• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Syrinx: Härligt att det går bra för maken!! Hoppas du snart kryar på dig! Hur har det gått med dina konstiga värden? Var det järnvärdet eller vad var det som var jätte, jättelågt?

Hvidis: Det var väl väntat med varslandet, men inte roligare för det! Hoppas ni kan komma fram till vart ni vill bli av och vad du ska göra nu! Heja heja med rockringen. Hade också kunnat tänka mig en sådan, men eftersom jag, liksom syrinx inte kunde det när jag var liten, så känns det inte som att det skulle vara till någon nytta...

Flamman: Vad duktig du med joggingen!

Här firades valborg traditionsenligt hos mina förälrar med god mat och en sväng bort och titta på bålet. Alldeles lagom! Igår var maken och stora på fotboll och jag och L var hemma i "lugn och fred" hela eftermiddagen. Idag är barnen på fsk och jag ska plugga..

Och så tänker jag mycket på passionsblomman idag!

• Kjell Präst

Hej alla!
    Jag sticker in i tråden ett ögonblick för att skicka en hälsning till Passionsblomman:

I synnerhet idag, men också i går och framöver, är du med oss i tankar och böner.

Gud välsigne dig och bevare dig.
    Gud låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
    Gud vände sitt ansikte till dig och give dig frid.
    I Faderns, Sonens och Den heliga Andens namn
    Amen

• Daa
    Kjell Präst skrev 2013-05-02 10:31:54 följande:
    Hej alla!
    Jag sticker in i tråden ett ögonblick för att skicka en hälsning till Passionsblomman:

I synnerhet idag, men också i går och framöver, är du med oss i tankar och böner.

Amen
    Amen.

Tänker på dig, Blommis.
  • Daa

Heja och grattis, Syrinx man! Och krya på dig Syrinx.

Det var lika mycket geggamojja, men betydligt mindre snöslask i år. Brasan tog knappt fyr i survädret, så vi gick hem ganska snart.

• Daa

Hvidis, tungt med varslet. Håller tummarna för att du hittar ditt kall snart, det och ett fantastiskt hus som både du och maken älskar och som ni har perfekt råd med.

Jag är också nyfiken på rockringen, men jag lyckas inte ens rocka en alldeles vanlig rockring utan den hamnar nesligt vid mina fötter på en gång.

• Syrinx

MSW, vad gullig du är som kommer ihåg och frågar! Ja, det var både blod- och järnvärde som låg väldigt lågt. Nu har de undersökt mig med slangar från alla håll (det var hemskt! Framför allt förberedelserna till koloskopin, hu!) och fortsatt haft koll på värdena. De har inte hittat något "fel", utan av okänd anledning har järnvärdet droppat så lågt och legat lågt så länge att blodvärdet har sjunkit väldigt mycket också.
    För en vecka sedan tog jag de senaste proverna, och häromdagen ringde läkaren och sa att allt ser fint ut! Så nu ska jag sluta med järntabletterna och sedan ta nya prover, med förhoppningen att det håller sig bra även då.

Jag måste ju erkänna att jag ler litegrann åt över att det visst inte bara är jag som hade problem med rockringen som tös. Jag tyckte alltid att det kändes som att jag var den enda som inte fick kläm på det där... Vad säger ni, Daa och MSW, borde vi inte ta revansch och lära oss rockandets ädla konst?

Flamman, bra jobbat med joggningen! *applåderar* Jag längtar ut i spåret jag med, men måste köpa fungerande tränings-bh först. Svårt att hitta i min storlek och dyrt, så just nu kan det inte prioriteras. Hoppas att allt ser bra ut med hjärtat på musikerns arbets-EKG idag!

• Hvidbrud

Syrinx: vilken storlek har du? Har precis fyndat en jättebra för 120kr inkl porto på ibay st 70e de finns 70-90c-f. Ska jag länka dig. Jag kan ta med och visa om du vill?

• Norrskensflamman
    Kjell Präst skrev 2013-05-02 10:31:54 följande:
    Hej alla!

Amen
    Amen!

Blomman, tänker på dig massor #"9829
    Hjärta 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård