• MAGJEN

Julita Gård Juli 2011

Jag o min sambo ska gifta oss i Skansen Kyrkan i Julita Gård och ha festen i Bäckstugan.

Skulle vilja ha lite tips från någon som har haft bröllop där eller ska ha bröllop på Julita Gård.

Gärna tips på bra Catering i närheten, bra frisör, och andra bra saker att veta

Tack på förhand!

• Svar på tråden Julita Gård Juli 2011
  • jkbr

hur går det för er tjejer?
    är det någon som har koll om man får grilla på gården? 
    Tänkte ha en grill fest dagen innan eftersom dom flesta sover över redan från fre.

• kajsahn

Hej!
    Jag ska också gifta mig på Julita men nästa sommar. Så att får höra alla era ideer och funderingar är perfekt!
    På herrgården med flyglar mm är det 20 platser om man ta extrasängar. Sedan finns det ju också ett vandrarhem på julita. I det ingår en stor lada där ca 30 personer kan bo. Då får gästerna ta med sig egna lakan mm. Sedan tillhör några hus vandrarhemmet, tror det är huset tex brevid festlokalen. Så det blir nog ca 6 sängplatser till.

• jkbr
    kajsahn skrev 2011-03-11 03:53:30 följande:
    Här hittade jag en bra bild hur andra har placerat sina bord.(backyardjam.dinstudio.se/diary_4_36.html) Jag skulle vilja att det går att sitta på båda sidor om honörsbordet..Men det ser kanske lite trångt ut.. vad tror ni?
     jag tyckte nog att det såg lite trångt ut , jag har sett bilder då dom har dukat så att dom sitter mot spisen tyckte det så rymligare ut, men jag tror att man bara måste prova och se.
    hur många pers blir ni?  
  • elinkarlsson

Hej!
    Åh va roligt att läsa era inlägg. Jag och min sambo ska gifta oss i Julita kyrka och sedan ha festen i Bäckstugan den 23 juli!

Hade ni tänkt ha partytält utanför?
    Läste att ni pratade om stolsöverdrag... Har ni hittat några? Var och provmöblerade på skärtorsdagen och stolarna är ju inte jätteroliga. Har också lite funderingar över vilka dukar man ska ha.

Lycka till med er planering.
    /Elin

• jkbr

Hej Elin , det var jag som kom in och tog kort när ni dukade :)  om du  såg mig :Glad  Vi ska gifta oss 18/6 
    Kom ni fram till något  hur man ska duka?  
    Jag tänkte att man kunde duka mot öppna spisen med  fyra tungor ut .
    Jag hde tänkt att prova stolsöverdrag när jag var där på skärtorsdagen , tänkte prova med knoppa lakan och band runt men glömde både det och dukarna  Skrikandes  och jag bor i oslo , så vi hinner inte dit innan.
    Men jag tycker inte stolana är så fula och kanske det inte riktigt passar med stolsöverdrag där ,  när lokalen är så gammaldags? Men det är ju fint , jag är lite kluven Glad
    Hur tänkte ni dekorera annars?
     Ska ni ha catering?

• Anna423

Hej!

Jag och min sambo gifter oss 3/9 i Julita skanskyrka och har sen fest i Bäckstugan. Fick mail i förra veckan från Julita att präst och kantor numer ingår. Visst är det väl en fullgodorgel i skanskyrka? Finns det piano i festlokal eller kyrka? Vi har varit och tittat men man glömmer ju bort...

Angående dukning och stolsöverdrag vore det roligt att se bilder från er som gifter er tidigare på sommaren! Om någon får det att funka med stolsöverdrag kanske man kan få köpa dessa efter ert bröllop?

Vi är på jakt efter sångerska till vigseln, är det någon som har tips?

• jkbr

jag tror att det är en tramp orgel ingen vanlig pip orgel i kyrkan , men den är ju väldigt fin kyrkan :) 
    Jag säger till om jag skaffar stolsöverdrag :)

• elinkarlsson

Hej! Haha vilket sammanträffande. Vi kommer duka med honörsbordet längst in i lokalen (om man ser från det håller ni kom in i lokalen). Sen kommer vi att ha tre tungor. Gästerna kommer att få gå in från dubbeldörrarna mot vattnet och så kommer cateringfirman kunna hålla till i extrarummet utanför. Vi har räknat på att få plats med våra 89 gäster så. Vi kommer att ha catering från bmc i Eskilstuna, de verkar bra och vi har fått rekomendationer.

Lycka till med planerandet.
    /Elin

• jkbr

oj 89 gäster? får man vara så många ? vi kommer vara ca 50  och jag var rädd att det skulle bli trångt .
    âr det någon av er som tänker hyra partytält?
    snart är det dags :) 

Svar på tråden Julita Gård Juli 2011