JBEC skrev 2010-11-09 22:01:08 följande:
Mitt första råd om ni vill komma i form för framtiden och inte bara för en enda dag:Ingen diet!Om ni känner er osäkra kring kostläggningen; be er vårdcentral om hänvisning till dietist så kan ni gå igenom vilket energi-intag du har idag och hur det går att förändra.Daglig motion är bland det bästa. Hellre en daglig promenad på 40 minuter i raskt tempo än ett enda hårt träningspass i gymmet per vecka.Ta hjälp av sjukgymnast om du behöver stö
d.Glöm inte att mycket annat påverkar vikten: stress, dygnsrytm, sömn.Lycka till!
Ska till vårdcentral idag. Är dessutom lite orolig för diabetes eftersom jag hade graviditetsdiabetes och diabetes i släkten.. hu! Är lite emot dieter så det ska bli skönt att få lite mer hjälp på vägen.
Som jag tänkt nu... Äta lite striktare mål, dvs.. samma sak som annars fast hålla koll på sockret och mindre portioner. Jag ska köpa ett träningskort idag YAY! och träna 2-3 ggr i veckan, vilket är överkommligt. Jag testade hur mycket jag skulle ha tid med genom att köpa ett gästkort på en månad och det fungerade utmärkt. Sedan ska jag kombinera det med att rasta mig själv tillsammans med dottern och fästmannen på eftermiddagen promenader, som vi alla i familjen har saknat!
Jag hoppas att det kommer att ge resultat. På träningslokalen som ligger ett stenkast från där vi bor erbjuder de också konditionstest för en hundring och personligträning 450kr och sjukgymnast 350kr. Tycker jag är väldigt bra.
Det där med dieter.. Hu! Jag har hört både bra och dåliga saker, men jag är så rädd att om jag kommer att börja med en så kommer jag att få tillbaka all vikt och sedan lite till när jag börjar leva utanför dieten igen.