• MAGJEN

Julita Gård Juli 2011

Jag o min sambo ska gifta oss i Skansen Kyrkan i Julita Gård och ha festen i Bäckstugan.

Skulle vilja ha lite tips från någon som har haft bröllop där eller ska ha bröllop på Julita Gård.

Gärna tips på bra Catering i närheten, bra frisör, och andra bra saker att veta

Tack på förhand!

• Svar på tråden Julita Gård Juli 2011
  • elinkarlsson

Ja vi har räknat så att vi kommer att få plats... Vi kollar runt efter partytält men det verkar vara dyrt!! Någon som har något tips?

• elinkarlsson
    elinkarlsson skrev 2011-05-09 21:23:30 följande:
    Ja vi har räknat så att vi kommer att få plats... Vi kollar runt efter partytält men det verkar vara dyrt!! Någon som har något tips?
    Btw vad jag vet får det vara upp till 150 personer i lokalen samtidigt.
  • jkbr

Jag trodde det bara fick vara 60 :)
    Ar det någon av er som har testat  stolsöverdrag  på stolarna?
    snart är det dags för oss :)
    Vad har ni  för präst? 

• MAGJEN

Vi ska ha Britt-Marie Möller som präst - har pratat några gånger med henne på telefon och hon verkar hur trevlig som helst. Vi ska träffa henne 1 månad innan vigseln.
    Har bestämmt ingång och utgångsmarsch samt vilka 2 sånger som vår solist ska sjunga.

Nu är det bara 2 månader kvar och det mesta är fixat - det som är ett problem är att jag inte vet hur jag ska göra med hår och smink, är det någon som har något tips om frisör/sminkör som finns i närheten eller kan komma till Julita?
    Tack på förhand!

• jkbr

vi fick  veta vilken präst vi fick  förra veckan och eftersom vi bor i oslo så kommer vi inte kunna träffas 
    före bara två dagar före bröllopet ,och prästen verkade inte alls intreserad av att prata i telefonen.
    ( vi valde julita kyrka istället för skansen kyrkan pga av man först var tvungen att betala både präst och kantor pluss kyrkan  och då bestämmer ju kyrkan präst) Jag hoppas det blir bra , har inte sett inne i julita kyrka, men julita skans är ju jätte fin!
    kolla frisörer i katrineholm det är ju nära. 
    Jag har med mig min :)
    En månad kvar nu bara :) 

• Anna423
    Anna423 skrev 2011-04-29 14:53:26 följande:
    Hej!

Jag och min sambo gifter oss 3/9 i Julita skanskyrka och har sen fest i Bäckstugan. Fick mail i förra veckan från Julita att präst och kantor numer ingår. Visst är det väl en fullgodorgel i skanskyrka? Finns det piano i festlokal eller kyrka? Vi har varit och tittat men man glömmer ju bort...

Angående dukning och stolsöverdrag vore det roligt att se bilder från er som gifter er tidigare på sommaren! Om någon får det att funka med stolsöverdrag kanske man kan få köpa dessa efter ert bröllop?

Vi är på jakt efter sångerska till vigseln, är det någon som har tips?
    Nu har vi hittat sångerska och sångare till vigseln men funderar på hur vi ska lösa musik till dansen på festen. Hur ska ni andra göra?
  • MAGJEN

Nu börjar det verkligen närma sig, nästan 3,5 veckor kvar - jag skulle vilja få lite tips över de som nu under Maj och Juni har haft bröllop och fest i Julita vad som kan vara bra att veta innan.
    Thulan85 - hur gick det med allt? Stort Grattis! Vilken tur ni hade med vädret.

Hos oss börjar allt att ordna till sig, tror att jag har läget under kontroll Hämtade ut min fina ring i dag och på Onsdag ska jag ha konsultation med stylisten som ska göra smink och hår.Träffade prästen i fredags och gick igenom hela vigseln. Det är bara lite små saker kvar att göra.

• jkbr

vi gifte oss i lördags och åh åh åh vilket fantastiskt bröllop det var och allt var såååå  bra vi är så nöjda!
    hela stället är så fanastiskt , vi bodde i södra flygeln som brudsvit södra 4 , och så hade jag min stylist i 6/7  det var helt perfekt . vi valde att göra så för då fick vi utnyttja alla rum i åttkanten.
    Vi dukade  med borden mot den öpna spisen det blev jätte bra.
    Det ända var att vi missade att  vi inte fick vara i bäckstugan för fyra då vi chekade in kl två och fick betala extra.
    så tänkt på det:) och tappa inte bort nycklar som vi gjorde då blir det dyrt :)

• jkbr

jo ett tips till , vi hyrde dj från eskilstuna panic ljud och ljus dom var jätte bra och inte så dyra(5500 för 6 tim) och vi fick bra  plats att dansa vi flyttade bara bort sista tungan på borden .

• Emme

Hej alla tjejer! Här kommer ännu en blivande Julitabrud Har fått massa tips från er redan men hoppas på ännu mer... Tycker det verkar som om man får olika information från Julita, vi har t ex fått infon att det inte finns någon orgel eller piano i Skansenkyrkan. Är det någon som vet hur det är? Har också läst att man inte får ha levande ljus och hur gör ni då? Vi ska gifta oss i september och då vill vi verkligen ha ljus!!

Det har varit lite skriverier om dom fula stolarna... är det någon som har lyckats lösa det? Ni som har haft honnörsbordet mot öppna spisen, hade ni sen 4 tungor ut? Vi kommer ha ca 55 gäster.

Lycka till alla och hoppas vi kan hålla denna tråd över sommaren och dela info och ideér med varandra!!

Svar på tråden Julita Gård Juli 2011