• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-07-20 18:36:31 följande:
    Okej! Vill nog gärna att de gör det då jag är lite orolig för att det blir konstigt annars, åtminstone skickar bilder allteftersom :)
    Säg det till dem då så det inte blir några missförstånd.

Idag kom förresten mina brudskor, tjohoo!! Hjälp vilka bekväma skor, visste väl att det skulle va värt att köpa ordentliga dansskor!
  • 120530
    Skumboll skrev 2011-07-20 17:35:12 följande:
    Om inte annat så tycker jag att det verkar som ett bra pris för allt det ni får! Jag tycker det är ovärderligt att slippa all planering med egen lokal, catering, dukning osv. Ska bli så skönt att överlåta allt sånt åt andra.
    Så har vi också resonerat. Förhoppningsvis flyter allting på på bröllopsdagen utan att vi behöver oroa oss för något, det har bröllop nästan varje helg och är väldigt proffsiga.

En rolig sak är att alla som gifter sig där får ett fruktträd planerat i deras park som märks upp med namn och datum. Så kan man gå dit sedan på bröllopsdagar och liknande och se hur trädet (och kärleken) vuxit sedan sist Hjärta 
  • Tinzi
    Red skrev 2011-07-20 19:28:20 följande:
    Så har vi också resonerat. Förhoppningsvis flyter allting på på bröllopsdagen utan att vi behöver oroa oss för något, det har bröllop nästan varje helg och är väldigt proffsiga.

En rolig sak är att alla som gifter sig där får ett fruktträd planerat i deras park som märks upp med namn och datum. Så kan man gå dit sedan på bröllopsdagar och liknande och se hur trädet (och kärleken) vuxit sedan sist Hjärta 
    häftigt ! :)
  • 1700tal

Åh, vilken grej med fruktträden! Var ska ni vara förresten? Har du en bild på stället?
  • Skumboll

Om de håller bröllop i vanliga fall så behöver man nog inte oroa sig, jag har frågat vår restaurang massa konstiga grejer och de säger alltid "lämna det till oss, det fixar vi". Skönt värre!!

Vilken kul grej med fruktträden! Är också nyfiken på var ni ska vara!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-20 19:40:11 följande:
    Om de håller bröllop i vanliga fall så behöver man nog inte oroa sig, jag har frågat vår restaurang massa konstiga grejer och de säger alltid "lämna det till oss, det fixar vi". Skönt värre!!

Vilken kul grej med fruktträden! Är också nyfiken på var ni ska vara!
    Mmm, önskar vi oxå hade råd att lämna över allt till andra. Angenämt! Om vi bara inte varit så många... Tror inte våra föräldrar förstår tjusningen med att köpa sig fri från stress heller. Det är inte snobbigt eller lyxigt, bara skönt.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-20 19:44:09 följande:
    Mmm, önskar vi oxå hade råd att lämna över allt till andra. Angenämt! Om vi bara inte varit så många... Tror inte våra föräldrar förstår tjusningen med att köpa sig fri från stress heller. Det är inte snobbigt eller lyxigt, bara skönt.
    Det är ju ett problem om man är så många som ni. Ju fler gäster desto mindre pengar kan man lägga per person.  Om man inte är multimiljonär vill säga...
    En del av våra nära kan nog inte aaaaalls förstå att vi lägger såna enorma summor som vi gör (det drar ju iväg även om vi bara är drygt 50 pers) men jag är ju en snålpetter i vanliga fall så nog tänker jag slösa just denna dag. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-20 19:49:46 följande:
    Det är ju ett problem om man är så många som ni. Ju fler gäster desto mindre pengar kan man lägga per person.  Om man inte är multimiljonär vill säga...
    En del av våra nära kan nog inte aaaaalls förstå att vi lägger såna enorma summor som vi gör (det drar ju iväg även om vi bara är drygt 50 pers) men jag är ju en snålpetter i vanliga fall så nog tänker jag slösa just denna dag. 
    Precis. Och inte kan vi tumma på gästlistan heller, annars hade jag nog gärna gjort det. Men tycker ändå vi får sjukt mkt för hyfsat låg summa. Men det är ju skönt om man kan va avslappnad oxå och inte springa runt som en skållad råtta på bröllopsdagen sen..
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-20 20:02:03 följande:
    Precis. Och inte kan vi tumma på gästlistan heller, annars hade jag nog gärna gjort det. Men tycker ändå vi får sjukt mkt för hyfsat låg summa. Men det är ju skönt om man kan va avslappnad oxå och inte springa runt som en skållad råtta på bröllopsdagen sen..
    Har man många runt en som kan hjälpa till tror jag att det är smart att delegera ut en del grejer. Man har säkert nog att tänka på ändå...!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-20 20:04:56 följande:
    Har man många runt en som kan hjälpa till tror jag att det är smart att delegera ut en del grejer. Man har säkert nog att tänka på ändå...!
    Jo precis, en del saker är bra att delegera. Men till vem, det är det knepiga. Samtidigt är vi både lite stolta och vill kanske inte "släppa" på ansvaret. Vi håller hårt på bestämmanderätten. Dessutom vill vi ju att våra närmaste i familjen ska njuta av dagen de oxå. Lite knepigt är det, det hade helt klart varit jätteskönt att kunna köpa rubbet som ni gör.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!