• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Tack PB, idag är jag bara glad, oroa sig kan man göra imorgon typ Det låter ju bra med lägre dos och hoppas du kan sluta helt snart. Men du måste  vara ganska återställd och ha energi så det räcker om du målar och fixar. Men då är det snart inlyttningsdags? Duktig blompojke!

• passionsblomman

Ja, oroa sig kan man göra imorgon!

Ja, det är väl en kombination av att det blir bättre vartefter, och att man helt enkelt inte står ut med att vila hur mycet som helst. Jag har börjat bli lite förkyld, men ignorerar med envishet-jag orkar intemed att bli sjuk mitt i allt. Det får räcka med det som är. *vägrar*
    Men om jag säger som så; jag känner när jag gjort någo, att jag fått vad jag tålde, så egentligen borde jag kanske inte hålla på såintensivt-men vad tusan-man vill ju bli klar nån gång så man kan få hämta hönorna! Om ett par veckor kanske...

jodu, de kan de små liven , när de vill!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Tack September Hjärta Kul att se dig här! Och så underbart med ett litet pickande hjärta och sprattlande fötter
    Nej, tal skulle jag aldrig orka med... Kommer nog inte orka säga ett endaste ord när jag står och tittar ner i graven för ett sista farväl... Fastän jag gärna skulle vilja Men jag säger väl mitt genom sångerna antar jag. Det får räcka så.  

• Norrskensflamman

Blomman, så skönt att höra att du känner dig lite bättre och att du kunnat minska ner på cortisonet. Förstår att du längtar efter att få hem hönorna. Lyllos de hönorna som får komma och bo hos Blomfamiljen ♥! 
    Men du, ta inte ut dig för mycket nu bara *tittar lite strängt över glasögonkanten* 

Ikväll ska vi åka ut och smycka kyrkan. Pappa är fortfarande på lassarusket. Han fick permis igår ett par timmar för att åka hem och fixa lite. Medan han var där blev han dålig igen och fick hjärtflimmer... De har nämligen tagit bort ALL hjärtmedicin på honom, för att "kolla"! Tycker det känns MYCKET riskabelt måste jag säga.

Måtte hans hjärta klara begravningen!!!  

• Kjell Präst

Idag sitter jag helt ensam på jobbet - en hel stor kyrka för mig själv! Förbereder tre konfirmationer som ska gå av stapeln på lördag, en mässa på söndag samt en begravning.

• Hvidbrud

Ja flamman! Måtte hans hjärta klara begravningen! Många långa kramar till dig och familjen*hjärta*
    september: Så spännande fet är, jag håller tummen för att det ska gå vägen hela vägen! Hur gamla är dina två? Förlåt att jag inte he bättre koll på "er nya"
    Jag undrar också hur du har det mugglan. Hur har tvillingarna det? Min tvååring har plötsligt blivit så stor! Han pratar och tycker och tänker och nu har han börjat känna rädsla. Det är ormar i lägenheter, tydligen... Så vi undersöker och upptäcker att det inte alls är ormar utan sladdar och pinnar och annat bråte "någon" har släpat in.

Semestern blev inte beviljad, (orkar inte orda mer om det, får blodtrycksstigning bara jag tänker på det) så Batman och ungarna får åka själva.
    Just nu banar jag, sedan i tisdags. Febriga ungar och jag har åkt på luftvägsinfektion av något slag själv, hostar slem och piper och väser och är så fasligt utmattad. Inte hjälper det att drömma om att fastna i en nedrasad byggnad och bara logga där i en liten ficka och vänta på att bli hittad och räddad... Ninnis var också med och hjälpte att hålla hoppet uppe...

Dags att försöka få på oss annat än pyjamas så vi kan asa oss ut till Ica och handla lite lunch, det börjar sina i skafferiet

Så upplyftande det blev då.... :-0

Ha en underbar dag!

• passionsblomman

Flamman, usch vad jobbigt att det är så darrigt med pappas hälsa! Det är ju redan imorgo det är begravning, så det är ju inte så mycket tid att krya på sig på.

Kjell, oj vad många saker som ligger framför-det är nog bra att du har kyrkan för dig själv. Jag gillar att vara i tom kyrka-då måste jag alltid sjunga, det låter så annorlunda när det är folktomt.

Hvidis, vart ska Batman och barnen åka då utan dig? och hur länge? FY vad trist-och alla de där bacillerna gör det ju inte roligare!

Min dag är so far jättekonstig, kunde inte sova-vaknade vid 02-tiden, ont i magen och kände mig lite febrig försökte läsa och somna om-omöjligt. Det började småningom både ljusna, spöregna och åska. Fick gå ut och hämta skruvdragaren jag såg var kvarglömd ute, dra ur alla telefoner, dator och tv, läsa lite till. Blev hungrig. Fick gå upp och göra mackor. Läste lite till. Somnade en stund. Vaknade av sambons morgonbestyr. Somande igen. väcktes av en hantverkare i telefon vid 8:30, la mig igen och sov faktiskt ett par timmar i sträck. Nu är det ju redan eftermiddag och jag har å ena sidan käkat frukost redan vid femtidn, men något morgonkaffe har jag ju inte fått och nu är det ju efter lunch redan. Ska jag då göra kaffe eller lunch?
    Dessutom har jag fortfarande ont i magen. Jag tror jag gör lite thé...

• Hvidbrud

Blommis: fy vilken natt! Lite lunch med te låter bra och eftermiddagskaffe!
    Familjen ska till Lkp bara, men jag såg fram emot blåbär och kantareller i skogen Det får bli en annan slags semester för mig här utan barn. Lite tid till väninnorna kanske?

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2013-07-04 16:08:54 följande:
    Det får bli en annan slags semester för mig här utan barn. Lite tid till väninnorna kanske?
    JA!!! Skitbra! En flaska vin på balkongen, en walk in the park, ett glas vin till på en uteservering-och förresten kan man dra med väninnor också ut i skogen. Fast ni har kanske ont m skog just där du bor? Isåfall får ni vara på fälten och ängarna och vid stranden istället. Med picknick.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård