• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi

SÅ nu har jag mailat Millybridal , har tydligen mailat millybridalS innan = FEL! Så inte konstigt att jag inte fick svar alls.

Så nu hoppas jag på svar ang. min egna variant av klänning och på att de vill göra den :)

• Humlan

Godkväll i tråden

Nu har jag vart och dumpat mat hos våran kock-Nu är det inte mkt kvar i matväg att köpa. mest färskvaror som grönsaker och sånt

Sen köpte jag stora krukväxter med Lila kallor =) helst suveränt.Dom ska ha i brudbuketten sen OM blommorna fortfarande är fina då.

Ikväll blev mannen kidnappad och är nu ute på den RIKTIGA svensexan-Åtminsone hoppas jag attt det blir så.
     Jag har ju försökt att få ihop lite här hemma med, men det går trögt.Det är ju sem tider och folk är borta eller så va det där med att engagera sig och göra nått fint för en annan människa.En del har visst svårt för det

Men men , har iaf lyckat få ihop lite åt honom med mina manliga familjemedlemmar ( utom skitbrosan då Rynkar på näsan ).Kanske blir lite lamt men bättre än inget.
    Full fart heela dagen har det vart .. pust

• 120530
    Darling Daisy skrev 2011-07-14 21:33:33 följande:
    1700tal: Vad roligt med utbildningen!! Grattis!
    Jag kommer inom kort att bli uppsagd från mitt jobb (lärare på en vuxenutbildning), vilket ju är j-ligt surt! Jag anade att det var på gång och har tack o lov också sökt lite kurser, så att jag har något att göra i höst om jag inte hittar nåt nytt jobb. 
    Om boendet löser sig så kommer jag läsa en kurs i Uppsala i alla fall.  
    Så tråkigt med ditt jobb Rynkar på näsan Har du fått besked att du blir uppsagd?
  • bruden
    1700tal: Vad roligt med utbildningen!! Grattis!
    Jag kommer inom kort att bli uppsagd från mitt jobb (lärare på en vuxenutbildning), vilket ju är j-ligt surt! Jag anade att det var på gång och har tack o lov också sökt lite kurser, så att jag har något att göra i höst om jag inte hittar nåt nytt jobb. 
    Förstår dig. Är själv lärare och har fått gå ner i tid för att behålla min tjänst. Okay, barnen blir glada att jag är med dem mer men plåskan grinar ju över förlusten
  • Humlan

Godmorgon

Nu håller jag på fixar det sista hemma här och sen brummar jag iväg på min 7 tim långa bilresa ner till Göteborg ensam i bilen. Vore roligare om man hade haft sällskap

Jag hoppas min blivande tänker blogga om sin svensexa idag Tungan ute.Jag tycker ju som sagt var inte om att blogga där längre när svärmor ska läsa och analysera varje ord man skriver och ställa till en massa oreda. Då blir det ju så att man inget säger ( skriver) så har man ingenting sagt. Men tråkigt är det ju.
    Det va ju inte såhär jag hade tänkt det med bloggen Rynkar på näsan

• 1700tal
    Red skrev 2011-07-14 20:55:50 följande:
    Måste bara klämma in en matfråga till dig som har koll (jag kan ju bara ostGlad) Är det sant att mörk choklad inte är onyttigt i rimliga mängder? För isf klarar jag mig Skrattande

Nu har jag sprungit en runda i ösregnet, det finns ju inte dåligt väder utan bara dåliga kläder!
    Njaa, nyttigt är väl att ta i. Drömmer Jag äter inte mörk choklad heller men mörk choklad är ju helt klart bättre och nyttigare än ljus choklad (som knappast är choklad utan mer godis Flört). Däremot kommer man inte ifrån tillsatserna, choklad ska ju hållas ihop och inte härskna. Men ska man minska sockersuget och intaget skulle iaf jag hellre ta några bitar mörk choklad hellre än annat sött. Sen är ju jag en sån där jobbig revolutionär att jag tycker man ska göra en brutal sockerdetox (så man klättrar på väggarna i 3 dagar) och sen hålla sig borta från det helt! Sockret gör verklig inget positivt med våra kroppar och vi behöver det inte. Men jag vet att det är en utopi... Drömmer
  • 1700tal
    Åh, vad tråkigt med ditt jobb! Vad ska du läsa i höst isf då?
    Tinzi skrev 2011-07-14 22:37:08 följande:
    SÅ nu har jag mailat Millybridal , har tydligen mailat millybridalS innan = FEL! Så inte konstigt att jag inte fick svar alls.

Så nu hoppas jag på svar ang. min egna variant av klänning och på att de vill göra den :)
    Ahaaa! Tyckte väl det lät konstigt att det tog sån tid...
    bruden skrev 2011-07-15 07:39:27 följande:
    Förstår dig. Är själv lärare och har fått gå ner i tid för att behålla min tjänst. Okay, barnen blir glada att jag är med dem mer men plåskan grinar ju över förlusten
    Hm, läraryrket är inget ni skulle rekommendera med andra ord? Usch, vad tråkigt när ens ekonomi blir lidande.
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-15 08:02:11 följande:
    bruden skrev 2011-07-15 07:39:27 följande:
     Hm, läraryrket är inget ni skulle rekommendera med andra ord? Usch, vad tråkigt när ens ekonomi blir lidande.
    Jag älskar mitt jobb och vill inget annat än att jobba som lärare, i alla fall som det känns nu Kan varmt rekommendera det men det är absolut inget höjdarjobb. Man blir inte rik på det men det är i alla fall det bästa jobb jag nånsin haft. Och jag har jobbat på måååånga olika områden
    Jag kunde lika gärna ha fått gå jag med men valde att gå ner i tid för att vara kvar. Kollegorna, eleverna, arbetet i sig... Det är mitt kall  
  • 1700tal
    bruden skrev 2011-07-15 08:13:18 följande:
    Jag älskar mitt jobb och vill inget annat än att jobba som lärare, i alla fall som det känns nu Kan varmt rekommendera det men det är absolut inget höjdarjobb. Man blir inte rik på det men det är i alla fall det bästa jobb jag nånsin haft. Och jag har jobbat på måååånga olika områden
    Jag kunde lika gärna ha fått gå jag med men valde att gå ner i tid för att vara kvar. Kollegorna, eleverna, arbetet i sig... Det är mitt kall  
    Det låter ju super att trots att få jobba med sånt man älskar! Även om du fick gå ner i tid.. Svärisarna (båda lärare) brukar säga så oxå, underbart jobb men många ggr hemsk arbetssituation. Barnen och kollegorna håller det flytande. Men underbart att ha hittat sitt kall. Det har nog jag med, nu med trädgård. Tog bara låååång tid för mig att komma fram till det!
  • bruden
    1700tal skrev 2011-07-15 08:41:45 följande:
    Det låter ju super att trots att få jobba med sånt man älskar! Även om du fick gå ner i tid.. Svärisarna (båda lärare) brukar säga så oxå, underbart jobb men många ggr hemsk arbetssituation. Barnen och kollegorna håller det flytande. Men underbart att ha hittat sitt kall. Det har nog jag med, nu med trädgård. Tog bara låååång tid för mig att komma fram till det!
    Jag jobbar på en gymnasial skola där jag faktiskt får jobba med det jag gillar: undervisning och grafisk formgivning Det har tagit mig hela min yrkeskarriär att "hitta rätt" men nu kan jag inte tänka mig att jobba med annat. Ja om inte nåt annat ännu mer intressant dyker upp. Jag är förhandlingsbar
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!