• JoMu

Milanoo.com?!?!

Hallå!! Har hittat sidan milanoo.com, och har funderingar på att beställa både kostym och klänning därifrån. Men är lite rädd att de ska bli fel när man beställer från en ikke svensk sida..
    Så nu behöver jag åsikter och så från dom som beställt därifrån.. 
    Tack för svar.A 

• Svar på tråden Milanoo.com?!?!
  • tweety

Hejsan!

Hur har ni gjort med strl, har ni beställt en strl typ 4, 5, 8 osv. Hur är de i strl stora små?

Eller har ni beställt med egna mått?

tack för svaret frallan 

• Thailand2011

Jag har måttbeställt efter mina egna mått i alla fall....

• zvartaliljan

Jag har beställt en i strl.10 med korsettsnörning bak, då går den ju lätt att ta in/ut lite. Strl.10 ska motsvara 40 vad jag förstått så jag hoppas det...

• Thailand2011

Nu gick det undan!!
    Klänningen skickades från Hong Kong i söndags och nu kom DHL o ringde på =)
    Fick betala 81 kronor i tullavgift o klänningen kostade 750 kronor.
    Superfin!! Precis som jag tänkte mig!
    Känns välsydd o tung o fin också!!
    Lite stor var den, men det ska fixas till hos en skräddare i Thailand är tanken. Hellre för stor än för liten!
    Längden var perfekt!!
    Ska prova den ordentligt ikväll när sambon kommer hem. Är ju inte det lättaste att knya i ryggen själv =)

Whiiiii.... kan rekommendera milanoo.com i alla fall! Helnöjd! =)

• tezz840
    Thailand2011 skrev 2011-03-22 10:48:01 följande:
    Nu gick det undan!!
    Klänningen skickades från Hong Kong i söndags och nu kom DHL o ringde på =)
    Fick betala 81 kronor i tullavgift o klänningen kostade 750 kronor.
    Superfin!! Precis som jag tänkte mig!
    Känns välsydd o tung o fin också!!
    Lite stor var den, men det ska fixas till hos en skräddare i Thailand är tanken. Hellre för stor än för liten!
    Längden var perfekt!!
    Ska prova den ordentligt ikväll när sambon kommer hem. Är ju inte det lättaste att knya i ryggen själv =)

Whiiiii.... kan rekommendera milanoo.com i alla fall! Helnöjd! =)
    Hur betalar man tullen? Betalar man inte allting när man beställer klänningen? Eller betalar man tullen när man får den? Och hur vet man hur mycket det är?
  • Thailand2011

Om den fastnar i tullen så tar de som lämnar den betalt för det kontant direkt. I mitt fall DHL. Fick ett kvitto på att det var kontant betalning som gällde och den exakta summan från tullen.

• tezz840
    Thailand2011 skrev 2011-03-23 15:40:11 följande:
    Om den fastnar i tullen så tar de som lämnar den betalt för det kontant direkt. I mitt fall DHL. Fick ett kvitto på att det var kontant betalning som gällde och den exakta summan från tullen.
    men tänk om maninte har pengar när dom kommer med paketet då?
  • vickan1976

När mina varor har fastnat i tullen så har jag fått en avi på posten och sedan betalat och hämtat up på posten. Så det kan nog skilja sig åt.

• Cazz

nervös över storleken... om ma vanligen har m/l upptill någonstans mellan 38-42  och ner till l till xl. tog storlek 42 på klänningen och med korsett snörning har jag gjort bort mig tror ni...
    ni som fått era klänningar hur var de i storlek...

• tweety

Hejsan tjejer!

Skulle behöva hjälp med begreppen corset och bandages vad betyder det bak på klänningen från Milanoo.com

Jag vill nämligen inte ha snörning i ryggen på min chiffong klänning jag ska beställa därifrån?

någon som vet

Svar på tråden Milanoo.com?!?!