• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Inget från Blommis? Betyder det i så fall att de kör på med operationen? Ååh, vad jag längtar efter att få höra av henne att allt är klart och allt gick bra.

• Daa

Flamman: Så tråkigt för dina tjejer. Nej, det är inte så mycket du kan göra åt ärkeasets val.

• MSW

Veden brukar mest falla på makens lott.. Åtminstone kapningen. Klyvning och stapling hjälper jag till med lite mer, men är barnen hemma kan ju inte riktigt båda fixa samtidigt.. Men det är verkligen ett nödvändigt ont, i år har planer på att även sätta in en luft/vatten-värmepump så att vi inte behöver elda så mycket, om vi inte vill. Veden får vi gratis, så det är ju en stoor fördel för den!

Jag bor söderöver men inte riktigt så långt söder ut som de, närmare fruSy tror jag, eller kanske mitt i mellan..

Förstår att du längtar efter tjejerna! Men förstår också känslan av att det är skönt att få "sköta sig själv" lite!

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka på föreläsning (vilket inte lockar mycket när här är sol och härligt väder, men men..)!

• Daa

Vafalls? Mitt inlägg försvann och jag blev utloggad, bara sådär.
    Jag skrev i alla fall att vi ska lämna parvlarna hos mina föräldrar lördag-söndag och så ska vi gå på restaurang och kanske gå på bio. Tyvärr verkar det inte gå någon film som vi längtat efter att få se, men det är ju kul att gå på bio och det har vi inte gjort sedan barnen kom. Jag tror inte att jag var på bio under graviditeten heller, så det börjar ju vara... *räknar* tre år sedan!
    Nämen, nu kom jag på att det imorgon är tre år sedan vi plussade.

• Klockarbol

Har någon hört nåt om Blomman?

Insåg precis att jag inte har mobilnr till nån annan än henne och misstänker starkt att det bara är hon som har mitt nr... Hemskt slarvigt av mig att inte kolla sån't innan Skäms

• lanovia 08

Jag har imte hört något. Någon annan?

• Ninnnis

Fick svar från Blommis sambo: "Det gått bra. Hon får morfin nu, väldigt trött. Allt bra."

• Daa

*andas ut*               Tack för rapporten, Ninnis.  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård