• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • MrsT2011
    kandersson174 skrev 2011-02-04 22:54:18 följande:
    Funderar på att göra så ändå, visst kan man väl det? är det inte roligare med en massa olika sorters porslin än vanliga vita IKEA-tallrikar till alla?
    Nån som har en lyckad bild på detta kanske :)?
    Självklart kan man ha det till vilken sorts bröllop som helst! =) Vi har valt en festvåning där personalen fixar allt med dukningen, det var därför jag skrev så. Jag VET att jag sett en bild på detta med udda tallrikar i nån bröllopstidning, ska gå igenom min (stora) hög med tidningar ändå för annan inspiration. Återkommer om jag hittar bilden! Det var skärgårdstema i blått och vitt, nån rustik träskiva tjänstgjorde som matbord... Någon som känner igen vilken bild jag menar?
  • Annika David

Lite blominspiration :)

• Annika David

Forever Yours

Alfred Angelo
  • moonlightgirl
    SnartFruSir skrev 2011-02-03 15:01:42 följande:

Mer inspiration från oss:

Denna buketten ääääääälskar jag, men jag vill ha med röda rosor samt något vitt och grönt i. Tårtan ser verkligen jätte god ut. Jag gillar också tårtdekorationen.  =)

Toppen bra tråd och många trevliga bra tips från alla här tycker jag.  =) Ska bara försöka hitta lite bilder att dela med mig av jag med.  =)
    MrsT2011 skrev 2011-02-03 15:32:55 följande:
    Precis! Duka gärna med både fattigmanssilver och luffarslöjd! Om vi hade haft till exempel trädgårdbröllop eller något annat mer avslappnat skulle jag valt udda tallrikar med alla möjliga "farmors-mönster", har nästan en hel kaffeservis efter min egen farmor med guldkant och rosor på! =)
    Jag har en gammal servis som jag ärvt efter min mormor men den skulle jag aldrig våga duka med på bröllopen. För om någon skulle råka ha sönder något av delarna så skulle jag nog mörda den personen, synd om min älskling om han får en fru som sitter inne. Nej men skämt å sido så skulle jag bli tokig om porslinet gick sönder, min mormor kånkade och bar på porslinet när hon flydde från norge till sverige under kriget. Hon bar porslinet i en resväska (inte illa om jag får säga det själv).
    Men däremot så skulle jag kunna tänka mig att köpa lite udda poslin på typ loppis eller så och ha o servera på. Det tycker jag är charmigt när det är lite gamla och olika.

Men nu har vi redan köpt vanliga på ikea, ja lite ovanligt kanske det blir då det är de rektangulära tallrikarna.  =)
  • hoodilady

Torildsdotter.. Vet du vad det är för blommor bruden håller i på översta bilden?. Såå fina

• hoodilady
    SnartFruSir skrev 2011-02-03 14:45:28 följande:
    wow, de var jättefina! Får jag fråga var du köpt dom någonstans?

Köpte dem på Etsy! Sök på "favor box" så finns det massor att välja på. 320kr för 60st inkl band och frakt!
  • hoodilady

Sitter på ipaden nu så kan inte lägga upp bilder. Men måste tipsa om www.nordstrom.com, de har grymma klänningar, skor, presenter o allt annat!,,

• Oonah
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Oonah
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!