• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia
    Telis skrev 2010-08-25 21:40:23 följande:
    Jag har lagt in ett par bilder på Manhattans sötaste tjej i galleriet! Jag slängde med ett kort på Televinken också trots att jag gödslar med dom på Facebook så dom flesta har väl redan sett honom mer än ni önskat.
    Televinken har ett så COOLT utseende! Han ser så tankfull och klurig ut!! *me like*
  • passionsblomman

Okej P:

Ta och byt till varselbrallor
    Packa yoghurt, kaffe, frallor!

Masen uti detta lopp
    ökar Nennes tro och hopp

om att målet framåt hägrar
    så hon inte plötsligt vägrar

Varselbrallorna ju gör
    Nenne på så gott humör

Rädslan glömmer hon med ens
    värkarbetet knappast känns

Hela racet går som smort
    snart kommer Pricken som NI gjort

Hela tråden uti kör
    P OCH NENNE; TUTA KÖÖÖÖÖÖR!!!!!

GO NENNE GO NENNE GO NENNE!

*hjular och vevar med pompoms allt vad tydgen håller*

• snaily

Telis
    Jättefina bilder, på båda barnen! Inte tröttnar man på Televink-bilder, han är faktiskt en av de sötaste bebisar jag nånsin skådat!

• sweetstreet

Telis,

hahhaaaa! Welll Manhattans sötaste tjej är väl kanske inte helt objektivt då...

Men SJÄLV tycker jag det såklart....

Måste kika i galleriet nu jag med. Men nu för att se en senare version av televinken! JAG som INTE har FB......!

• Tinga

sweetstreet skrev 2010-08-25 21:34:17 följande:
    Jag tror att det för de flesta föräldrar som får barn som har problem av något slag känner en sorg i detta. och med det också medföljande ilska. Inte just på sina barn, men över att situationen blivit som den är. Över att man inte fick det där som "alla andra har". Över att man själv måste kämpa i motvind med saker som andra barn gör helt "automatiskt". Dessutom den extra tiden och energin som suger musten ur en. Det är tillräckligt med sådant även hos föräldrar med barn utan problem. Men har man extra problem blir det ju såååå oerhört mycket tyngre.   

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Och tack för att ni alla lyssnar här inne; det är verkligen så skönt att kunna "prata" med er om det här.

Och som du säger Sweet; maken och jag är verkligen ett grymt team när det gäller det här problemet, och kan verkligen stötta och hjälpa varandra.

• nennesjuttioåtta

vad gulliga ni är!!

PB – alltså, oavsett hur nästa ivf går – så tycker jag ändå att du skulle överväga fosterförälder! Inte många som orkar engagera sig som du gör i andras barn förutom att slöjda till ditt eget

• Telis
    viktualia skrev 2010-08-25 21:43:49 följande:
    Televinken har ett så COOLT utseende! Han ser så tankfull och klurig ut!! *me like*
    snaily skrev 2010-08-25 21:44:31 följande:
    TelisJättefina bilder, på båda barnen! Inte tröttnar man på Televink-bilder, han är faktiskt en av de sötaste bebisar jag nånsin skådat!

Åh, nu blir jag lite tårögd!

• Oms

lunagarden skrev 2010-08-24 16:50:34 följande:
    Oj, så livat det blev här då En trotsig 2-åring är inget mot en hormonstinn 14-åring som konfronterats med skolk och smygrökning, vill jag lova

i know! min hade tydligen rökt vattenpipa nrä de var ett gäng tjejer på ngn libanes i stan nu i veckan... att man ens låter 14-åringar röka vattenpipa då den tobaken faktiskt är farligare att få i sig än cigaretter pga brist på filtreringen...jaja, gjort är gjort ...

• BrudSommar2006

En sån söt liten bullätare och så Mr T med de otroligt blå ögonen, vilken charmör!

Varje gång jag går in i galleriet blir jag så jäkla avundsjuk på PBs hus!  Men man ska vara modig och våga/vilja flytta på sig och det är inte jag så PB förtjänar ett sånt hus och inte jag.

Svar på tråden Livets toppar och dalar