• JoMu

Milanoo.com?!?!

Hallå!! Har hittat sidan milanoo.com, och har funderingar på att beställa både kostym och klänning därifrån. Men är lite rädd att de ska bli fel när man beställer från en ikke svensk sida..
    Så nu behöver jag åsikter och så från dom som beställt därifrån.. 
    Tack för svar.A 

• Svar på tråden Milanoo.com?!?!
  • Triton77

Nu har jag fått hem mina klänningar...min brudklänning och min tärnas.
    De är jättefina och snyggt gjorda och av bra kvalitet. Har inte provat den än då det är snörning i ryggen och det är lite svårt att fixa själv........

Vissa detaljer på min klänning stämmer inte med bilden på den klänningen som jag beställde men i övrigt kanonfin. Ska kolla med en sömmerks om hon kan fixa till det jag saknar.

• Olga

Tror inte att jag kommer se min klänning alls!!! Skulle fått den 6/4 srdan den 8/4 men nu när jag frågar om de har skickat den genom chatt, där de har alltid svarat jag behövde fråga nåt.... nej den tillverkas fortfarande.... vem vet när jag kommer få den...och om jag kommer få den... de är nog fejk.... är såå ledsen...verkade som om många av er har fått sina o e så nöjda...jag va så skeptiskt att beställa nåt genom internet när jag inte kan prova ens..men alla va nöjda här!!! Och nu............. forbannade Kineser!!!!!!!!!!!!!!

så ledsen....har ingen tid att gå o jaga efter klänning....o va så säker att jag kommer få den att hela budget är fördelat nu...o nu måste jag tänka om hela bröllopet för att köpa en ny klänning
    Skrikandes

• Flodis Hjärtat

Olga, ta det lugnt, det ordnar sig säkert. Ngn vecka hit eller dit gör väl inget. De hörde ju av sig och meddelade att den fortfarande tillverkas. ha is i magen och vänta lite till, Den 8/4 är ju först på fredag.Skrattande

mina grejer ska komma den 11/4 men vi får väl se. Ingen panik än.

• Olga

ja men sedan svarade de att det är på tillverkningen fortfarande och att det kommer förhoppningsvis den 18:e men det e bullshit med eftersom det tar 20dagar för frakt och de tillverkar den fortfarande!!! Men de säger att de ska skicka den express....ett lögn till...finns ingen chans tidsmässigt att den kan hinna hit innan 18:e!!! så nu måste jag börja leta efter en ny...ska vänta till 18:E o sedan ut och leta igen....   :(

• Olga

har du fått email om nr så att du kan följa paketet hit, där det står att den är skickad...eftersom de sa att de skickar ett sånt email efter de har skickat klänningen annar är den inte skickad?? Hoppas du har mer tur än mig....

• Triton77
    Olga:
     Jag fick aldrig något mail med kollinr så att jag kunde följa mitt paket men när jag fick ett sms av DHL att det hade försökt att leverera ett paket till mig då jag inte var hemma fick jag ett kollinr, så jag gick in på deras, DHL, hemsida och kollade. Klänningarna var skickade på fredagen och på måndagen hade de försökt att leverea paketet till mig........ Så det går fort när de väl skickar!

Mina klänningar skulle först ha kommit 19 mars, sedan 21 mars och de kom den 28 mars.

Och som jag har sagt här tidigare.... och nu har jag provat min klänning.....den är superfin! Värd att vänta!!
  • Mirjami

Jag köpte både min klänning, gubbens kostym och lite hårprylar, diadem och sånt därifrån. Måttsytt och gratis frakt, gick på 1958 kronor totalt!!!

Sex veckors leveranstid och kom en eller om det var två dagar efter beräknat leveransdatum. De skickade en länk med spårningsnumret när de skickade paketet. Länken var på Kinesiska men jag använde numret på www.posten.se och där såg jag exakt var paketet befann sig ända till postbilen kom hem till mig med det. Såg urlitet ut paketet, men det var mycket väl vikt och allt var med. T.o.m fick jag med sjal till klänningen trots att det inte skulle ingå. Bara tacka och ta emot.

Rekommenderar denna sida och har gjort det till brudföljet med pga SJUKT låga priser!!!

• Mirjami
    Mirjami skrev 2011-04-07 11:10:03 följande:

Jag köpte både min klänning, gubbens kostym och lite hårprylar, diadem och sånt därifrån. Måttsytt och gratis frakt, gick på 1958 kronor totalt!!!

Sex veckors leveranstid och kom en eller om det var två dagar efter beräknat leveransdatum. De skickade en länk med spårningsnumret när de skickade paketet. Länken var på Kinesiska men jag använde numret på www.posten.se och där såg jag exakt var paketet befann sig ända till postbilen kom hem till mig med det. Såg urlitet ut paketet, men det var mycket väl vikt och allt var med. T.o.m fick jag med sjal till klänningen trots att det inte skulle ingå. Bara tacka och ta emot.

Rekommenderar denna sida och har gjort det till brudföljet med pga SJUKT låga priser!!!

Förresten så är gubbens kostym i tjock och fin kvalitet, liknande kostymer här är oerhört mycket dyrare. Dock är knapparna vekt påsydda, men det fixar jag i ett nafs. Min klänning är rena drömmen, sååå vacker och precis som på bilderna. Dock snörade jag uppåt fast det ska snöras nedåt i ryggen. Fixar det senare. Så kvaliteten har jag inget att klaga på.

Och som vissa andra skrivit: När det väl skickas går det undan, tar inte många dagar.
  • Olga

Hoppas att allt fixar sig...är så nervös....!!!!

• sandraleander

Hur går det med klänningarna, har ni fått dem?

Svar på tråden Milanoo.com?!?!