• MissWildcat

För oss som vill vara i toppform

Tänkte starta en liten tråd för oss som vill vara i toppform på dagen med D.
    Här tänkte jag vi kunde peppa,tipsa,stötta och kanske bara få ett gott skratt.
    Någon som e intresserad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 13:23
    Jag bloggar också så ni e välkomna in där med
    www.misswildcat.blogg.se
  • Svar på tråden För oss som vill vara i toppform
  • Junibrud2011

90 min fördelat på löpning/gym

Trevlig helg!

• Junibrud2011

Lördag: 1 timme + 1.5 timmes vagnpromenader

Söndag: 1 timmes löpning

Måndag: 1 timme gym

• JBEC

Torsdag: 60 min cykel

Lördag: fönsterputsning 2 timmar (räknas väl? :) ), Promenad 30 min

Söndag: Promenad 30 min

Måndag: 45 min jogg/promenad-mix

Tisdag (idag): 75 min Stationsgympa, 60 min cykel.

• Cuddly

Åh perfekt. Sign me up! Jag måste verkligen komma iform till den stora dagen.. till varende dag btw. 15 till 20 kilo ska bort! Har fått en liten dotter och varit lite dålig på att komma igång sedan hon föddes, men nu jäklar är det min tur att svettas! Ska köpa mig ett träningskort redan idag och ska till läkare för rådgivning imorgon. Jag är liksom lite rädd för det där med bantningskurer, har aldrig provat en enda för jag har fått för sig att man bara går upp mer efter att man avslutat den.

• JBEC

Mitt första råd om ni vill komma i form för framtiden och inte bara för en enda dag:
    Ingen diet!
    Om ni känner er osäkra kring kostläggningen; be er vårdcentral om hänvisning till dietist så kan ni gå igenom vilket energi-intag du har idag och hur det går att förändra.

Daglig motion är bland det bästa. Hellre en daglig promenad på 40 minuter i raskt tempo än ett enda hårt träningspass i gymmet per vecka.
    Ta hjälp av sjukgymnast om du behöver stöd.

Glöm inte att mycket annat påverkar vikten: stress, dygnsrytm, sömn.

Lycka till!

• Meguet

För alla oss som är lite trögstartade med minimal tid har jag hittat en bra grej - Flirty Girl Fitness.

Låter precis som det är, kvinnlig träning, bara för kvinnor med en härligt flirtig och flickig känsla! Ger verkligen resultat!

Annars kan jag rekommendera (för alla oss med dessa inbitna celluliter) att youtuba "anti cellulite work out" så kommer lite förslag på övningar man kan göra hemma.
    gjorde ett pass utifrån dessa och förkunskaper i pilates, det är susen! Mina celluliter är så gott som borta!

• Cuddly
    JBEC skrev 2010-11-09 22:01:08 följande:
    Mitt första råd om ni vill komma i form för framtiden och inte bara för en enda dag:Ingen diet!Om ni känner er osäkra kring kostläggningen; be er vårdcentral om hänvisning till dietist så kan ni gå igenom vilket energi-intag du har idag och hur det går att förändra.Daglig motion är bland det bästa. Hellre en daglig promenad på 40 minuter i raskt tempo än ett enda hårt träningspass i gymmet per vecka.Ta hjälp av sjukgymnast om du behöver stöd.Glöm inte att mycket annat påverkar vikten: stress, dygnsrytm, sömn.Lycka till!
    Ska till vårdcentral idag. Är dessutom lite orolig för diabetes eftersom jag hade graviditetsdiabetes och diabetes i släkten.. hu! Är lite emot dieter så det ska bli skönt att få lite mer hjälp på vägen.

Som jag tänkt nu... Äta lite striktare mål, dvs.. samma sak som annars fast hålla koll på sockret och mindre portioner. Jag ska köpa ett träningskort idag YAY! och träna 2-3 ggr i veckan, vilket är överkommligt. Jag testade hur mycket jag skulle ha tid med genom att köpa ett gästkort på en månad och det fungerade utmärkt. Sedan ska jag kombinera det med att rasta mig själv tillsammans med dottern och fästmannen på eftermiddagen promenader, som vi alla i familjen har saknat!

Jag hoppas att det kommer att ge resultat. På träningslokalen som ligger ett stenkast från där vi bor erbjuder de också konditionstest för en hundring och personligträning 450kr och sjukgymnast 350kr. Tycker jag är väldigt bra.

Det där med dieter.. Hu! Jag har hört både bra och dåliga saker, men jag är så rädd att om jag kommer att börja med en så kommer jag att få tillbaka all vikt och sedan lite till när jag börjar leva utanför dieten igen.

• Cuddly

Alltså, nu kom jag just från hälsocentralen. De tog blodtryck lyssnade på min andning och lyssnade på hjärtat. Bokade in mig på glukosbelastning imorgon kl8:15. Jepp det ver inte mycket det. Jag frågade om jag kunde få komma till en dietist och hon hävdade att de har så fullt så det är stört omöjligt! Hon kunde inte ens boka in mig på en tid till dietist. 

Vad sämst. *suck*

Hoppas hoppas på att belastningen kommer att gå bra.

Ska försöka höra mig för på träningslokalen om det går att få tid hos någon där.. eller är det personligträning en gång som gäller då tro? för 350 eller vad det nu va?!

• förlovadflicka

Tog en långpromenad i en timme nu :)

• JBEC

Cuddly skrev 2010-11-10 11:21:40 följande:
    Alltså, nu kom jag just från hälsocentralen. De tog blodtryck lyssnade på min andning och lyssnade på hjärtat. Bokade in mig på glukosbelastning imorgon kl8:15. Jepp det ver inte mycket det. Jag frågade om jag kunde få komma till en dietist och hon hävdade att de har så fullt så det är stört omöjligt! Hon kunde inte ens boka in mig på en tid till dietist.  Vad sämst. *suck* Hoppas hoppas på att belastningen kommer att gå bra. Ska försöka höra mig för på träningslokalen om det går att få tid hos någon där.. eller är det personligträning en gång som gäller då tro? för 350 eller vad det nu va?!

Nä fy vad trist! Ja allt detta köande är inte direkt gynnande för hälsan..
    Du har inte möjlighet att ta kontakt med annan vårdcentral/hälsocentral? Det är ju lite olika hur stor belastning de har!

Var i landet bor du förresten?

• Cuddly
    JBEC skrev 2010-11-10 13:30:51 följande:
      Nä fy vad trist! Ja allt detta köande är inte direkt gynnande för hälsan..Du har inte möjlighet att ta kontakt med annan vårdcentral/hälsocentral? Det är ju lite olika hur stor belastning de har!Var i landet bor du förresten?
    Umeå
  • JBEC

Cuddly skrev 2010-11-10 14:17:58 följande:
    Umeå

Dietisttips:
    www.dietistkonsult.nu

Har du varit på Norrlandskliniken? De hade god tillgänglighet när jag bodde i Umeå iallafall.
    Utöver det så är ju IKSU ett fantastiskt ställe att komma i form på :)

Svar på tråden För oss som vill vara i toppform