• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Skickar en stor bamsekram till sjuklingarna!

Hvidis, jag vill osså se!

Flamman, stor bamsekram till dig! Ha en underbar semester! Det är ni väl värda! Kram!

• MSW

Trevlig resa flamman!! ---- Hvidis inbox gärna mig med! Kan svara med en länk som vi var och kollade på häromveckan! --- Annars försöker jag och barnen njuta så mycket som möjligt av det härliga vädret!

• Klockarbol

Flamman - ni får ha en härlig resa, det är er väl unt med lite avkoppling mitt i allt Hjärta

Hvidis - spännande med hustitt! Jag är också nyfiken på en länk Skrattande

Även jag skickar en kram till sjuklingarna! Miserabelt är vad det är att lägga sig sjuk när det är varmt...

Själv har jag sedan i går försökt att mota ett ryggskott på G med varierande framgång. I morse var det bättre men sen var jag så dum att jag satte mig ner vid skrivbordet nu på morgonen så nu är det mindre bra Rynkar på näsan
    Jag får väl egentligen skylla mig själv eftersom jag mycket väl vet att jag inte ska sitta när det är på G men men...

Ryggskott kommer väl aldrig lägligt men just nu är det extra olägligt eftersom jag i morgon tar tåget söderöver (typ 6h resa men i första klass så det borde funka) för att på torsdag köra dryga 60 mil när jag tar hem min nya bil Cool (Jag har en bror boendes där neröver så det är inte så märkligt som det kan låta med 60 mil)

Eller ja, det är ju förståss en begagnad bil men den är ny för mig! Lite yngre och en del färre mil än den jag har, förhoppningsvis är den en hel del mycket helare - eller ja, det är den ju, min stackare håller på att falla i bitar...

Jag hade väl siktat på en bil med betydligt färre mil än den jag har nu som har gått snart 30 000 men valet blev väldigt enkelt eftersom den nya har drag! (vilket spar mig sisådär 10 lakan när jag slipper låta montera nytt drag!)
    Och kan ni fatta att jag har sån tur att nya bilen är i min favoritbilfärg! Candyröd Skrattande

Det verkar bli sådär hysteriskt varmt i dag också så jag ska nog passa på att promenera min rygg innan det blir för varmt. Jag har en sån där himla bra arbetsgivare så vi får en friskvårdstimme på betald arbetstid varje vecka.

Kram på er alla!

• Daa

Hvidis: hoppas att du mår bättre nu. Vill gärna också se huset.

Flamman: ha en skön resa. hoppas att du kan koppla av ordentligt. När ni kommer tillbaka, se till att ha lite tid över för ett parvligt gäng som vill träffas.

Blommis: hoppas att du också mår bättre.
    Vart jag skulle vilja åka? Det är inte så noga. Skulle vilja ha lite miljöombyte mest. Någonstans med "roliga stääällen, där barnen (och mamma) kan springa omkring. Då blir barnen fulla med soooommar och benen blir fulla med spring." *sjunger* Typ. Lite sugen på Lycksele djurpark, men det sparar vi nog till senare. Just nu lutar det åt att vi hälsar på den ena parten i det spruckna förhållandet och på hemvägen stannar vi till hos en kompis (han som blev änkeman i höstas). Helst av allt skulle jag vilja träffa några av er också, men ni bor ju som så långt bort.

• Daa

Lite mer värme vore inte fel. Inte för att jag är någon soldyrkare och jag börjar gny när det närmnar sig 25 grader varmt, men tio grader, blåst och regn är inte så roligt den här tiden på året.

• passionsblomman

Klockarbol-du, om du känner att du vill pausanågonstans längs de där 60 milen så är det något som säger mig att jag kanske bor längs vägen? Man kan få lunch, kramar och pausgymnastik i gräset här. Det hade varit en underbar omväxling i min sommarvardag. Jag ska på ett läkarbesök i kalmar kl 11, men inget annat.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

Det låter inte dumt alls!
    Orginalplanen var att köra Ljungby, Värnamo, Jönköping och Örebro-vägen hem men det skiljer bara typ 9 mil tror jag så jag inboxar dig Glad

• passionsblomman
    Daa skrev 2013-07-09 11:40:47 följande:
    Lite mer värme vore inte fel. Inte för att jag är någon soldyrkare och jag börjar gny när det närmnar sig 25 grader varmt, men tio grader, blåst och regn är inte så roligt den här tiden på året.
    Har ni bara tio grader! Vaför har jag fått för mig att det var typ fint väder mest över hela landet just nu? Vi har 23,8 just nu, såhär vid femtiden.

Det är lite varmt både för att gräva och för att träna fotboll, men nu är det så det är.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård