• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • MalinMattias

Min klänning från dressilyme.com har kommit tillsammans med en underkjol, clutch och bolero som jag bara ska ha från kyrkan till festen. Allt passade kanonbra och är så välsytt och fint! Från lagd beställning till leverans i Sverige = 16 dagar! Glad Min sambos smoking tog lite längre tid på sig, ca 25 dagar men den skall hämtas på DHL på måndag.

Min klänning, bolero, clutch och underkjol gick på strax under 2000:- inklusive frakt. Smokingen landade på 1500:- inklusive frakt. Kravatt köper vi här hemma.

• sandis1977

Någon som vet how to escalate på DHgate, jag blir snart galen och om 5 dagar släpps mina pengar. Hur gör jag egentligen för att häva köpet? HJÄLP!

• sandis1977
    sandis1977 skrev 2011-07-17 14:26:39 följande:
    Någon som vet how to escalate på DHgate, jag blir snart galen och om 5 dagar släpps mina pengar. Hur gör jag egentligen för att häva köpet? HJÄLP!
    Never mind!
    Jag hittade!
  • Humlan

Hej

Åhh vad det svårt det är att komma på små texter till folk att skriva på placeringskorten. Gahhh blir galen snart, och idag måste vi printa detta

• car1021

MalinMattias:
    Precis den klänningen har jag också tittat på från Dressilyme.com! Tycker att den är så fin! Eftersom jag gifter mig för andra gången och älskar rosa så funderar jag på att beställa den i Ice Pink. Fick du betala någon tull?

• Linn89
    Darling Daisy skrev 2011-07-16 20:06:07 följande:
    Hej Linn o välkommen hit!
    Du har ju redan koll på det viktigaste - att resultatet kanske inte blir exakt som bilden!

Det finns ju en uppsjö av företag som syr upp klänningar, se tex listan i trådstarten. Så här brukar man gå till väga när man vill beställa en klänning från bild:
    Välja vilket/vilka företag man vill anlita.
    Skicka ett mail med bilden och beskrivning och fråga efter pris och leveranstid.
    Välja det företag som verkar bäst (tid, pris, magkänsla..).
    Lägga ordern, dvs bekräfta att man godtagit företagets pris/leveranstid/materialval och vill gå vidare m köpet.
    Säljaren skickar då instruktioner om hur man ska betala.
    Betala via paypal eller annat säkert betalningssätt. (obs att paypalkontot kan ta några dagar att aktiveras om man har otur)
    Väääääääänta.
    Få hem klänningen och förhoppningsvis sitter den som en smäck!!

Vilket företag du ska välja beror ju på vilket som kan leverera i tid. Mina personliga erfarenheter är från Landybridal (jättejättefin kvalitet på klänningen, ganska dyra), Milanoo (dålig kvalitet, dålig passform, ganska billiga), Lightinthebox (bra kvalitet, inte så bra passform, ganska dyra), bridal7 på DHgate (helt okej kvalitet, bra passform, billiga).
    Många här har varit helt och hållet nöjda med sina klänningar från Millybridal (som dessutom gör en testklänning du får se bilder på innan de påbörjar den "riktiga" (fast är inte säker på om de gör så m festklänningar förstås)).
    Pinkgrape och några mer har fått hem fina klänningar från my-love bridal (om jag minns rätt) på kort tid.
    Tack så mycket för dina tips! :D Ska kolla på sidorna du rekomenderade här!
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-16 22:49:30 följande:
    Färgerna är tyvärr rätt blaskiga på bilden, mycket finare i verkligheten!

Och asken till rispåsar och vigselprogram

Fiiiint! Duktig du är på att pyssla! Frågar precis som de andra, har du något rosettknep?

I fredags kom min dushmössa, mindre än ett dygn efter beställning, inte illa! Den var jättefin och mb2 skrattade länge, skall fota så fort jag får tid så ni får se Skrattande

I helgen har mb2 dessutom äntligen kommit sig för att fråga sin tilltänkte bestman om han vill vara bestman, han svarade ja och det känns skönt att det är spikat. Har väll aldrig trott att han skulle tacka nej men det känns ändå skönt att han är tillfrågad. Vi frågade också om det var ok att han hjälper fotografen med blixt och sådant  och det gick också bra! 
  • MalinMattias
    car1021 skrev 2011-07-17 14:40:56 följande:
    MalinMattias:
    Precis den klänningen har jag också tittat på från Dressilyme.com! Tycker att den är så fin! Eftersom jag gifter mig för andra gången och älskar rosa så funderar jag på att beställa den i Ice Pink. Fick du betala någon tull?
    Inte en krona! Glad
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-17 10:33:42 följande:
    Vad letar du efter då?
    Jag hittade så fina lite klassiska i metall men attans vad dyra de var, det fick bli en enkel lösning med vikt papper istället. 
    Jo, vill ha enkla stilrena med lite höjd (alltså inte stenar eller små hjärtan man kan sätta korten i utan med "pinne"), metall eller svarta. Verkar ju jättesvårt. Hittade några i form av en fransk lilja, fanns i "shabby" silver eller svart. De var helt ok, särskilt de svarta, och skulle passa ett 1700-talsslott men så fick jag kalla fötter. Jag menar, ska det va de ENDA godtagbara hållarna i hela världen? Njaa... I-landsdilemma...
    MalinMattias skrev 2011-07-17 13:52:28 följande:
    Min klänning från dressilyme.com har kommit tillsammans med en underkjol, clutch och bolero som jag bara ska ha från kyrkan till festen. Allt passade kanonbra och är så välsytt och fint! Från lagd beställning till leverans i Sverige = 16 dagar! Glad Min sambos smoking tog lite längre tid på sig, ca 25 dagar men den skall hämtas på DHL på måndag.

Min klänning, bolero, clutch och underkjol gick på strax under 2000:- inklusive frakt. Smokingen landade på 1500:- inklusive frakt. Kravatt köper vi här hemma.
    Åh, har du ingen bild på den faktiska klänningen så vi får se hur den blev?? Pleeease? Drömmer
    JennyL skrev 2011-07-17 13:24:19 följande:
    Men nu, har jag letat lite på nätet och hittade nyss den!! Och billigt också! 1800:-
    Men det verkar som att det är från kina eller nåt...
    storeofdress.net är det nån sida ni känner till? ska jag våga mig på att beställa?
    Jag har ju iof 7 månader på mig, så jag kanske ska lugna mig lite.. suck!

Har ni ngr tips?
    Kan du inte googla sidans namn + reviews, så du får lite koll. Tyvärr har jag aldrig hört om den sidan.

Men du vet väl även att du kan skicka bilder på den klänning du vill ha till nån av de mer väletablerade företagen (som Milly, Landy, Coral's) så syr de på beställning. Om du inte vågar chansa på ett företag du inte vet nåt om, menar jag. Alla syr inte upp på beställning, men en del. Och då kan du även ändra på detaljer om du vill. Ändra släplängd, snörning/dragkedja, kjolvidd osv.
  • Tinzi
    Skumboll skrev 2011-07-17 10:11:37 följande:
    Panduro!
    Åh! Oki! tack :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!