• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Jag går ut och skitar ner hunden igen så länge.
    Hej´rå!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Nä. Inte den här stunden på dagen. Det här är Långpromenadsstunden, i dagsljus, för mig och min skull och för hundens motion. Trädgårdskissen kan man ta på sena kvällen, när man bara ska säkra upp inför natten. Dessutom ska ni hinna skriva lite här. Så det fyller på med inlägg.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Åh, både RUL och KUB i tråden idag - LYCKA TILL!!  {#emotions_dlg.flower}

Härligt med "mamma" och "pappa" också, det är ju ljuvligt! Heja E som utvecklas så fort! Jobbigt med illamåendet dock, fy sjutton, förstår inte hur du står ut. Bra att du ändå börjar komma på vad som funkar och inte.

Håller tummarna för att ni andra slipper bli sjuka Lanovia. Hur har natten varit för lilla E?

Fortsätter spamma så det snart blir nästa sida.... Cool

• Leksi

Bra rutet Flamman, hoppas det håller i sig länge nu!
    Börjar bli riktigt sugen på att åka slalom efter dina beskrivningar och bilder...

• Soldemor
    Hvidbrud skrev 2012-02-29 13:34:18 följande:
    Börjar med att kolla länken...
    Får vänta tills chefen gått för att göra det{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Hvidbrud

Vad kan det vara för en liten krumelur? Tur att du skrev det om barnet annars hade jag nog gått i taket. Får väl gå och älska med maken lite medan jag väntar- med spänning!! (han är ledig idag, e är på dagis och j somnade precis,- då får man passa på! Inte ofta det händer alls och som relativt pigg och energifyld, nästan aldrig! Så jag tar tjuren vid hornen och hoppar på )

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård