• JoMu

Milanoo.com?!?!

Hallå!! Har hittat sidan milanoo.com, och har funderingar på att beställa både kostym och klänning därifrån. Men är lite rädd att de ska bli fel när man beställer från en ikke svensk sida..
    Så nu behöver jag åsikter och så från dom som beställt därifrån.. 
    Tack för svar.A 

• Svar på tråden Milanoo.com?!?!
  • Thailand2011

När du beställde (om du har beställt) så angav du din mailadress osv.
    Om du tittar uppe till höger på sidan står det sign in.
    Där skriver du in mailadress o ditt lösen och sen uppe till höger kan du gå in på ditt account o se hur det går för beställningen =)

• frallan
    Cazz skrev 2011-03-17 22:48:29 följande:
    var ser ni när den är framme ?
    Till mig skickade de en email bekräftelse när jag beställde, där de skrev vilken beräknad leveransdag det var på klänningen. Men har fortfarande inte hört något och den skulle ha kommit för några dagar sen och jag har mailat och inte fått nåt svar, börjar bli lite sur, dom kan väl åtminstonne höra av sig?
  • Thailand2011
    frallan skrev 2011-03-17 23:29:17 följande:
    Till mig skickade de en email bekräftelse när jag beställde, där de skrev vilken beräknad leveransdag det var på klänningen. Men har fortfarande inte hört något och den skulle ha kommit för några dagar sen och jag har mailat och inte fått nåt svar, börjar bli lite sur, dom kan väl åtminstonne höra av sig?
    Precis så var det med med mig.
    Ta det på chatten med dom, då kollar dom det direkt!

Min ska äntligen vara skickad o imorgon ska jag få ett trackingnummer så jag kan följa var den är. Hoppas hoppas...
  • Cazz

är ju ingen panik ännu förstås ,gifter oss först i juli

• Tant grön

Jag har beställt och fått min klänning från milanoo, det tog ca 3 veckor och kostade 700 kr med frakt. Jag har nu varit hos sömmerska med några småjusteringar jag var tvungen att göra för ca 1200kr . Jag frågade sömmerskan vad det skulle kostat att sy upp samma klänning från grunden hos henne och hon svarade då ca 5000 plus tyg.

Så jag tycker jag gjort en bra affär

• tweety

Hejsan alla !

Har oxå kollat in milano.com

Hur går det till nör man beställer därifrån? Jag menar när klänniningen kommer till tullen i Sverige, hur går det till vad har ni behövt betala i tull/importavgift?

Skulle vara tacksam för info om hur det går till då jag funderar på att beställa därifrån

ha en bra dag alla kommande brudar 

• frallan
    tweety skrev 2011-03-19 13:36:13 följande:
    Hejsan alla !

Har oxå kollat in milano.com

Hur går det till nör man beställer därifrån? Jag menar när klänniningen kommer till tullen i Sverige, hur går det till vad har ni behövt betala i tull/importavgift?

Skulle vara tacksam för info om hur det går till då jag funderar på att beställa därifrån

ha en bra dag alla kommande brudar 
    Man får betala moms på klänningen, vilket innebär 25% och sen en handläggningsavgift på någon hundring. Dom håller gärna paket från kina, så jag skulle räkna med att den fastnar i tullen.
Svar på tråden Milanoo.com?!?!