• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-17 15:31:42 följande:
    Fiiiint! Duktig du är på att pyssla! Frågar precis som de andra, har du något rosettknep?
    Jag heter pyssla i mellannamn (haha!) så jag älskar ju att fixa med sånthär!

Rosetterna är inte knutna utan är gjorda med dedär små ringarna med bling-bling på. Det är lite pilligt men går att få väldigt fint. Och rosetterna är lösa, jag har alltså limmat på dem med limpistol!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-17 19:25:16 följande:
    Jo, vill ha enkla stilrena med lite höjd (alltså inte stenar eller små hjärtan man kan sätta korten i utan med "pinne"), metall eller svarta. Verkar ju jättesvårt. Hittade några i form av en fransk lilja, fanns i "shabby" silver eller svart. De var helt ok, särskilt de svarta, och skulle passa ett 1700-talsslott men så fick jag kalla fötter. Jag menar, ska det va de ENDA godtagbara hållarna i hela världen? Njaa... I-landsdilemma...
    Förstår vad du menar, jag tycker de allra flesta hållarna är så gulliga med hjärtan och hej och hå. 

Jag hade velat ha typ nåt sånthär men inte kul att köpa över 50 st... Obestämd
    cgi.ebay.com/5-Place-Card-Holders-Stainless-Steel-Vollrath-/200630200039&hash=item2eb67de6e7#ht_4410wt_1141
  • MalinMattias
    MalinMattias skrev 2011-07-17 13:52:28 följande:
    Min klänning från dressilyme.com har kommit tillsammans med en underkjol, clutch och bolero som jag bara ska ha från kyrkan till festen. Allt passade kanonbra och är så välsytt och fint! Från lagd beställning till leverans i Sverige = 16 dagar! Glad Min sambos smoking tog lite längre tid på sig, ca 25 dagar men den skall hämtas på DHL på måndag.

Min klänning, bolero, clutch och underkjol gick på strax under 2000:- inklusive frakt. Smokingen landade på 1500:- inklusive frakt. Kravatt köper vi här hemma.
    Åh, har du ingen bild på den faktiska klänningen så vi får se hur den blev?? Pleeease? Drömmer
    Hhhmmm....du får se efter den 27/8, kan finnas små snokande ögon här (vänner etc) som jag inte vill ska se då de är bjudna. Flört
  • JennyL
    JennyL skrev 2011-07-17 13:24:19 följande:
    Men nu, har jag letat lite på nätet och hittade nyss den!! Och billigt också! 1800:-
    Men det verkar som att det är från kina eller nåt...
    storeofdress.net är det nån sida ni känner till? ska jag våga mig på att beställa?
    Jag har ju iof 7 månader på mig, så jag kanske ska lugna mig lite.. suck!

Har ni ngr tips?
    Kan du inte googla sidans namn + reviews, så du får lite koll. Tyvärr har jag aldrig hört om den sidan.

Men du vet väl även att du kan skicka bilder på den klänning du vill ha till nån av de mer väletablerade företagen (som Milly, Landy, Coral's) så syr de på beställning. Om du inte vågar chansa på ett företag du inte vet nåt om, menar jag. Alla syr inte upp på beställning, men en del. Och då kan du även ändra på detaljer om du vill. Ändra släplängd, snörning/dragkedja, kjolvidd osv.

Men typiskt, nu blev det ju ännu svårare att bestämma sig ;)

Ooooootriligt svårt att välja mellan dessa fantastiska klänningar!!

• 120530
    Skumboll skrev 2011-07-17 21:16:59 följande:
    Jag heter pyssla i mellannamn (haha!) så jag älskar ju att fixa med sånthär!

Rosetterna är inte knutna utan är gjorda med dedär små ringarna med bling-bling på. Det är lite pilligt men går att få väldigt fint. Och rosetterna är lösa, jag har alltså limmat på dem med limpistol!

Aha, förstår att det är lättare om man slipper knyta, det är ju då de brukar vilja bli snea!

• Pinkgrape
    GODMORGON! Glad

Nu är vi hemma igen, efter en helg i sommarstugan. Tiden går fort när man har roligt. Ni har skrivit ca 30 sidor sedan jag åkte, så jag kommer inte bläddra tillbaka och försöka läsa ikapp :P haha

Här är våran lilla ö, bara vår stuga på den :) Vi har solat och badat, både i havet och i poolen. Vi har dessutom lagt ut nät och rökt fisk, grillat, lekt, spelat spel,målat stenar och bara myst på. En ganska perfekt helg måste jag säga :)

Nu är vi redo att ta tag i bröllopsbestyren igen. Har mejlat med Mylove på morgonen och klänningen skickas under nästa vecka. Vi har pratat med kantorn också, en riktigt härlig kvinna :) Bageriet är också ringt. Imorgon ska jag och min syster göra fest- och vigselprogram. Vi får väl se hur det går :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-17 21:31:23 följande:
    Förstår vad du menar, jag tycker de allra flesta hållarna är så gulliga med hjärtan och hej och hå. 
    Jag hade velat ha typ nåt sånthär men inte kul att köpa över 50 st... Obestämd
    cgi.ebay.com/5-Place-Card-Holders-Stainless-S...#ht_4410wt_1141
    Mmm, hjärtan och pluttidutt är förbjudet. Inte för att jag är emot det av princip utan för att det kommer bli alldeles för plottrigt hos oss. Borden kommer stå trångt och många gäster. Då gäller det strama till allt lull-lull... Tungan ute

Men 50 var väl inte så farligt (fast de var ganska dyra per styck) men hur många är ni? Färre än 50 gäster?
    MalinMattias skrev 2011-07-17 22:24:31 följande:
    Hhhmmm....du får se efter den 27/8, kan finnas små snokande ögon här (vänner etc) som jag inte vill ska se då de är bjudna. Flört
    Ahaa, spionvarning!
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 09:39:06 följande:
    GODMORGON! Glad

Nu är vi hemma igen, efter en helg i sommarstugan. Tiden går fort när man har roligt. Ni har skrivit ca 30 sidor sedan jag åkte, så jag kommer inte bläddra tillbaka och försöka läsa ikapp :P haha

Här är våran lilla ö, bara vår stuga på den :) Vi har solat och badat, både i havet och i poolen. Vi har dessutom lagt ut nät och rökt fisk, grillat, lekt, spelat spel,målat stenar och bara myst på. En ganska perfekt helg måste jag säga :)

Nu är vi redo att ta tag i bröllopsbestyren igen. Har mejlat med Mylove på morgonen och klänningen skickas under nästa vecka. Vi har pratat med kantorn också, en riktigt härlig kvinna :) Bageriet är också ringt. Imorgon ska jag och min syster göra fest- och vigselprogram. Vi får väl se hur det går :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ååååh, vad mysigt det lät och så fint det ser ut! Förvånad *avis*
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-18 09:39:06 följande:
    Mysigt det ser ut, låter som en toppenhelg! Är det bara din och sambons stuga eller tillhör den någon av era familjer?

Vad har du för frakt på din klänning? Skall bli väldigt spännande att se den, efter alla disskutioner det varit kring dina klänningar Flört

Jag behöver lite tips! Vi skall ju gifta oss i februari på samma ställe som vi skall ha festen. Vi kommer alltså aldrig gå ut  utomhus efter att vi gått in i rummet vi skall vigas i. Så kramar, gratulationer och riskastning som brukar ske utomhus kommer nu ske inomhus. Och jag antar att restaurangen vi är på inte blir så förtjusta om det kastas ris inomhus. Så jag är inne på att de skall kasta rosenblad istället. Men de i tyg/plast känns lite tråkiga tycker jag Rynkar på näsan Hur länga håller riktiga blomblad om man skulle lägga dem i en korg? Eller har ni några andra förslag? Det kanske inte är alla som "kastar" något alls?
  • 1700tal

Idag ska sambons jackett komma förresten!! Skrattande Guuud, så spännande! Och igår köpte jag ett par brudskor från dansshoppen. Har spanat in dem länge och tänkt köpa dem lite senare. Men så hade de lagt ut massa skor på rea (dock ej mina) så jag fick intrycket att de ska byta sortiment så jag slog till. Ville inte riskera att de tog slut. Så skedde med det första paret jag utsett, vita karaktärsskor i skinn.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!