• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Violator

Skumboll; Jag har EXAKT samma bilder i min inspirationsmapp. Haha! Vet dock inte heller var bandet i håret kommer ifrån. Det är helt fantastiskt fint!

• Skumboll
    Violator skrev 2011-02-03 12:14:06 följande:
    Skumboll; Jag har EXAKT samma bilder i min inspirationsmapp. Haha! Vet dock inte heller var bandet i håret kommer ifrån. Det är helt fantastiskt fint!
    Haha, men vad lustigt! Har ni bestämt något färgtema?
    Jag vet att det är en på Etsy som säljer just det bandet, men hennes "butik" är stängd för tillfället. 
  • Violator
    Skumboll skrev 2011-02-03 12:23:15 följande:
    Haha, men vad lustigt! Har ni bestämt något färgtema?
    Jag vet att det är en på Etsy som säljer just det bandet, men hennes "butik" är stängd för tillfället. 
    Ja, vi har precis bestämt. Eller nästan i alla fall. Det blir massa, massa vitt med inslag av fuchsia och marinblå. Jag ville egentligen ha blåbärsblå men det är så svårt att hitta dekorationer och tärnklänning och sånt. Och möjligtvis får jag ge mig mot lite mer cerise istället för fuchsia av den anledningen att det är enklare.
    Ni då? 
  • S2011

den här tårtan har vi fastnat för, fast kanske med lite mindre lull-lull på..

• Skumboll
    Violator skrev 2011-02-03 12:27:23 följande:
    Ja, vi har precis bestämt. Eller nästan i alla fall. Det blir massa, massa vitt med inslag av fuchsia och marinblå. Jag ville egentligen ha blåbärsblå men det är så svårt att hitta dekorationer och tärnklänning och sånt. Och möjligtvis får jag ge mig mot lite mer cerise istället för fuchsia av den anledningen att det är enklare.
    Ni då? 
    Vad fint det låter! När gifter ni er?
    Här blir det olivgrönt och guld, med inslag av dov rosa (typ gammelrosa, men inte åt det lila hållet). Det är i princip bara blommorna, pionerna, som blir rosa resten kommer gå i övriga färger. 
  • skruttisOmuffis
    S2011 skrev 2011-02-03 12:30:20 följande:
    den här tårtan har vi fastnat för, fast kanske med lite mindre lull-lull på..

WOW! Den skulle min bm gilla!
    ...men jag har ju bestämt mig för min LÖV-tårta. Han får bestämma fyllningen istället!
  • S2011
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 12:33:06 följande:
    WOW! Den skulle min bm gilla!
    ...men jag har ju bestämt mig för min LÖV-tårta. Han får bestämma fyllningen istället!
    Ja, visst är den frän?! :)
    Den finns i en vit variant också, men just vad gäller tårtan visade det sig att min bm hade rätt starka åsikter, så han fick bestämmaSkrattande vi bestämmer varsin fyllning (och hamnar troligen på vanilj och vit choklad).

här är den vita förresten:

• Fossing77

Åkerfeldt - det var en tjusig tårta!

• Violator
    Skumboll skrev 2011-02-03 12:31:57 följande:
    Vad fint det låter! När gifter ni er?
    Här blir det olivgrönt och guld, med inslag av dov rosa (typ gammelrosa, men inte åt det lila hållet). Det är i princip bara blommorna, pionerna, som blir rosa resten kommer gå i övriga färger. 
    Vi gifter oss den 2a juli i Åhus så det blå får representera havet och det lite allvarligare och tjusiga medans den rosa får stå för glädjen, skratten och kärleken. På nåt sätt. =) Vi tänkte oss lime och rosa eller orange och rosa först men jag fick igenom min vilja. =)
    När och var gifter ni er? 
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!