• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 20:46:30 följande:
    Skumboll - Jättefint :) Åh, vad avis jag blir.. överväger själv att skippa båda festprogram och vigselprogram. Får inte till det bra, urk.

wictory - Klänningen såg ju väldigt fin ut :) Jag väntar själv på en klänning på Mylove nu :)

Vi har fått nya små husdjur - pälsängrar. Känns verkligen toppenskoj. All min sista energi försvann med det. Tydligen finns dom i hela huset, vi bor i ett litet hyreshus och de är i tre lägenheten av fem plus i källaren.
    Vi hade inte heller tänkt att ha varken vigsel eller festprogram men det blev så ändå efter lite påtryckningar. Men pysslar man med det i typ word så förstår jag att man avstår, mer värdelöst program för detta ändamål finns nog inte. 

Åh nej vad jobbigt med odjur, vad säger hyresvården?
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-18 20:50:13 följande:
    Vi hade inte heller tänkt att ha varken vigsel eller festprogram men det blev så ändå efter lite påtryckningar. Men pysslar man med det i typ word så förstår jag att man avstår, mer värdelöst program för detta ändamål finns nog inte. 

Åh nej vad jobbigt med odjur, vad säger hyresvården?
    De blev ju verkligen underbart fina :D Men precis, om det blir något så blir det nog i publisher eller vad det heter. Aningen bättre iaf, kanske. Jag vet inte, kan inget om såntdär :P Jag känner bara att all min ork för allting försvann när vi hittade de där små krypen hemma! Hyresvärden skulle kontakta anticimex under eftermiddan idag, så vi får väl höra mer imorgon antar och hoppas jag. Hua, jag vill då inte sova hemma!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 20:53:11 följande:
    De blev ju verkligen underbart fina :D Men precis, om det blir något så blir det nog i publisher eller vad det heter. Aningen bättre iaf, kanske. Jag vet inte, kan inget om såntdär :P Jag känner bara att all min ork för allting försvann när vi hittade de där små krypen hemma! Hyresvärden skulle kontakta anticimex under eftermiddan idag, så vi får väl höra mer imorgon antar och hoppas jag. Hua, jag vill då inte sova hemma!
    Publisher är kanske aningens bättre, ja!

Åh, hoppas det löser sig och anticimex kommer snabbare än snabbast!
  • Humlan

Tjena tjena hallo.

Här kommer en liten rapport från lilla mig Glad

Ser att ni pratar vigselprogram och tryck saker. Igår printade vi ut en hel del papper Tungan ute.Bara till festprogrammen gick det åt 500 papper, sen vigselprogrammen och andra trycksaker. Vi höll på några timmar
    Men nu är det gjort, nu är det bara det att festprogrammen ska häftas ihop med.

Idag va jag iväg och gjorde mina naglar snygga Skrattande.Det är ju några veckor kvar så jag hoppas det håller sig någorlunda snyggt iaf. Det blev akryl med gelefinish.. och en liten dekorerad blomma på ringfingret

Godis till godisbuffen köpte vi med, och det landa på 400 kr haha.. har väl aaaldrig köpt så mycket godis.
    Sen va jag på twilfit och köpte bh & trosor .Hoppas jag kan stanna vid det köpet och inte rusa iväg å köpa ännu mer, för det är sååå typist mig det hihi

• Humlan
    Minuz skrev 2011-07-18 14:28:59 följande:
    Bilderna är ju inte de bästa, men jag är nöjd med klänningen. Tror inte gubben vill se klänningen eftersom han inte haft tid att titta på den på datorn och nu hade han inte heller tid att hjälpa till *S*
    Så med andra ord är den knappt snörad och precis uppackad. Men ska se om jag kan få skvallra för någon som kan hjälpa mig bättre. Men vad tycker ni??????

Jättesnygg klänning-är du nöjd ?
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-18 20:57:51 följande:
    Publisher är kanske aningens bättre, ja!

Åh, hoppas det löser sig och anticimex kommer snabbare än snabbast!
    Hehe ja, jag lär bli varse imorgon, så ska hela dagen ägnas åt fest- och vigselprogram :P

Tack :) Det hoppas verkligen jag också!
    Åh, vi som skulle ha fest på fredag, den enda hittills i år. Typiskt hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Minuz

Kul att ni säger att klänningen är fiiiin.....

Jag är kanon nöjd.
    Tror jag iaf. Fy bubblan vad jag håller på..... Nyss älskade jag klänningen, men hmm den kanske skulle kunna göras bättre och finare? Åh, så dum jag är. Nån som sett: Say Yes to the dress? Där var det en velig brud som älskade alla klänningar och kunde inte bestämma sig för någon utan ville ha alla..... Då sa Randy? att någon gång måste man sluta leta, det gäller både man och klänning! För det kommer alltid att finnas fler....... Ungefär så känner jag mig, precis som hon. Jag vill nog inte sluta leta klänning för det finns ju så många fina...... kanske skulle valt champagnr och lite bling iaf? Nä, jag älskar klänningen och imorgon kväll ska gubben hjälpa mig så att ni får se lite bättre bilder...

• Minuz

Pinkgrape - vi hade också sån ohyra för några år sedan, det är ganska lätt att bli av med dem. Vi fick några fällor att hänga upp. Killen från anticimex sa att de gärna kommer med djurmat på lösvikt osv. Vi hade då marsvin och vad tror ni vi såg i djuraffären nästa gång vi gick dit för att köpa mat? Massor av fällor........ Så efter det så köpte jag inte mat där mer....... tack vare dem fick vi hem ohyran, men det var ju kanske inte deras fel heller. Idag har de nya fräscha lokaler och jag köper numera kaninmat där men kollar alltid efter fällor *ASG*

• Minuz

Skumboll - Vad duktig du är på att pyssla!

• 120530
    Skumboll skrev 2011-07-18 17:24:30 följande:
    Sådär ja, vigsel och festprogram är nu nästan klara! Såhär vart det!

Superfina! Man skulle kanske ha beställt sina trycksaker ifrån "Tryckeri skumboll" istället Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!