• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Jag fick ett sms av Blomman i tisdags att operatoinen måste flyttas... Ev. skulle hon få göra den på fredag (imorgon) eller annars nästa vecka. Så fortsätt att be, hålla tummarna och skicka styrka och kraft till vår kära Passionsblomma!

• BrudSommar2006

Jag tittade in för att se hur det gått för PB, men ingenting än alltså. Fortsätter att hålla tummarna och tänka och hoppas att allt blir bra fort, fort.

• MSW

Åh vad påfrestande det borde vara med uppskjuten op! Antiklimax liksom! Hoppas det blir gjort i morn, skönt att få det avklarat tänker jag!

Syrinx: haha, träningsläger kanske vore något?? var tvungen att testa med sonens rockring innan, men det verkade inte gå bättre än vad jag mindes..

• Leksi

Ånej, uppskjuten operation?! Stackars Blommis. Hur blir det då med maken som måste börja jobba på måndag? Det var ju tidigt nog ändå inpå operationen. Borde man inte kunna bli "sjukskriven" för vård av nyopererad sambo?

Stor kram till dig och din familj Blomman! Håller tummarna för att op blir av snart och att allt kommer gå jättebra!

• Norrskensflamman

Rapport från Blomman: De har  förberett henne för op imorgon, på en akuttid. Det betyder att om inget akutfall dyker upp så opererar de henne imorgon på den tiden. Håller tummarna för att det blir av imorgon, nu när Blommannen är där också. 

• Klockarbol
    Kjell Präst skrev 2013-05-02 10:31:54 följande:
    Hej alla!
    Jag sticker in i tråden ett ögonblick för att skicka en hälsning till Passionsblomman:

I synnerhet idag, men också i går och framöver, är du med oss i tankar och böner.

Gud välsigne dig och bevare dig.
    Gud låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
    Gud vände sitt ansikte till dig och give dig frid.
    I Faderns, Sonens och Den heliga Andens namn
    Amen
    Amen
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård