• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 10:52:05 följande:
    Red skrev 2011-07-21 10:41:15 följande:
    Det var väll jättefint!? Modern och luftig, det kan nog bli supperfint när man dukat och pyntat lite. Jag gillar när det är högt i tak, vare sig detär ett modernt hotell eller ett gammalt stall!
    Jag tycker också det är skönt att det är högt i tak och stora fönster. Det jag inte gillar är den är så.. avskalad på något sätt. Klart att det kanske gör lite skillnad när borden är dukade, men det kommer ju ändå vara vita dukar, vita servetter, vita ljus och bara lite rosa rosor. Vi har inte möjlighet att pynta något mer, då vi får tillgång till lokalen samma eftermiddag. Hur ska man hinna? Och vad ska man göra? Jag skulle så gärna vilja ha något bakom oss, brudparet, som markerar lite extra att "här sitter vi". Vet dock inte vad. Vi får inte sätta upp något på väggarna. Stolarna.. haha ja, jag avskyr färgen röd, så jag är glad att stolarna vi kommer ha är likadana fast marinblå :) Klart att det finns det som är positivt, men jag hade hellre haft en mysig lokal i fin miljö. Det finns ju möjlighet att gå ut från denna lokalen till en altan, men utsikten är hotellgäster som spelar minigolf och E4an.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ni skulle väll ha runda bord? Det tror jag gör mycket för att mjuka upp känslan. Så kommer det ju vara fullt av glada gäster med färgranna kläder, det kommer bli jättebra! Men jag förstår att det känns lite stressat att ni bara får tillgång till lokalen samma eftermiddag! När man fixar och donar vill man ju ha tid att ändra sig och känna efter lite. Jag antar att ni har frågat om ni kan få den tidigare? Skall ni duka och sådan själva eller hjälper de er med det?
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 11:00:34 följande:
    Ni skulle väll ha runda bord? Det tror jag gör mycket för att mjuka upp känslan. Så kommer det ju vara fullt av glada gäster med färgranna kläder, det kommer bli jättebra! Men jag förstår att det känns lite stressat att ni bara får tillgång till lokalen samma eftermiddag! När man fixar och donar vill man ju ha tid att ändra sig och känna efter lite. Jag antar att ni har frågat om ni kan få den tidigare? Skall ni duka och sådan själva eller hjälper de er med det?
    Det är ju just därför, för att de dukar och fixar allt sånt, som vi inte får tillgång till den tidigare. Den är uthyrd kvällen före också, så de ska ju hinna städa bort efter det innan det plockar fram vårt. Jag kan dock hålla med om att runda bord nog kommer göra lite skillnad. Om vi nu får runda bord. Jag är lite irriterad på det där. Jag vet flera som haft den lokalen och haft runda bord och det står även på deras hemsida, vi fick dock bara förslaget om E-format bord. Ska dit nästa vecka dock och då ska jag ta upp den saken. Vi kommer ju inte ens få se hur dukningen kommer bli innan vi kommer dit och ska sätta oss. Jag är världens kontrollfreak, tyvärr, så det känns lite sisådär.
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-21 10:55:47 följande:
    Hoppas du inte tycker att jag fräste på dig, det var absolut inte meningen!
    Absolut inte, jag är inte den som är den! Jag förstår ju att mitt inlägg missuppfattades.
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 11:04:51 följande:
    Det är ju just därför, för att de dukar och fixar allt sånt, som vi inte får tillgång till den tidigare. Den är uthyrd kvällen före också, så de ska ju hinna städa bort efter det innan det plockar fram vårt. Jag kan dock hålla med om att runda bord nog kommer göra lite skillnad. Om vi nu får runda bord. Jag är lite irriterad på det där. Jag vet flera som haft den lokalen och haft runda bord och det står även på deras hemsida, vi fick dock bara förslaget om E-format bord. Ska dit nästa vecka dock och då ska jag ta upp den saken. Vi kommer ju inte ens få se hur dukningen kommer bli innan vi kommer dit och ska sätta oss. Jag är världens kontrollfreak, tyvärr, så det känns lite sisådär.
    Men kan ni inte skicka dit någon som känner er och förstår vad ni gillar som kollar av när de dukar färdigt? Tärnan kanske? Vem skall sätta ur placeringskorten? Jag är själv kontrollfreak (vi är nog många här!), så jag försår precis.
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 11:10:06 följande:
    Men kan ni inte skicka dit någon som känner er och förstår vad ni gillar som kollar av när de dukar färdigt? Tärnan kanske? Vem skall sätta ur placeringskorten? Jag är själv kontrollfreak (vi är nog många här!), så jag försår precis.
    Ja, jag ska skicka dit vår underbara toastmadame och mamma min :) De får fixa det där, det litar jag på (nästan haha). De ska sätta ut placeringskorten och sådant, så jag hoppas att de ser till att dukningen blir bra också. Jag skulle dock ändå gärna vilja se den innan själv också. Nåja, det blir nog bra. Måste bara klura ut något att markera brudparet med :)
  • Nuu

Nu har klänningarna kommit! Jag är supernöjd Skrattande lite stor runt överkroppen men det var med flit, sen är den ena liiite tajt över höfterna eftersom de snarare tagit höftmåttet än stussmåttet men det kanske går att lösa med fiffiga underkläder och en slutspurt när det kommer till träning...

• 120530
    Amejuli skrev 2011-07-21 11:31:14 följande:
    Wiiiii! Klänningen är på Arlanda! Skrattande
    Spännande!

Nuu: Kul att den passade! Bilder, bilder Glad
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-21 11:31:14 följande:
    Wiiiii! Klänningen är på Arlanda! Skrattande
    Oh, hoppas det går snabbt nu då :D
    Nuu skrev 2011-07-21 11:37:30 följande:
    Nu har klänningarna kommit! Jag är supernöjd Skrattande lite stor runt överkroppen men det var med flit, sen är den ena liiite tajt över höfterna eftersom de snarare tagit höftmåttet än stussmåttet men det kanske går att lösa med fiffiga underkläder och en slutspurt när det kommer till träning...
    Men vad roligt att den passar :) Säger som Red, bilder! ;D
  • Drömbröllop12

Hej tjejer!

Var med i tråden för ett tag sen men ja ni vet semester och annat har gjort mig frånvarande.

Men idag har jag äntligen bestämt mig för klänning och vill dela min lycka :D Känns så kul!

Och sen vill jag fråga er experter inför att jag beställer, ska jag be om något speciellt tyg på denna? (Så den blir så fin som möjligt) Alla inputs är guld värda :) Vilken färg tycker ni man ska ta om man är ljus i hår, hy osv.

www.littlecoral.com/wd09032-lace-wedding-dresssexy-bridal-gown_p14696.html

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!