• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Grattis världens finaste Blommis!!!

Ingen dålig meny ni har ätit. Verkar vara en fin födelsedag att få fira den med mys med sonen. Hjärta

• lanovia 08
    Hvidbrud skrev 2012-01-07 21:14:07 följande:
    Sov nu J!
    Jobbigt när de vägrar somna.

Låter som ni haft mysigt julfirande hos pappa.
  • lanovia 08

Fru Sy svarade aldrig dig när du skrev om att komma till Götet efter helgerna, det försvann i allt annat. Hur är det har du några planer på att komma hit?

• lanovia 08

Daa hur går det att jobba?

Muggles jag har inte hängt med riktigt men förstått att du skall börja jobba snart. När?

Srynix hur har du det?

• lanovia 08

Här rullar livet på. Jag kämpar för att räcka till. Här om dan satt jag o grät i makens famn, helt förtvivlad. Kände just då att jag inte orkar mera. A, E eller hunden någon vill ha något av mig (oss) hela tiden 24 h om dygnet. Men efter lite vila och en lång siesta var jag på banan igen. Annars går det bra, älskar barnen och gillar livet. Men tycker det dåliga samvetet är jobbigt, alltid någon som inte får tillräckligt.
    Sakta men säkert lär jag mig sänka kraven och målen vad gäller hur mycket hushållsarbete som hinns med och bör göras per dag. Man lär sig sakta men säkert. Idag såg vi till att bjuda bort oss på middag till svägerskan i stället för att bjuda hem henne. Skitbra sätt att slippa laga middag.

A växer för fullt o är en väldig lugn o snäll kille. Snorigheten är myvket bättre, nu behöver vi inte sitta upp o sova med honom. Magen spökar lite för honom. Gör ont o blir skrikigt efter mat, men lugnar sig ganska snart igen.

• Heloise

Det lät som en härlig födelsedag blomman! Allt som allt verkar det som att alla här har haft bra helger. Jag är ff sjukligt trött och illmåendet har blossat upp igen. Jag tog aldrig lergigan efyersom jag trodde att jag kunde hantera det när jag fattat att jag mpdde illa när jag var hungrig men nu vette fan... Jag mår våldsamt illa i vågor men det är det värt, imorgon är d v12 :) . Snart är det över 1 v kvar t mkp och sen 1v t svaret.

• Ninnnis

Och grattis på födelsedagen, allra finaste Blommis! En halvtimme försent, men enligt mig fyller man år tills man går och lägger sig så jag får hoppas att du fortfarande är vaken! Bra dag att fylla år på, förresten Så fint det verkar ha varit på begravningen med din sång. Du är rätt bra på det där att beröra folk ända in i hjärteroten, det vet du va?

• Ninnnis

Här ammades det för sista gången i torsdags eftermiddag (en amning efter förra inlägget) och det känns helt ok. Hellre passa på nu när han väljer det själv än att ha en jobbigt avvänjning senare. Under nyårshelgen var han totalt ointressad av att amma en förmiddag, istället bet han mig i bröstvårtan när jag försökte amma (gjorde skitont med hans lilla tand!), flinade och åt sedan en hel portion gröt istället. Då kände jag att det kanske började bli dags att sluta

Idag har jag utnyttjat min nyvunna frihet med att ta ett långt bad med ett glas vin medan maken matade och nattade Mini, och inatt är tanken att jag ska få sova en hel natt inklusive sovmorgon för första gången sedan Mini kom. Jag lär förmodligen vakna av Mini även om maken tar honom, men ändå. Jag ska nog gå och lägga mig i gästrummet med öronproppar. Godnatt alla fina!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård