• JoMu

Milanoo.com?!?!

Hallå!! Har hittat sidan milanoo.com, och har funderingar på att beställa både kostym och klänning därifrån. Men är lite rädd att de ska bli fel när man beställer från en ikke svensk sida..
    Så nu behöver jag åsikter och så från dom som beställt därifrån.. 
    Tack för svar.A 

• Svar på tråden Milanoo.com?!?!
  • vickan1976

Hur kan ni se vad det är ni beställer? Bilderna är så små på deras hemsida!

• Fossing77

Beställde 3 custom made klänningar den 19 april, fick leveranstid den 25 maj. Idag fick jag mejl om att de är skeppade och förväntas komma 9 maj redan! Det väntade jag mig inte!

• zvartaliljan
    Fossing77 skrev 2011-04-27 09:54:10 följande:
    Beställde 3 custom made klänningar den 19 april, fick leveranstid den 25 maj. Idag fick jag mejl om att de är skeppade och förväntas komma 9 maj redan! Det väntade jag mig inte!
    fan va surt...här tog jag inte ens custom made utan vanlig US size...beställde o betalade 14 mars o inte ens skickat än Tycker de kan väl arbeta av ordrarna i ordning iaf
  • Fossing77
    zvartaliljan skrev 2011-04-27 10:46:20 följande:
    fan va surt...här tog jag inte ens custom made utan vanlig US size...beställde o betalade 14 mars o inte ens skickat än Tycker de kan väl arbeta av ordrarna i ordning iaf
    De verkar hantera saker smått slumpmässigt.... Hoppas dina saker kommer snart :) Kan dock tänka mig att vanlig US size och custom hamnar i olika köer kanske?
  • zvartaliljan
    Fossing77 skrev 2011-04-27 11:04:11 följande:
    De verkar hantera saker smått slumpmässigt.... Hoppas dina saker kommer snart :) Kan dock tänka mig att vanlig US size och custom hamnar i olika köer kanske?
    De sys ju upp båda två ändå från grunden så borde ju vara samma "kö"...
    Jag chattade igår med dom och var lite smått förbannad...jag skrev liksom att bröllopet var den 14/5 när jag beställde (lögn men ändå...) så jag tycker detta är mycket illa skött. leverans var utlovad till senast 20 april och nu är det inte ens skickat...fortfarande under processering sa hon o sen lägger hon till "but don´t worry, you´ll have it well before the 14th" EHHH??? HUR kan jag ha det "well before" när det bara är knappt 2 veckor kvar?? Och skeppning tar 7-11 dagar?? Jag tror inte jag hinner få det till den 14...o då ska de få höra på klagomål...kommer kräva kompensation eller skicka tillbaka för jag köpte en annan i torsdags o den är snart färdig enligt säljaren Så aldrig mer Milanoo för mig...
  • Fossing77
    zvartaliljan skrev 2011-04-27 11:29:13 följande:
    De sys ju upp båda två ändå från grunden så borde ju vara samma "kö"...
    Jag chattade igår med dom och var lite smått förbannad...jag skrev liksom att bröllopet var den 14/5 när jag beställde (lögn men ändå...) så jag tycker detta är mycket illa skött. leverans var utlovad till senast 20 april och nu är det inte ens skickat...fortfarande under processering sa hon o sen lägger hon till "but don´t worry, you´ll have it well before the 14th" EHHH??? HUR kan jag ha det "well before" när det bara är knappt 2 veckor kvar?? Och skeppning tar 7-11 dagar?? Jag tror inte jag hinner få det till den 14...o då ska de få höra på klagomål...kommer kräva kompensation eller skicka tillbaka för jag köpte en annan i torsdags o den är snart färdig enligt säljaren Så aldrig mer Milanoo för mig...
    Det kan jag förstå att det gör dig förbannad, hade jag oxå varit. Vi gifter oss i november och det är tärnklänningarna som kommer nu + en klänning jag ska ha på ett bröllop i augusti så jag har ju lite tid att fixa på om något går snett. :) Har beställt en klänning till idag till ett bröllop vi ska på 11 juni och fick utlovad leverans den 29 maj. Skrev att jag skulle ha den 4 juni så vi får väl se om det håller eller inte ;)

Glöm inte berätta om den dyker upp, spännande att höra hur den är sydd efter alla förseningar...
  • Humlan66

Hur tycker ni dom är att fatta engelska då ? Tex när ni har förklarat hur ni vill ha klänningen ?

• Fossing77
    Humlan66 skrev 2011-04-27 11:53:12 följande:
     Hur tycker ni dom är att fatta engelska då ? Tex när ni har förklarat hur ni vill ha klänningen ?
    Jag har inte haft några speciella önskemål utöver hur klänningarna sett ut så jag vet faktiskt inte. Läser man de reviews som finns på de flesta produkter så är väl deras engelska sisådär, men de verkar ju hänga med iaf. :) Kanske annat om man har massor med extra önskningar kring plaggen...
  • Beautiful Disaster

Fick min klänning igår. Väldigt fint sydd, men de har helt missat att den skulle vara golvlång och ha korsettrygg. Klänningen slutar strax under knäet och har dragkedja i sidan, dessutom ganska stor, trots mina egna mått.

Så är fortfarande utan klänning  

• tezz840

Beställde min igår och den skulle komma i slutet på nästa månad. spännande =)

Svar på tråden Milanoo.com?!?!