• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • MrsT2011
    S2011 skrev 2011-02-03 12:41:58 följande:
    Ja, visst är den frän?! :)
    Den finns i en vit variant också, men just vad gäller tårtan visade det sig att min bm hade rätt starka åsikter, så han fick bestämmaSkrattande vi bestämmer varsin fyllning (och hamnar troligen på vanilj och vit choklad).

här är den vita förresten:

Ljuvliga båda två!! Som något Tim Burton skulle välja till sitt bröllop! =)
  • Lev idag
    Anna89 skrev 2011-02-03 12:06:52 följande:
    Vars har du köpte den första klänningen?
    Fossing77 skrev 2011-02-03 12:10:19 följande:
    Den första tror jag var från bonprix.se, sa hon. :)
    Jajämen!!
    Den första klänningen hittade jag på bonprix.se
    http://www.bonprix.se/se/Klaenning-2190539-bundle.htm?id=1391313880705124011-0-4d4ab0f4&sourcePageClick=article_image
    Där är en direktlänk :)

Och 279:- är bra pris :) om man ska köpa klänningarna till sina tärnor :)
  • SnartFruSir
    hoodilady skrev 2011-02-02 21:56:11 följande:
    De här har jag precis beställt 60 st av!! med barnd och allt. :)
    Ska lägga tryfflar där i.

wow, de var jättefina! Får jag fråga var du köpt dom någonstans?
  • förlovadflicka

Åh, vilken underbar tråd!!! Har inte så många bilder på den här datorn men finns en del på min blogg som är främst en inspirationsblogg. :) (bla världens underbaraste bröllopschokladtårta)
    giftdigmedmig.bloggplatsen.se 

• SnartFruSir

Mer inspiration från oss:

• Izmo

Varför inte använda den antika servisen som blom eller ljusfat. Vintage är ju sååå rätt just nu!!!

• MrsT2011
    Izmo skrev 2011-02-03 15:11:02 följande:
    Varför inte använda den antika servisen som blom eller ljusfat. Vintage är ju sååå rätt just nu!!!

Precis! Duka gärna med både fattigmanssilver och luffarslöjd! Om vi hade haft till exempel trädgårdbröllop eller något annat mer avslappnat skulle jag valt udda tallrikar med alla möjliga "farmors-mönster", har nästan en hel kaffeservis efter min egen farmor med guldkant och rosor på! =)
  • MrsT2011
    SnartFruSir skrev 2011-02-02 16:49:18 följande:

Oops, råkade visst trycka fel första gången, men här är lite inspiration till dukningen som vi har
    Ljuvliga ljuslyktor! Måste vara enkelt att göra själv, men tål alla blommor att ligga nedsänkta i vatten i fyra timmar?
  • Skumboll
    Violator skrev 2011-02-03 13:01:25 följande:
    Vi gifter oss den 2a juli i Åhus så det blå får representera havet och det lite allvarligare och tjusiga medans den rosa får stå för glädjen, skratten och kärleken. På nåt sätt. =) Vi tänkte oss lime och rosa eller orange och rosa först men jag fick igenom min vilja. =)
    När och var gifter ni er? 
    Kommer bli fint! Vi gifter oss utanför sthlm den 13 aug. 
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!