• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape

Jättefint ställe ni ska vara på Red :D Jag håller med, man kan definitivt ha ett stort och fint bröllop även om det är borgerligt. Jag förstår inte riktigt varför så många tror att de måste bli korta, lite tråkiga och enkla.

Jag blir så avis när jag ser sådana fina platser. Det finns inte här i närheten. Vi har valt ett hotell, men det är jättetrist och stelt och avskalat i jämförelse med vad jag har sett att flera här ska ha. Vi kommer ha vår middag här www.hotellaurum.se/html/konferens_tonsalen.html men det kommer ju vara dukat med runda bord och sådär. På bilden är det ju dukat för konferens.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-21 10:17:01 följande:
    Vi gifter oss också borgligt, och tycker inte att "nivån" på bröllopet har något att göra med om man tror på någon gud. Vårt bröllop blir varken snabbt eller billigt Flört, det är bara vigseln som blir annorlunda.
    Det jag menade var typ rådhuset med endast två vittnen.... blev lite felformulerat.
  • 120530
    1700tal skrev 2011-07-21 10:01:35 följande:
    Men gud, våra föräldrar låter verkligen likadana. Svärisarna tog inte ens kort efter deras hemliga vigsel, har inte ens vågat nämna att vi vill ha en heldagsfotograf än. Då trillar de väl av stolen!
    Skumboll skrev 2011-07-21 09:39:32 följande:
    Haha, alla vi pratat med frågar oss "varför ska ni göra det så komplicerat?". De tycker alltså att vi kan gifta oss borgerligt för det går ju snabbt och är billigt.
    Mina föräldrar gifte sig också borgerligt i hemlighet och fattar nog inte alls grejen, även om mamma verkligen försöker förstå. 
    Haha, eller hur! Och bara det faktum att vi så gärna ville va på ett slott. Den biten gick vi överhuvudtaget inte in på förrän det redan var klart. Taadaam!
    Mamma blev helchockad när hon var med mig och provade klänning, för det var nog först då hon insåg vidden av vårt bröllop. När vi gått ut ur affären tittade hon på mig och sade: Men ni skall väll ändå inte ha band? Hahaha, men nu har hon vant sig vid tanken så nu förstår hon ganska väl hur vi tänker.
  • 1700tal
    Red skrev 2011-07-21 10:17:01 följande:
    Vi gifter oss också borgligt, och tycker inte att "nivån" på bröllopet har något att göra med om man tror på någon gud. Vårt bröllop blir varken snabbt eller billigt Flört, det är bara vigseln som blir annorlunda.
    Klart det inte behöver va kyrkligt för att va pampigt. Men det var ju så förr så det är nog inte så konstigt att den äldre generationen inte hänger med i nya trender.
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 10:24:03 följande:
    Jättefint ställe ni ska vara på Red :D Jag håller med, man kan definitivt ha ett stort och fint bröllop även om det är borgerligt. Jag förstår inte riktigt varför så många tror att de måste bli korta, lite tråkiga och enkla.

Jag blir så avis när jag ser sådana fina platser. Det finns inte här i närheten. Vi har valt ett hotell, men det är jättetrist och stelt och avskalat i jämförelse med vad jag har sett att flera här ska ha. Vi kommer ha vår middag här www.hotellaurum.se/html/konferens_tonsalen.ht... men det kommer ju vara dukat med runda bord och sådär. På bilden är det ju dukat för konferens.
    Men det var väl inget fel på den lokalen? Och samma stolar som vi ska hyra från rent a tent.
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-21 10:31:15 följande:
    Det jag menade var typ rådhuset med endast två vittnen.... blev lite felformulerat.
    Det är ok! Blir bara lite trött på folk som frågar om vi skall gifta oss kyrkligt eller borgligt, och när vi svarar borgligt antar de en massa saker. Att jag inte skall ha klänning, att vi inte skall ha några gäster, ingen middag, ingen dans, att det skall vara runt lunch, ingen bröllopsresa... En kollega sa tom: Om ni skall gifta er borgligt kan ni ju inte ha någon utgångsmarch!

Nej, straffet för synden att gifta sig brogligt är ju att man måste gå ut i tystnad
  • Skumboll
    Red skrev 2011-07-21 10:36:13 följande:
    Det är ok! Blir bara lite trött på folk som frågar om vi skall gifta oss kyrkligt eller borgligt, och när vi svarar borgligt antar de en massa saker. Att jag inte skall ha klänning, att vi inte skall ha några gäster, ingen middag, ingen dans, att det skall vara runt lunch, ingen bröllopsresa... En kollega sa tom: Om ni skall gifta er borgligt kan ni ju inte ha någon utgångsmarch!

Nej, straffet för synden att gifta sig brogligt är ju att man måste gå ut i tystnad
    Jaha, nej nej, några såna värderingar lägger jag inte i ett borgerligt bröllop.... det var ju så vi själva tänkt först innan vi bestämde oss för kyrka ändå.
  • 120530

Jag blir så avis när jag ser sådana fina platser. Det finns inte här i närheten. Vi har valt ett hotell, men det är jättetrist och stelt och avskalat i jämförelse med vad jag har sett att flera här ska ha. Vi kommer ha vår middag här www.hotellaurum.se/html/konferens_tonsalen.ht... men det kommer ju vara dukat med runda bord och sådär. På bilden är det ju dukat för konferens.
    Det var väll jättefint!? Modern och luftig, det kan nog bli supperfint när man dukat och pyntat lite. Jag gillar när det är högt i tak, vare sig detär ett modernt hotell eller ett gammalt stall!
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-21 10:34:42 följande:

Men det var väl inget fel på den lokalen? Och samma stolar som vi ska hyra från rent a tent.
    Red skrev 2011-07-21 10:41:15 följande:
    Det var väll jättefint!? Modern och luftig, det kan nog bli supperfint när man dukat och pyntat lite. Jag gillar när det är högt i tak, vare sig detär ett modernt hotell eller ett gammalt stall!
    Jag tycker också det är skönt att det är högt i tak och stora fönster. Det jag inte gillar är den är så.. avskalad på något sätt. Klart att det kanske gör lite skillnad när borden är dukade, men det kommer ju ändå vara vita dukar, vita servetter, vita ljus och bara lite rosa rosor. Vi har inte möjlighet att pynta något mer, då vi får tillgång till lokalen samma eftermiddag. Hur ska man hinna? Och vad ska man göra? Jag skulle så gärna vilja ha något bakom oss, brudparet, som markerar lite extra att "här sitter vi". Vet dock inte vad. Vi får inte sätta upp något på väggarna. Stolarna.. haha ja, jag avskyr färgen röd, så jag är glad att stolarna vi kommer ha är likadana fast marinblå :) Klart att det finns det som är positivt, men jag hade hellre haft en mysig lokal i fin miljö. Det finns ju möjlighet att gå ut från denna lokalen till en altan, men utsikten är hotellgäster som spelar minigolf och E4an.
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-21 10:39:31 följande:
    Jaha, nej nej, några såna värderingar lägger jag inte i ett borgerligt bröllop.... det var ju så vi själva tänkt först innan vi bestämde oss för kyrka ändå.
    Hoppas du inte tycker att jag fräste på dig, det var absolut inte meningen!
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 10:36:13 följande:

Va? Var det verkligen någon som sa så? Oj! Det är verkligen jättetrist att folk har såna förutfattade meningar om borgerliga vigslar. Vi kommer visserligen gifta oss kyrkligt, men jag tycker inte det har med saken att göra angående hurvida man kommer ha brudklänning, en påkostad och stor fest osv. Ett kyrkligt bröllop kan lika gärna vara litet och enkelt som ett borgerligt kan vara stort och pampigt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!