• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 09:26:56 följande:
    Red skrev 2011-07-20 07:54:31 följande:
    Förstå vad du menar med pasformen, men med lite ändringar blir det nog jättefint! Fina färger som ser ut att passa honom utan att ha sett ansiktet! Nu har nu ni ju nästan allt fixat med klädseln ett helt år innan bröllopet, det måste vara rekordFlört
    Haha, jag vet! Men det är himla praktiskt tycker jag. Vi är inga höjdare på att spara pengar och nu är de här stora posterna redan betalda och klara, även ringen som hittills var det som kostade mest. All sprit till baren köper mina föräldrar i tyskland och italien as we speak. Slottets hyra ligger i ett kuvert hos pappa så det är på sätt och vis oxå "betalt". Så nu kan vi fokusera på att spara till cateringen, som är nästa stora klump. Så har vi snart finansierat ett helt bröllop utan att vi knappt märkt det i plånboken. Rätt smart tycker jag! Flört 
    Jag tycker också att det är skönt att vara ute i god tid, även om man sätter en budgett är det ju inte förrens man faktiskt bokat/köpt sakerna som man med säkerhet vet vad det kostar. Vi har skrivit in alla poster i ett exelark och räknat ut hur mycket vi skall spara per månad, och där ligger vi före med god marginal. Så vi är snart färdig sparade Glad

Det enda vi inte vet är hur mycket det kommer drickas i den öppna baren, men vi har ganska städade vänner och eftersom det ingår champange, fem sorters vin och avec i kuvertpriset tror jag inte det drick några mängdet efter middagen.
  • Madonnan

Hej på er igen! Jag hoppar in här med jämna mellanrum

Har precis fått en bild från Milly på "rynket", eller ska man säga "vecken", på överdelen av klänningen (pleats). Som jag nämnt innan så är jag totalt nollställd när det kommer till det här med sömnad...
    Så jag ber er som har lite koll att risa/rosa det Milly gjort hittills. Ser det ok ut? Behöver något ändras? osv.

• 1700tal
    Red skrev 2011-07-20 10:06:11 följande:
    Jag tycker också att det är skönt att vara ute i god tid, även om man sätter en budgett är det ju inte förrens man faktiskt bokat/köpt sakerna som man med säkerhet vet vad det kostar. Vi har skrivit in alla poster i ett exelark och räknat ut hur mycket vi skall spara per månad, och där ligger vi före med god marginal. Så vi är snart färdig sparade Glad

Det enda vi inte vet är hur mycket det kommer drickas i den öppna baren, men vi har ganska städade vänner och eftersom det ingår champange, fem sorters vin och avec i kuvertpriset tror jag inte det drick några mängdet efter middagen.
    Jo, vi har oxå skrivit upp allt och har koll på de totala kostnaderna. Men så är vi inga naturliga sparare (särskilt inte jag), om vi säger så. Som ni verkar vara. Men det går rätt bra att spara ändå. Vi hinner få ihop en ganska stor summa åt gången. Men det är då jag gärna vill "beta" av några nya poster, då är ju det färdigt liksom. Så är de pengarna safe och riskerar inte att hamna nån annanstans. Alltid är det nåt annat som inträffar och då kan vi inte nalla av bröllopssparandet.

Mmm, det där med till baren är verkligen jättesvårt. Vi har mkt städade gäster men man vill ju inte det ska ta slut. Så vi tog i överkant, skulle inte förvåna mig om hälften blir över. Men men...

MADONNAN - tycker det ser bra ut. Möjligen att man skulle önska lite tätare rynkning så inte satinet syns igenom. Det var samma med min tyllkjol. Jag ville inte det skulle synas igenom så de tog ett lager till. Å andra sidan påstod de att det var bara på bild som det syntes igenom, att tyget reflekterades. Obestämd Vad tycker du själv? Rynket har de ju fått till bra annars. Har du fått se prover på spetsar än, de som ska täcka de släta bitarna av överdelen?
  • Madonnan
    1700tal skrev 2011-07-20 11:07:57 följande:
    MADONNAN - tycker det ser bra ut. Möjligen att man skulle önska lite tätare rynkning så inte satinet syns igenom. Det var samma med min tyllkjol. Jag ville inte det skulle synas igenom så de tog ett lager till. Å andra sidan påstod de att det var bara på bild som det syntes igenom, att tyget reflekterades. Obestämd Vad tycker du själv? Rynket har de ju fått till bra annars. Har du fått se prover på spetsar än, de som ska täcka de släta bitarna av överdelen?
    Jag kan ju ingenting om sånt här, men som du säger, lite mer tätt-sittande rynk vore ju snyggare.
    Har mailat dem nu och bett om det.
    I övrigt ser det bra ut tycker jag! Tur att jag har snörning i ryggen dock, midjan ser ganska smal ut :-O

Har inte fått se någon spets ännu... Redovisar de bilderna för er experter här när de kommer

Tack för hjälpen!
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 11:07:57 följande:
    Jo, vi har oxå skrivit upp allt och har koll på de totala kostnaderna. Men så är vi inga naturliga sparare (särskilt inte jag), om vi säger så. Som ni verkar vara. Men det går rätt bra att spara ändå. Vi hinner få ihop en ganska stor summa åt gången. Men det är då jag gärna vill "beta" av några nya poster, då är ju det färdigt liksom. Så är de pengarna safe och riskerar inte att hamna nån annanstans. Alltid är det nåt annat som inträffar och då kan vi inte nalla av bröllopssparandet.

Mmm, det där med till baren är verkligen jättesvårt. Vi har mkt städade gäster men man vill ju inte det ska ta slut. Så vi tog i överkant, skulle inte förvåna mig om hälften blir över. Men men...
    Haha, naturliga sparare, det skall jag säga till min sambo att vi är Glad Jag är nog ännu värre än han, jag vill gå ut och äta för att fira när vi amorterat extra på huset! Vi hade egentligen tillräckligt med pengar från början på vårtbuffert konto men de pengarna är heliga så de vill vi inte röra.

Vi är på restaurang så det tar inte slut, men det kommer ju vara lite nervöst att få fakturan sedan. Det lutar åt att vi begränsar utbudet till öl, ett vitt vin, ett rött vin och en drink. Om man har många drinkar tror jag att folk blir frestade att prova alla Tungan ute Sån blir jag iaf själv!
  • 1700tal
    Madonnan skrev 2011-07-20 11:32:14 följande:
    Jag kan ju ingenting om sånt här, men som du säger, lite mer tätt-sittande rynk vore ju snyggare.
    Har mailat dem nu och bett om det.
    I övrigt ser det bra ut tycker jag! Tur att jag har snörning i ryggen dock, midjan ser ganska smal ut :-O
    Har inte fått se någon spets ännu... Redovisar de bilderna för er experter här när de kommer

Tack för hjälpen!
    Det är nog ingen fara med midjan, det är nog dockans form som påverkar oxå. Hoppas den kommer bli fin, ser fram emot resultatet - jag gillar verkligen din klänning!!!
    Red skrev 2011-07-20 11:48:31 följande:
    Haha, naturliga sparare, det skall jag säga till min sambo att vi är Glad Jag är nog ännu värre än han, jag vill gå ut och äta för att fira när vi amorterat extra på huset! Vi hade egentligen tillräckligt med pengar från början på vårtbuffert konto men de pengarna är heliga så de vill vi inte röra.

Vi är på restaurang så det tar inte slut, men det kommer ju vara lite nervöst att få fakturan sedan. Det lutar åt att vi begränsar utbudet till öl, ett vitt vin, ett rött vin och en drink. Om man har många drinkar tror jag att folk blir frestade att prova alla Tungan ute Sån blir jag iaf själv!
    Haha, men ni HAR iaf ett heligt buffertkonto! Det har inte vi. Fast vi bor å andra sidan inte i hus. Men husdjur har vi så sånt måste man ju va beredd på. Och klart man måste fira extra amorteringar!!

Mm, jag ser gärna att våra gäster provar massa drinkar. Hoppas på en storsäljare (fast det är fri bar), vår bröllopsdrink (tänkte kalla den "brudparets drink" i baren el nåt) med mousserande vin och hjortronlikör och så med nån tjusig dekor på. Drömmer
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 12:13:36 följande:
    Det är nog ingen fara med midjan, det är nog dockans form som påverkar oxå. Hoppas den kommer bli fin, ser fram emot resultatet - jag gillar verkligen din klänning!!!
    Red skrev 2011-07-20 11:48:31 följande:

Haha, men ni HAR iaf ett heligt buffertkonto! Det har inte vi. Fast vi bor å andra sidan inte i hus. Men husdjur har vi så sånt måste man ju va beredd på. Och klart man måste fira extra amorteringar!!

Mm, jag ser gärna att våra gäster provar massa drinkar. Hoppas på en storsäljare (fast det är fri bar), vår bröllopsdrink (tänkte kalla den "brudparets drink" i baren el nåt) med mousserande vin och hjortronlikör och så med nån tjusig dekor på. Drömmer
    Skall ni ha bartender som blandar drinkarna?
  • bruden

Verkar inte bli nån klänning till mej... Spårnumret funkar inte och säljaren sa att han snackat med leverantören att drt ska fixas inom en dag men ff inget sökbart paket

• 1700tal

Skall ni ha bartender som blandar drinkarna?
    Det "följer med" 2 tjejer med slottet och de ska ha betalt. De serverar och allt sånt samtidigt som de är ordingspersoner som ser till slottets väl och ve (hela stället är ju i princip orört sen 1700-talet, allt är intakt och "orginal"). Sen kommer vi behöva 2-3 ytterligare personal, troligen blandat från cateringfirman och kanske några kusinbarns kompisar som kan tjäna en slats på att va alltiallo. Så nån av dessa kommer stå i baren. Men det är inga avancerade drinkar, vi valde G&T, rom & cola, vodka & apelsin, cosmopolitan, manhattan, dry martini, champangedrinken (med hjortron) och så whisky, cognac och några likörer. Och så vin, öl och cider förstås. Så bad jag mina föräldrar köpa torr lambrusco (alltså rött mousserande)  i italien nu för det är det godaste jag vet!
  • 1700tal

Bruden - men nej!!!

Red - hur gör ni med baren då? Är det alltså en redan befintlig bar på stället ni är på eller "ställer de upp" en särskild bar i er festlokal? Har ni inte betalbar alltså utan betalar deras drinkar i baren? Hur ska ni isf kunna reglera till typ en drink, drinkbiljetter eller så?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!