• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Jossis81
    LSJS skrev 2011-02-03 20:35:41 följande:
    oj vilka fina tärnklänningar! Var har du hittat dem? Precis färgen jag är ute efter. Visserligen ska jag inte ha någon tärna men min syster vill gärna ha en klänning i vårt färgtema då hon ska vara toastmadame! Jag tänkte överraska henne med att betala hennes klänning då hon reser enda från sydafrika för att närvara på vårt bröllop!
    20110528
    Är det dom som jag la ut som du menade, så kan du hitta dom på Ebay! Kan få dom i vilken färg man vill! Skitsnygga ä dom :)
  • skruttisOmuffis
    L8PR skrev 2011-02-03 18:49:08 följande:
    Loving it, så jäkla roligt att vi är fler som vågar daska på med något färgglatt som inte är ljusblått/grönt
    Javisst! Det är ju så läckert med lite färgklickar
  • Zelmah
    Jeliqa skrev 2011-02-03 22:04:45 följande:
    Zelmah - Vart har du hittat de fantastiska bilderna?
    de är från nån amerikansk bröllopsblogg under fliken real weddings finns huuur mycket bilder som helst från väldigt mysiga och speciella bröllop :) en riktig guldgruva måste jag säga. Sååå mycket fint, och så romatiskt och inte som alla svenska sidor som ibland kan va lite tråkiga o stereotypa tycker jag... överlag tycker jag att man får upp mycket mer fina bilder på google om man googlar med engelska ord ist för på svenska.

här är bloggen iaf :) ruffledblog.com/real-wedding/
    jag har kollat i flera dygn o har inte sett alla real weddings bilder ännu så det finns som sagt väldigt mycket att se. och väldigt fina foton på brudparen oxå. De kommer jag att visa vår fotograf för att vi kan förmedla henne stilen vi vill ha på våra foton. De är liksom inte så uppbrightade och starka i färgrna som många annars gillar att retuschera fram och lägga på...
  • förlovadflicka

Ett tips om ni vill kolla på oändligt mycket inspirationsbilder är theknot.com, en riktigt bra bröllopssida! Har bilder på ALLT och dessutom ett fett forum :)

• MrsT2011

Denna är ju så himla häftig! Men har en känsla av att den är lite för avancerad och dyr för att det ska bli verklighet...! =)
  • LSJS
    Jossis81 skrev 2011-02-03 21:12:37 följande:
    Är det dom som jag la ut som du menade, så kan du hitta dom på Ebay! Kan få dom i vilken färg man vill! Skitsnygga ä dom :)
    ja, supersnygga...ska genast kollas upp!
    20110528
  • kandersson174
    MrsT2011 skrev 2011-02-03 15:32:55 följande:
    Precis! Duka gärna med både fattigmanssilver och luffarslöjd! Om vi hade haft till exempel trädgårdbröllop eller något annat mer avslappnat skulle jag valt udda tallrikar med alla möjliga "farmors-mönster", har nästan en hel kaffeservis efter min egen farmor med guldkant och rosor på! =)
    Funderar på att göra så ändå, visst kan man väl det? är det inte roligare med en massa olika sorters porslin än vanliga vita IKEA-tallrikar till alla?
    Nån som har en lyckad bild på detta kanske :)?
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!