• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Nu har dagens första omgång gäster gått. Jag har precis promenerat en timme med vagnen och vovven (maken tittar på Tour de France, snark ), och nu hoppas jag hinna med en dusch innan det är dags att förbereda för kvällens gäst.

• lanovia 08

Har hört om Norge. Är glad att vi inte skall dit förrän onsdag. Hoppas bara släktingarna ärok. Men tror det. Har fått oroliga samtal o meddelande från en kompis som intd hade hundra koll på när vi skulle dit. Måste ringa henne så fort E somnat.

• lanovia 08

Ninnis vad bra att napptricket funkade. Tyckte också det var suveränt, sedan finns det ju barn det inte funkar på. Ja vi är nöjda med ergon är suverän att bära i. Det enda är att vi inte kommit på något lätt sätt att få upp henne på ryggen. Nu måste vi var två men borde ju gå att få upp henne ensam.

• lanovia 08

Flamman vilket otroligt förlåtande sinne du har. Hoppas du kan få lite lugn o ro i ditt liv snart.

• lanovia 08

Daa så otroligt söta parvlarna är. Kan du onte ringa BVC angående sömnproblem? Du måste ju få hjälp så att du får sova och orkar.

• lanovia 08

Heloise vad br att allt såg bra ut vid neobesöket. De där orden än så länge kommer ni få leva länge med tyvärr. Har en kompis vars dotter föddes med syrebrist. Vid 3 års ålder är det fortfarande den diagnos de får- allt ser bra ut så här långt.

• lanovia 08

Ibland känner jag att jag får kämpa för att vara en bra mamma. Som imorse när jag hade jätreont i magen o var allmänt grinig, E var inte heller på topphumör o vi packade för o åka rill stugan. Mitt upp i detta hällerE ett glas vatten över sig bara för att det är roligt. Eller ikväll när jag har ont i benet, känns som någon nerv hamnat i kläm helst vill jag ju bara sätta mig. Men E skall ju inte lida för att vi skaffar ett syskon.

• lanovia 08

Blir galen på denna värld. Varför kan inte alla få leva utan att någon får för sig att ha rätt att skjuta ihjäl folk eller spränga dem i luften. Tänk om någon gör så där mina nära o kära befinner sig!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård