• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    Linn89 skrev 2011-07-16 14:37:43 följande:
    Hur bär man sig åt när man vill beställa en kina klänning? Mamma behöver ha en klänning och vill gärna komma under 1000kr. Hon har hittat denna Nixa klänningen som hon tycker väldigt mycket om men som inte alls passar i färg och är för dyr. Men man måste väl kunna få en gjort i Kina. Det behöver gå fort också, bröllopet är den 20/8 och det kan ju vara käckt att få den lite innan också. Vilket företag ska jag vända mig till och hur bär man sig åt när man ska specialbeställa? Det finns säkert svar på detta i tråden men en är väldigt lång :P

Är det något ni tycker att jag ska tänka på mer än att det inte är säkert att den blir precis som på bilden?
    Hej Linn o välkommen hit!
    Du har ju redan koll på det viktigaste - att resultatet kanske inte blir exakt som bilden!

Det finns ju en uppsjö av företag som syr upp klänningar, se tex listan i trådstarten. Så här brukar man gå till väga när man vill beställa en klänning från bild:
    Välja vilket/vilka företag man vill anlita.
    Skicka ett mail med bilden och beskrivning och fråga efter pris och leveranstid.
    Välja det företag som verkar bäst (tid, pris, magkänsla..).
    Lägga ordern, dvs bekräfta att man godtagit företagets pris/leveranstid/materialval och vill gå vidare m köpet.
    Säljaren skickar då instruktioner om hur man ska betala.
    Betala via paypal eller annat säkert betalningssätt. (obs att paypalkontot kan ta några dagar att aktiveras om man har otur)
    Väääääääänta.
    Få hem klänningen och förhoppningsvis sitter den som en smäck!!

Vilket företag du ska välja beror ju på vilket som kan leverera i tid. Mina personliga erfarenheter är från Landybridal (jättejättefin kvalitet på klänningen, ganska dyra), Milanoo (dålig kvalitet, dålig passform, ganska billiga), Lightinthebox (bra kvalitet, inte så bra passform, ganska dyra), bridal7 på DHgate (helt okej kvalitet, bra passform, billiga).
    Många här har varit helt och hållet nöjda med sina klänningar från Millybridal (som dessutom gör en testklänning du får se bilder på innan de påbörjar den "riktiga" (fast är inte säker på om de gör så m festklänningar förstås)).
    Pinkgrape och några mer har fått hem fina klänningar från my-love bridal (om jag minns rätt) på kort tid.
  • bruden

Får jag bara flika in ang att välja säljare på t.ex DHgate...
    Kolla ALLTID omdömen innan beställning. Finns det negativa så läs dem oavsett hur gamla de är. Kontakta säljaren och var tydlig i det du skriver. Deras engelska är inte alltid den bästa så skriv inte invecklat och krångligt utan gör det enkelt och tydligt.
    Personligen skulle jag akta mig för säljare som har många affärer och mindre än 97% nöjda kunder. Har säljaren få affärer (är ny) så kan det bland t.ex 50 affärer vara ett negativt omdöme och det drar snabbt ner hela procenten ganska mycket. Så ställ antalet affärr mot positiva/negativa omdömen. 

• Skumboll
    Tinzi skrev 2011-07-16 19:40:26 följande:
    kartonglåda? BILD ;)
    Färgerna är tyvärr rätt blaskiga på bilden, mycket finare i verkligheten!

Och asken till rispåsar och vigselprogram

• Tinzi
    Skumboll skrev 2011-07-16 22:49:30 följande:

Åh, superfina! Jag kanske borde ha nån ask till alla mina såpbubblor när jag tänker efter. Rund e ju snyggt! Vart köpt du din?
  • Skumboll
    Tinzi skrev 2011-07-17 09:20:29 följande:
    Åh, superfina! Jag kanske borde ha nån ask till alla mina såpbubblor när jag tänker efter. Rund e ju snyggt! Vart köpt du din?
    Panduro!
  • 1700tal

Snyggt!! Hade du målat och grejat själv eller hur var det?

Själv har jag letar efter placeringskorthållare på ebay och dhgate och blir helt snurrig, GAH! Jäkla djungel alltså... Och inte hittar jag vad jag letar efter, bara samma fåniga hållare som upprepas 100 ggr.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-17 10:27:31 följande:
    Snyggt!! Hade du målat och grejat själv eller hur var det?

Själv har jag letar efter placeringskorthållare på ebay och dhgate och blir helt snurrig, GAH! Jäkla djungel alltså... Och inte hittar jag vad jag letar efter, bara samma fåniga hållare som upprepas 100 ggr.
    Jepp, allt är spraymålat by myself.  

Vad letar du efter då?
    Jag hittade så fina lite klassiska i metall men attans vad dyra de var, det fick bli en enkel lösning med vikt papper istället. 
  • JennyL

Hejsan Brudar!
    Här verkar det som ni har koll på Kina klännigar! :)
    Jag helatiden tänkt att jag ska hura en klänning, eller köpa om jag verkligen hittar den med stor D!

Nu är det så att jag har en kopmis på Irland, och jag var och hälsa på henne och passade på att prova lite kläninngar, och hittade en superfin!

Väl hemma i sverige igen började ju såklart tankarna snurra runt, skulle jag ha slagit till, fast det var ju ändå 10.000:-, inte läge att spontanshoppa..

Men nu, har jag letat lite på nätet och hittade nyss den!! Och billigt också! 1800:-
    Men det verkar som att det är från kina eller nåt...
    storeofdress.net är det nån sida ni känner till? ska jag våga mig på att beställa?
    Jag har ju iof 7 månader på mig, så jag kanske ska lugna mig lite.. suck!

Har ni ngr tips?

• Nikkita

Super fina!!! Så vackra rosetter Glad Bar idé med låda till rispåsar/bubblor el liknande... 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!