• MAGJEN

Julita Gård Juli 2011

Jag o min sambo ska gifta oss i Skansen Kyrkan i Julita Gård och ha festen i Bäckstugan.

Skulle vilja ha lite tips från någon som har haft bröllop där eller ska ha bröllop på Julita Gård.

Gärna tips på bra Catering i närheten, bra frisör, och andra bra saker att veta

Tack på förhand!

• Svar på tråden Julita Gård Juli 2011
  • jkbr

vi vigs också kl 14 i julita kyrka :)    efter blir nog bra. Det blir bra för gästerna:) Är bara rädd för att det ska bli tråkig väntan, det är ju en sån party broms!

Oj hoppas hon är pålitlig bara ( maria altså)   Jag har ju betalt depositum så jag kan ju inte ändra nu.
     tror vi ska ha runt 3 timmar. 
     ved heter fotografen?

tänkte ni ha 3 rätters eller buffe? 
    har så svårt att bestämma. 

• iSusanna

Jag har skickat en bokningsförfrågan nu... hoppas hoppas! Det är för september/oktober i år... 

• jkbr

åh jag fick vänta jätte länge för dom hade stängt två veckor. 
    Jag råkar veta att hela sesongen är uppbokad ,  dom fick ett återbud som vi tog. ( jag stog på väntlista )
    dom hade fått ett återbud 1 sep också men bara för festlokalen.
    Dom stänger för sesongen i oktober men dom kunde ha öppet  första helgen ev sa dom till mig men då kunde det vara kallt.  Men ring dom och hör dom verkar lättare och nå så:)

• iSusanna

Har preliminärbokat i sept! De hade fått ett till återbud.... Happy happy!

Vad har ni räknat med att catering med porslin/glas/dukar/bestick etc kommer att kosta till Bäckstugan??

• jkbr

ca 40 för porslin och 300 för mat 160 kr i tim för personal var dom ca  priser jag  fick från cateringen.
    jag har räknat ca 30000 för all mat och dricka och tårta.  Då hoppas jag att jag tog i lite. 

• iSusanna

Bara? Inte 13 rum, då?? Hmm... Då vet jag inte hur vi skall göra med logierna! Vilken ångest.

• Thulan85

Tror att det är 8 rum i herrgårdsflyglarna alltså 16 "ordinarie" platser + möjlighet till 4 extrasängar så sammanlagt 20 platser alltså.

Svar på tråden Julita Gård Juli 2011