Hej!
Vi har inte alls kommit speciellt lång i planeringen - det som har gjorts är bara att kontaktat Knattebo för Catering, och skickat ut "Save the Date" kort, så klart även bokat Kyrka, boende och Bäckstugan.
Jag tittar på klänningar och har hittat en jag tror jag vill ha, det var 3 månaders leverans på den så den kan jag köpa i vår, vet vilken slags ring jag vill ha och den var den 7 veckors leverans på så jag tror inte att det är sån jätte panik ännu iallafall.
Ska börja kolla på klänningar till mina döttrar men är såå osäker på vilka stolekar dom har till sommarn.
Det jag skulle vilja är att ha fotograf klar - Foto är ett stort intresse och därför mycket viktigt att det blir bra. Har en på gång som ska vara jättebra.
Sen är vi lite tveksamma om vi ska ha en trubadur och DJ eller om det ska vara ett band som kör hela kvällen - Hur ska ni göra där Thulan?
Bordsplacering blir ju svårt - såg lite bilder från en fest i Bäckstugan och de hade honörs bordet mot kortsidan och sen tror jag att det var 3 bordslängor.
asa-paul.weddingannouncer.com/photoalbums-32625.html
Men det är en rätt så trång lokal så vi ska försöka använda ytan ute så mycket som möjligt, kanske sätta upp party tält.
Vi fick tips från Kyrkvärden och även de på Kundtjänst på Julita att de rekomenderade att ta Åttkanten till Bröllops svit, den är tydligen större än den vanliga sviten och ska vara super fin.
Vi åker ner till Julita redan på Fredagen så förhoppningsvis blir det 2 nätter i Åttkanten.
Om du inte ännu har beställt inbjudingskort så är www.kortdesign.se/ bra, det är där vi beställde Save the date kort och kommer även ta inbjudningskort i samma tema.
Det är verkligen kul att titta och planera inför bröllopet - håll mig gärna uppdaterad hur det går för dig Thulan!
Jacob - tack för att jag kan kontakta dig, det kommer jag nog att göra när det börjar närma sig och de riktigt svåra frågorna kommer att komma 
Ha det bra!