväg kostnaderna.

Vill bara tipsa om hur vi gjort. Vi svarade i en "bytatjänstertråd" här på BT och har nu knutit kontakt med ett annat brudapar. De ska hjälpa oss under hela vår bröllopsdag i utbyte mot att vi hjälper dem hela deras dag. Billigt och kul! Så en sån tråd kan man ju starta om man känner att det blir allt för dyrt. Ett litet tips bara

• Tinzi
    Amejuli skrev 2011-07-20 23:17:25 följande:
    Hjälp vad ni är bra på att skriva! Såg att ni pratade om att få folk som hjälper till och att det lätt drar iväg kostnaderna.

Vill bara tipsa om hur vi gjort. Vi svarade i en "bytatjänstertråd" här på BT och har nu knutit kontakt med ett annat brudapar. De ska hjälpa oss under hela vår bröllopsdag i utbyte mot att vi hjälper dem hela deras dag. Billigt och kul! Så en sån tråd kan man ju starta om man känner att det blir allt för dyrt. Ett litet tips bara
    En sån är jag med i också! Får hoppas vi får napp bara :)
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-20 19:40:11 följande:
    Om de håller bröllop i vanliga fall så behöver man nog inte oroa sig, jag har frågat vår restaurang massa konstiga grejer och de säger alltid "lämna det till oss, det fixar vi". Skönt värre!!

Vilken kul grej med fruktträden! Är också nyfiken på var ni ska vara!
    Vi har valt att sköta allt planerande själva fram till bröllopsdagen, förrutom hjälpen ifrån stället då förstås. Vi älskar såklart våra familjer men vi är ganska olika, så hade vi delegerat hade vårt bröllop förvandlats till något helt annat än vi önskat. Sedan på dagen får vi en del hjälp. Bestman och tärna hjälper till vid fotografering, min bror (och toastmaster) och hans tjej hälsar gästerna välkommna och visar var de skall sätta sig osv,  svärfar åker och hämta brudbuketten som en kusin gör mm.

Vi skall vara på http://heagardsskafferi.se/ Kolla i deras galleri för lite bilder, jättemysigt tycker vi och passande för ett vinterbröllop. De har en stor sal som jag tror rymmer 150 gäster (det är därifrån bilderna i bröllopsgalleriet är tagna), men där är ett valv som går att stänga på mitten så vår del kommer vara anpassad för max 50 st. Och så får vi vinbaren i vår del Tungan ute

Sedan skall vi hyra ett litet intilliggande rum för vigseln. Det kommer stå tomt i vilket fall, men vi betalar 2000 kr för att de skall städa, ställa iordning med stolar mm och dekora med blommor och ljus. Gården är ifrån 1600-talet, så 1700-tal kanske gillar det även om det inte är ett slott. Matsalen har tydligen varit ett av europas största stall Glad flådigt värre!

• 120530
    bruden skrev 2011-07-20 22:22:49 följande:
    Säljaren sa att jag skulle få en bild men så klantade sig fabriken så bilden uteblev. För det + strulet med leveransen får jag dels snabbleverans men han drar av summan för underkjolen Den är beställd på DHgate
    Skönt att det löst sig, och säljaren verkar ju väldigt schysst! Skall bli spännande att se den!
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-07-20 21:56:18 följande:
    Så tänker vi med.

VI har kass ekonomi, vissa saker ska våra nära & kära göra (enkla saker)typ pappa: hämta tårta & bröd på bageriet på morgonen och lämna i köket)
    En väninna: Duka fram spriten i baren kl. 20.00, en annan väninna: ställa fram godisbuffén på ett bord kl. 20.00.

MEN sen har vi valt att bet. några tjejer i orten (ej hittat dem än,men ska annonsera) och så får de ställa fram snittar, hälla upp välkomsdryck, duka fram snbuffé, duka av, diska (snabb restaurangmaskin) och göra en del annat. Detta för att våra gäster ska slippa stå i köket.

Det får vara värt det trots vår strama ekonomi :)

Sen får vi väl se om JAG kan låta bli att gå in där och kolla läget/lägga näsan i blöt ;)
    Men såna grejer har inte jag heller nåt emot att delegera. Vi kommer oxå behöva hjälp med att hämta tårta, hämta oss, hjälpa gästerna att parkera osv. Det är bitarna i planeringsstadiet som jag bävar för att delegera är typ vilka viner vi ska ha, att hjälpa till med/göra förrätten, snittar osv. Risken finns att vi står där sen med sånt vi inte alls hade tänkt... Kanske.
    bruden skrev 2011-07-20 22:08:57 följande:
    Det skulle jag kunna men... Näää *fniss* Det finns ju bild i min blogg *pekar på adressen nedan*
    Okay då... Här är den jag har beställt fast jag har vinrött band:
    Hoppas att den passar bara... Längtar sååå tills jag får prova den

Hm, måste missat när du visade den, minns inte alls... Men fin, en maggie va? Hoppas verkligen den blir bra!
    Amejuli skrev 2011-07-20 23:17:25 följande:
    Smaaart!! Förvånad
  • bruden
    Red skrev 2011-07-21 07:54:59 följande:
    Skönt att det löst sig, och säljaren verkar ju väldigt schysst! Skall bli spännande att se den!
    Säljaren är väldigt bra, tillmötesgående och schysst
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-21 08:12:50 följande:
    bruden skrev 2011-07-20 22:08:57 följande:
    Det skulle jag kunna men... Näää *fniss* Det finns ju bild i min blogg *pekar på adressen nedan*
    Okay då... Här är den jag har beställt fast jag har vinrött band:
    Hoppas att den passar bara... Längtar sååå tills jag får prova den

Hm, måste missat när du visade den, minns inte alls... Men fin, en maggie va? Hoppas verkligen den blir bra!  
    Du har inte missat för jag har inte visa den innan Japp en Maggie är det
  • 1700tal
    RED - åååååh, vilket ställe! Japp, me like! Vilka valv!! Men hur gör ni med borden där? Går det att anpassa till en bröllopssittning?

Du beskrev det precis som jag vad gäller det där med risken att delegera i planeringsstadiet. Så känner vi oxå, våra föräldrar gifte sig i hemlighet på annan ort i byxor typ. Need I say more. Och svärmor är mkt förtjust i att ordna bjudningar och fester för hela släkten. Hon är helt fantastisk på att laga mat men risken finns att om vi "släpper loss" henne i planeringen av själva festen så slutar vårt bröllop som en av hennes sammankomster. Utan ett spår av sånt vi gillar, och vi prioriterar helt andra saker. Som lokalen och mkt smarrigt vin. De 2 grejorna fattar de inte alls, näsan lite onödigt tror jag... Drömmer
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!