• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Ja, det låter härligt flamman! Det är ju så befriande att sjunga uuut! Jag sjunger svenska folkvisor i moll för disken!

• lanovia 08

Våran dator krånglar sâ jag lånar makens mobil. Fossilen jag känner mig som ett UFO.

• Aleta

Vad härligt med nya körkillen! Jag har själv aldrig sjungit i kör, men spelat i orkestrar och det är ju jättekul det med.

Just nu sitter maken och jag och lyssnar på lite bebop, vad skönt det är med musik.

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2010-10-21 21:40:40 följande:
    Våran dator krånglar sâ jag lånar makens mobil. Fossilen jag känner mig som ett UFO.
      Idag har de hånskrattat åt mig på mitt high tec företag när jag undrade vad fan man ska med en iPhone till. "jamen till ALLT, fattar du väl. Det är ju som en dator." "Ja, men jag har dator både på jobbet och hemma" "Ja men du kan ju läsa mejlen på telefonen t ex" Men varför ska jag läsa mejlen på telefonen för?? Alltså, jag begriper inte... Kom igen den dagen telefonen kan fixa middagen, duscha ungarna och hänga tvätt.

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-21 21:39:11 följande:
    Ja, det låter härligt flamman! Det är ju så befriande att sjunga uuut! Jag sjunger svenska folkvisor i moll för disken!
    Du måste ha världens lyckligaste disk
  • lanovia 08

Här stormmar det hoppas huset står kvar imorgon. Hunden får nog inte missa mer.

• lanovia 08

Håller med.

Norrskensflamman skrev 2010-10-21 21:43:41 följande:
      Idag har de hånskrattat åt mig på mitt high tec företag när jag undrade vad fan man ska med en iPhone till. "jamen till ALLT, fattar du väl. Det är ju som en dator." "Ja, men jag har dator både på jobbet och hemma" "Ja men du kan ju läsa mejlen på telefonen t ex" Men varför ska jag läsa mejlen på telefonen för?? Alltså, jag begriper inte... Kom igen den dagen telefonen kan fixa middagen, duscha ungarna och hänga tvätt.    
  • Norrskensflamman

Maken har lagt ungarna ikväll. Nu ska jag gå och duscha och sen skiter jag i tvätt och räkningar och dammråttor. Jag går och lägger mig. Ska försöka locka med mig maken. Han verkar kärvänlig ikväll. Om han bara kan slita sig från fotbollen...

• Norrskensflamman

Just det! Idag har jag gjort något som jag borde gjort för länge sen: Bokat tid för 1) Massage med lite inslag av Ansiktszonterapi 2) Bokat tid för NuSkin ansiktsbehandling.

Vi har en rejäl friskvårdspeng på mitt jobb och jag har fem gånger kvar på 10-kortet jag köpte, så nu ska jag slösa lite tid på mig själv. Det är dessutom gratis för mig, förutom att jag får kompa/flexa, mäh va fan

• Norrskensflamman

*funderar vidare*

Maken åker iväg en sväng nästa helg. Läge för tjejfest tycker jag. Hemma hos mig. Vad kan man göra för enkel, snabblagad, god mat som inte kostar skjortan.
    Förra året ,vid den här tiden hade jag tjejfest (med några andra tjejer då) och då käkade vi tacos och det var så gott och kul. Enkelt.

Kanske man skulle köra på det?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans