• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-01-07 20:15:04 följande:
    Har vart och firat jul hoas min pappa. Mysigt! Lilla e är så förtjust i sin morfar att man skulle kunna tro att hon var sänd för att hela hans sargade hjärta. Fina är de tillsammans i alla fall. I snapsglasen hade han hällt tequila (the tasty kind) och vi blev alla lite fnissiga där en stund . barnen somnade i vagnen på vägen hem (fem minuter här ifrån) och stora gick att lyftas direkt i säng. Liten vaknade lätt och stupas i säng just nu... *hjärtar dem*. I övrigt är jag så glad för att vi har äntligen köpt en diskmaskin! Åh! Jag längtar till den kommer och jag ska fylla och tömma med glädje! En ordentlig sak. Svensktolverkad med metaldelar och skönt glid i korgarna. Vilken lyx! (gissa vad jag hatar mest av allt hushållsarbete efter dammsugning? Jepp, handdisk!)
    Vilket mysigt julfirande! Fräckt med tequila! Fast ni kanske inte åt julmat direkt....
    Har tittat på foton på E idag....o dig med o faktiskt Fru E o Fru Bygg o Ninnis osså o Blommis med! Rätt härligt att ha för jag blir så glaaaaa när jag tittar på dem! Duktiga pluppisar du har som somnar så fint efter kalaset.

Gud va härligt med diskmaskin! När kommer den? et är ni verkligen väl värda! Förstår knappt hur ni orkat så länge utan den....för handdisk suger.....*får allergiska utslag över hela kroppen vid tanke på handdisk*
  • Heloise

Grattis grattis blommis på din födelsedag!!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-01-07 20:31:48 följande:
    Hur mår du Ingis? Illamående? Trött? Tuttarna? Har det börjats?
    Skojar du?!

2 h in på nya året stod jag o höll i badrummets vita porslin o tömde magen......så nog attans är jag gravid.....

Mår konstant småilla.....men spy finns ju inte i min värld....har så attans svårt för det.....så jag får ju blodutgjutningar kring ögongen som heter duga....blåtiror på riktigt......tuttarna är i en klass för sig....hyfsat pigg....men har man semester så har man möjlighet att sova....så här långt mår jag mao toppen! Börjar dock jobba 100% på måndag....här ska SGI´n jobbas upp!

Har inte berättat för några andra än er än så länge.....tror knappt på det själva....
  • Fru sy

Är det någon av er tjejer som har bra koll på systemkameror? Är så sugen på att köpa en men kan inget om dem... kan man få en hyfsat bra kamera under 5000?

• Hvidbrud

Fru sy: vi har pratat om det samma här hemma... Skulle satsa på en Nikon inte den billigaste av deras modeller, utan öite dyrare (vet inte pris men nog borde du få em bra kamera för 5000 kr)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård