• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-20 15:57:32 följande:
    Red - ja, 5000 är ju ingen katastrof. Men då har ni inte räknat vinet till själva maten då förstås? Ska ni ha sittande middag med servering av vin då?
    Nej, det är bara baren efteråt.

Vi skall ha sittande middag med fem rätter. Maten kostar 675 kr/kuvert och vinpaketet 450kr/kuvert. Sedan tillkommer 250 kr/kuvert för brudskål, tårta, kaffe och avec. Så totalt kuvertpris blir 1375 varav ca 600 är för alkohol. Hutlöst tycker nog vissa Skäms Men vi vill verkligen ha bröllopet på vårt sätt, det skall verkligen kännas som oss, och då är det så här det blir.

Har ni fått fram något kuvertpris?
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-20 16:19:29 följande:

Vi skall ha sittande middag med fem rätter. Maten kostar 675 kr/kuvert och vinpaketet 450kr/kuvert. Sedan tillkommer 250 kr/kuvert för brudskål, tårta, kaffe och avec. Så totalt kuvertpris blir 1375 varav ca 600 är för alkohol. Hutlöst tycker nog vissa Skäms Men vi vill verkligen ha bröllopet på vårt sätt, det skall verkligen kännas som oss, och då är det så här det blir.

Nu hyr vi ju bara lokalen så då tar vi catering och medhavd alkohol från tyskland och italien. Vi kollade även på ställen med färdiga paket men det blir alldeles för dyrt eftersom vi är så många. Vi landar nu nog runt 300 kr/kuvert (bara maten) för enklare 3-rätters (gris som huvudrätt, enklare efterätt osv) eller rejäl buffé. Just nu lutar det åt att istället göra tex förrätten och/eller efterätten själva och i förväg. Men då lägger vi mer krut på varmrätten från catering istället så den sammantagna kostnaden blir ungefär detsamma. Men vi är ju 90 gäster och finansierar allt själv så vi har inte så mkt val...

Alkoholen räknar vi med går på runt 6000 kr utöver det. All sprit köps nu för 3500 kr. Sen är det vin, öl och cider.
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-20 16:19:29 följande:

Bor man i stockholm tycker man att det där är ett riktigt riktigt bra pris!! 
    Vi tycker att vi har en fått ett billigt kuvertpris, och vi betalar 1500. Guld i mun
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-20 16:40:06 följande:
    Bor man i stockholm tycker man att det där är ett riktigt riktigt bra pris!! 
    Vi tycker att vi har en fått ett billigt kuvertpris, och vi betalar 1500. Guld i mun
    Ojdå! Vad ingår då?
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-20 16:41:50 följande:
    Ojdå! Vad ingår då?
    Champagne+canape, trerätters med tre glas vin, tårta+ kaffe och avec samt vickning. Lokalkostad, personal och enklare blomsterarr ingår också (där har vi lagt till så att vi får exakt de blommor vi vill ha så det blev lite dyrare) De allra flesta ställen vi kollade på gick på runda slängar 2000/kuvert för ungefär detsamma. Nu är vi en bit utanför sthlm vilket gör en del på priset. 
  • 1700tal
    lundabrud skrev 2011-07-20 16:48:48 följande:
    Nu kommer ett kinaklänningsinlägg från en ny trådföljare! Gifter mig först om ett år men har blivit kär i denna klänning: www.millybridal.com/fashion-with-pleats-ball-...
       Är det någon som beställt någon liknande klänning från millybridal? Jag har inte beställt och har gott om tid på mig att bestämma mig, men va tror ni?
    Oj, vad snygg klänning. Den gillade jag! Mina klänningar från Milly bridal kan du se i mitt galleri.
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-20 16:47:06 följande:
    Champagne+canape, trerätters med tre glas vin, tårta+ kaffe och avec samt vickning. Lokalkostad, personal och enklare blomsterarr ingår också (där har vi lagt till så att vi får exakt de blommor vi vill ha så det blev lite dyrare) De allra flesta ställen vi kollade på gick på runda slängar 2000/kuvert för ungefär detsamma. Nu är vi en bit utanför sthlm vilket gör en del på priset. 
    Då är våra upplägg och priser ganska lika! Vi har fem rätter men ingen canape eller vickning, så det går kanske jämt upp. Sedan har vi 5 glas vin med på påfyllning för dem som vill. Lokalkostnad tillkommer med 2000 kr och sedan ytterligare 2000 för rummet där vi skall vigas. Slår man ut det på antal gäster blir det 1480 per kuvert. Personal och blomsterarrangemang ingår hos oss också. Lite billigare var det kanske här på vishan då
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-20 16:57:48 följande:
    Då är våra upplägg och priser ganska lika! Vi har fem rätter men ingen canape eller vickning, så det går kanske jämt upp. Sedan har vi 5 glas vin med på påfyllning för dem som vill. Lokalkostnad tillkommer med 2000 kr och sedan ytterligare 2000 för rummet där vi skall vigas. Slår man ut det på antal gäster blir det 1480 per kuvert. Personal och blomsterarrangemang ingår hos oss också. Lite billigare var det kanske här på vishan då
    Om inte annat så tycker jag att det verkar som ett bra pris för allt det ni får! Jag tycker det är ovärderligt att slippa all planering med egen lokal, catering, dukning osv. Ska bli så skönt att överlåta allt sånt åt andra.
  • Tinzi
    OBS! Inte säkert att de gör det på din eftersom du använt deras grundmodell (de gör bara testklänningar på specialbeställningar). I ditt fall är det inte givet. Men eftersom det är annan spets och allt det där så kan hända de gör det ändå. Men säg det till dem att du vill att de gör en testklänning. Alternativt att de skickar bilder på den faktiska klänningen där de har nålat detaljer men inte sytt. Jag beställde t ex en från deras egna sortiment som jag sen ändrade så mkt på att det blev en helt annan klänning till slut. Då gjorde de en testklänning iaf, för säkerhets skull.
    Red skrev 2011-07-20 07:54:31 följande:
    Förstå vad du menar med pasformen, men med lite ändringar blir det nog jättefint! Fina färger som ser ut att passa honom utan att ha sett ansiktet! Nu har nu ni ju nästan allt fixat med klädseln ett helt år innan bröllopet, det måste vara rekordFlört
    Okej! Vill nog gärna att de gör det då jag är lite orolig för att det blir konstigt annars, åtminstone skickar bilder allteftersom :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!